اردبیل؛

احداث سردخانه های 130 هزار تنی سیب زمینی در اردبیل

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از سردخانه های سیب زمینی به ظرفیت 130 هزار تن آینده روشنی پیش روی سیب زمینی کاران این استان خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: برای احداث انبارهای سرد و مکانیزه مجوز لازم به ظرفیت 130 هزار تن صادر شده و عملیات اجرایی احداث سردخانه ها به ظرفیت 70 هزار تن آغاز شده و با راه اندازی این واحدها در آینده نزدیک با افزایش زمان ماندگاری شاهد تنظیم بازار قیمت این محصول خواهیم بود.

وی گفت: این استان با تولید حدود 800 هزار تن 15 تا 20 درصد سیب زمینی کشور را بر اساس برنامه سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی تولید می کند که از لحاظ کیفیت درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در تولید محصول پاک برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: مشکلات بازرگانی سیب زمینی در این استان به فراخور زمانی از دوران گذشته دست خوش تغییرات بوده و بطور متناوب با افزایش تولید دچار کاهش قمیت شده است.

سروی تصریح کرد: در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمند زیرساختی برای ساماندهی تولید و بازار سیب زمینی این استان انجام شد و امید می رود نتیجه این فعالیت ها در سال های آینده مشکلات این محصول را حل کند.

انتهای پیام/ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.