کهنسال، جوان ترین ملی پوش فدراسیون جانبازان و معلولین

محدثه کهنسال جوان ترین ملی پوش کاروان پارالمپیکی کشورمان در ریو بود.

محدثه کهنسال جوانترین ملی پوش فدراسیون جانبازان و معلولینبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محدثه کهنسال متولد 10 فروردین سال 78 در استان قم است. وی پیش از حادثه ای که منجر به معلولیت او شود، به صورت حرفه ای ژیمناستیک کار می کرد. آن زمان او و خانواده اش ساکن شهر قم بودند و هر روز به همراه مادر و خواهرش برای انجام تمرینات به تهران می آمد.

آبان ماه سال ۸۶ ، زمانی که محدثه با خانواده اش در راه تهران برای شرکت در مسابقات بود، در اثر سانحه تصادف پاهای خود را از دست داد.

محدثه قبل از این تصادف به غیر از ژیمناستیک که به صورت حرفه ای کار می کرد، در رشته های دو، شنا و ووشو هم فعال بود و فعالیت های هنری نظیر نقاشی و آموزش ویولون را نیز دنبال می کرد. بعد از این حادثه تمام این فعالیت ها متوقف شد.

سال ۹۱، سالی بود که محدثه وارد ورزش جانبازان و معلولین شد. این سال برای او و آینده اش در ورزش حرفه ای، سرنوشت ساز بود و در بازدیدی که مجید کهتری، رئیس انجمن تیرو کمان فدراسیون از عملکرد وی داشت از او برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت کرد.

مسابقات آسیایی تایلند نخستین تجربه کهنسال در مسابقات برون مرزی بود و با اینکه منجر به کسب مدال نشد، با تجربه ای که از آن به دست آمد، ادامه مسیر را برایش هموارتر کرد.

کهنسال مشغول تحصیل در مقطع متوسطه است اما با این وجود در رقابت های تایلند موفق شد رکورد ورودی مسابقات جهانی را بدست آورد و با حضوری درخشان در رقابتهای جهانی آلمان توانست در بخش انفرادی ریکرو میان ۳۷ شرکت کننده، به عنوان هفتم دست یافته و راهی مسابقات حذفی شود. کماندار جوان کشورمان در مسابقات حذفی مرحله یک شانزدهم حریف انگلیسی خود را شکست داد و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو شد.

کهنسال قبل از حضور در پارالمپیک ریو در مسابقات جهانی چک شرکت کرد و در بخش ریکرو تیمی موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شد و نخستین مدال مسابقات برون مرزی خود را بدست آورد.

موفقیت های محدثه کهنسال باعث شد تا گفتگویی با این جوان کماندار کشورمان داشته باشیم:

از چه زمانی وارد دنیای ورزش شدید؟

از دوران کودکی به ورزش علاقه داشتم و به صورت حرفه ای ژیمناستیک و ووشو را پیگیری می کردم و معلولیت مانع از ادامه فعالیت ورزشی من نشد.

از چه سالی وارد تیم ملی تیروکمان شدید؟

از سال 91 وارد رشته تیروکمان شدم و خیلی زود به تیم ملی دعوت شدم و حدود 4 سال است که در تیم ملی فعالیت دارم.

در این مدت چه افتخاراتی را کسب کردید؟

در مسابقات جهانی چک در بخش ریکرو تیم موفق به کسب مدال برنز شدم و در رقابت های جهانی آلمان سهمیه پارالمپیک را کسب کردم اما در ریو از کسب مدال بازماندم.

پارالمپیک ریو را چه طور ارزیابی می کنید؟

تجربه بسیار خوبی بود و با توجه به اینکه سابقه زیادی در رقابتهای جهانی ندارم می توان گفت حضور در پارالمپیک ریو برای من پله ای است تا به موفقیت های بیشتر دست پیدا کنم.
 
چه برنامه ای برای آینده ورزشی خود دارید؟

باتوجه به اینکه امسال کنکور دارم بیشترین تمرکزم را بر روی درس خود گذاشتم اما در کنار آن تمرینات ورزشی را ادامه می دهم تا در صورت حضور در تیم ملی مشکل آمادگی نداشته باشم و با آرامش به فعالیتم ادامه دهم.

چه هدفی را در زندگی دنبال می کنید؟

دو هدف اصلی دارم یکی رسیدن به رشته پزشکی است و دیگری موفقیت و کسب مدال های مختلف در میادین ورزشی است و تمام تلاشم را می کنم تا به این دو هدفم دست پیدا کنم.

توصیه شما به هم سن و سال های خودتون چیست؟

من به تمام افراد توصیه می کنم هدف های خود را دنبال کنند و حتما در یک رشته ورزشی فعالیت داشته باشند چرا که ورزش کمک زیادی به افزایش روحیه و آمادگی جسمانی افراد می کند و بهتر می توانیم با مشکلات مواجه شویم.

 و حرف آخر...

امیدوارم بتوانم الگوی مناسبی برای هم سن و سال های خودم باشم و آینده ورزشی خودم را به خدا سپردم و امیدوارم در این مسیر افتخارات زیادی را برای کشورم رقم بزنم.

شاید این روایتی کوتاه و کوچکی از شروع مرحله جدید زندگی محدثه بود دختری که رویای ژیمناستیک در سر داشت و به طور جدی آن را دنبال می کرد تا روزی که در راه مسابقات از قم به تهران تصادف کرد و پاهایش را از دست داد اما تصادف و نبود پاهایش نتوانست باز هم رویای قهرمانی را از محدثه بگیرد تا جایی که وی نهایتا به تیر و کمان علاقه مند شد و در کاروان ایران با ۱۶ سال سن لقب جوان ترین ورزشکار ایرانی را از آن خود کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار