تصویب متن طرح پیشنهادی منع فروش هواپیما به ایران

متن طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا برای منع فروش هواپیما به ایران به تصویب رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا؛ طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا برای منع فروش هواپیما به ایران با 231 رای موافق در برابر 181 رای مخالف به تصویب رسید.

نمایندگان آمریکایی با ادامه بررسی طرح ممنوعیت فروش هواپیما به ایران و ممنوعیت اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در صدور مجوز نقل و انتقالات مالی برای شرکت های آمریکایی جهت صادرات یا صادرات مجدد هواپیما به ایران موافقت کردند.

این طرح درصورت تصویب مانع از اقدام دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تسهیل فروش هواپیماهای آمریکایی به ایران می شود.

مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز به اتفاق آراء به قانون تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران به مدت 10 سال رأی داده بود.

روز چهارشنبه 16 نوامبر 2016 قرار بود مجلس نمایندگان آمریکا بررسی «طرح H.R.5711 در خصوص منع وزیر خزانه داری از صدور مجوز برخی معاملات یک نهاد مالی آمریکایی در ارتباط با صادرات یا صادرات مجدد هواپیمای مسافربری به جمهوری اسلامی ایران را طبق یک دستور مدون کمیته مقررات شروع کند. این طرح را 11 ژوئیه 2016 بیل هویزنگا تقدیم کرده بود و بعدا به کمیته خدمات مالی ارجاع داده شد. این کمیته نیز در 13 ژوئیه 2016 با 33 رای موافق در برابر 21 رای مخالف دستور داد این طرح اعلام وصول شود. در نسخه ای که کمیته مقررات ارائه کرده است متن طرح  H.R. 5711  با متن طرح H.R. 5715، موسوم به قانون منع کمک صادراتی و وارداتی به تروریسم، طبق گزارش کمیته مقررات، ترکیب شده  است.

طرح H.R. 5715 قانون کنونی را اصلاح می کند تا نهادهای مالی آمریکا را از تسهیل فروش هواپیمای مسافربری به ایران منع کند. این طرح اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری را از صدور مجوز تامین مالی صادرات هواپیما توسط آمریکا منع می کند. این طرح همچنین بانک صادرات-واردات را از تامین مالی مستقیم یا غیرمستقیم صادرات کالاها یا خدمات آمریکایی مورد نیاز دولت ایران، نهادها یا موسسات تحت مالکیت یا تحت کنترل دولت ایران، یا نهاد یا موسسه ای که طبق قوانین ایران تاسیس شده است، منع می کند. 

بانک صادرات-واردات (Ex-Im) سازمان رسمی اعتبار صادراتی آمریکا (ECA) محسوب می شود و صادرات کالاها و خدمات آمریکایی را برای پشتیبانی از مشاغل در آمریکا تامین مالی و بیمه می کند. 

در سپتامبر 2016 اداره کنترل دارایی های خارجی به دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ مجوز داد به ایران هواپیمای مسافربری بفروشند. این مجوزها طبق گزارش ها به بوئینگ و ایرباس اجازه می دهد به ترتیب 80 فروند و 17 فروند هواپیمای مسافربری به ایران بفروشند. طرح H.R. 5711 تامین مالی فروش این هواپیماها به ایران توسط آمریکا  و بانک صادرات-واردات را از تامین مالی فروش کالا به ایران  نیز منع می کند. وزارت امور خارجه آمریکا با طرح ادعایی ایران را «بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان» معرفی کرده است و وزارت خزانه داری نیز ایران را «یک حوزه نگرانی اصلی در زمینه پولشویی» می داند.

اصلاحیه پیشنهادی بیل هویزنگا عنوان کوتاهی را به طرح اضافه می کند و ماهیت معاملات ایرانی ممنوع را روشن می کند. این اصلاحیه می گوید اجرای این طرح را می توان با گواهی رئیس جمهور مبنی بر اینکه ایران به حمایت از تروریسم بین المللی پایان داده است، متوقف کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
مجلس اراذل آمریکا نه مجلس نمایندگان آخه به اینها هم میشه گفت نماینده مجلسی که در آن پیشنهاد ترور مخالفان آمریکا مطرح میشود رو باید خراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
حالا که شما حزب‌الله و حماس رو تروریست میدونید ما هم به کوری چشمتون تا آخر ازشون حمایت میکنیم تا جونتون درآد شما هم هر غلطی میخواهید بکنید حامیان اصلی تروریست هم خودتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
درود به رهبر عزیزم که گفتند فریب این لبخندشان را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
لطفآ این برجام و فرجام لغو کنید بزار اینا هرچه دشون بخاد تحریم بکنن . اینا فقط بلدن تحریم بکنن و از تروریسم امثال داعش حمایت بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
ای کسانی که به فرجام وبه آمریکایی ها خوش بین بودید وهستيد و همیشه دم ازفرجام وخارج شدن تحریم لبخند میزنید هنوزهم به آمریکایی‌ها اعتماد دارید
Finland
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۵
مرگ بر شیطان بزرگ
آخرین اخبار