اردبیل؛

رتبه دوم شهرستان نمین در سرانه فضای کتابخانه ای استان اردبیل

فرماندار شهرستان نمین گفت: شهرستان نمین از لحاظ سرانه فضای کتابخانه ای نسبت به جمعیت رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد عبدالعلی پور در دیدار با کتابداران شهرستان نمین که به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت با بیان اینکه سرانه فضای کتابخانه ای نسبت به جمعیت در شهرستان نمین 3 متر مربع است گفت: از این لحاظ نمین رتبه دوم استانی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه 5 درصد کل جمعیت شهرستان نمین عضو کتابخانه های عمومی شهرستان هستند اظهار داشت:13درصد جمعیت شهری نیز عضو کتابخانه های عمومی هستند.

فرماندار شهرستان نمین گفت: شهرستان نمین 4 باب کتابخانه دارد که مجموعا 3 هزار نفر عضو فعال این کتابخانه ها هستند.

عبدالعلی پور با بیان این مطلب که 53 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان نمین وجود دارد اظهار داشت: در سالجاری بالغ بر 30 هزار نفر مراجعه به کتابخانه های شهرستان صورت گرفته است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی روستای نیارق با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال در هفته کتاب سالجاری به بهره برداری می رسد گفت: احداث کتابخانه روستای دولت آباد هم در حال مراحل آماده سازی است.

عبدالعلی پور در ادامه بیان داشت:در جهت افزایش سرانه مطالعه در شهرستان نمین در سالجاری بیش از 24 نشست با نسل جوان و دانش آموزان انجام گرفته است.

وی از همه مردم خواست در صورت داشتن کتابهای بلا استفاده مناسب برای استفاده شهرواندان، آنها را به کتابخانه های شهرستان اهدا کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.