مدیركل راه‏ آهن جنوب پیش بینی كرد؛

جابه جایی حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر در ایام اربعین با ناوگان ریلی

مدیركل راه‏ آهن جنوب با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار نفر زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی پیش‏ بینی كرد تا پایان مراسم اربعین بیش از ۹۰ هزار نفر زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی جابه ‏جا شوند.

جابه جایی حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر در ایام اربعین با ناوگان ریلیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی راه آهن ،عبدالکریم درویش‏‌زاده مدیرکل راه‏ آهن جنوب گفت: روزانه ۴ قطار از مبدأ تهران به منظور جابه جایی زائران اربعین حسینی به شلمچه در سیر است و در برخی روزها نیز روزانه ۷ قطار به قصد شلمچه وارد خوزستان می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۵ رام قطار در مسیر تهران- خرمشهر و مشهد - خرمشهر و بالعکس به زائرین اربعین اختصاص دارند که ظرفیت ایجادی حدود ۱۰ هزار نفر در روز را ایجاد کرده اند.

درویش زاده تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰هزار زائر از مبدأ مشهد و تهران به شلمچه از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی جابه جا شده اند و تمام این قطارها به مقصد شلمچه یا بالعکس با ظرفیت کامل و یا ظرفیت مازاد حرکت کرده‏ اند .

مدیرکل راه آهن جنوب افزود:ناوگان حمل‌ونقل ریلی آمادگی دارد ۳۰۰هزار زائر را در مسیرهای برون‏ استانی به مقصد شلمچه یا بالعکس پوشش دهد و طبق آمار از آغاز سفر زوار اربعین به شهرهای زیارتی عراق تاکنون ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر از طریق مسیرهای ریلی برون‏ استانی و درون‏ استانی به مقصد شلمچه رفته‏ و یا از مبدأ شلمچه، از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی جابه‏ جا شدند.

وی اظهار داشت:به منظور رفاه حال زائرین ابا عبدالله حسین (ع) در ایام اربعین حسینی؛ ۱۳۰ رام قطار از مسیرهای برون‏ استانی و درون‏ استانی به سمت شلمچه یا بالعکس در نظر گرفته شده که ظرفیت این قطارها در مجموع ۷۵ هزار صندلی است .

درویش زاده پیش بینی کرد : ناوگان ریلی در ایام اربعین حدود ۱۰۰هزار نفر از مسافران خارج استان و حدود ۳۰۰ هزار نفر از زوار در مسیر خرمشهر-شلمچه جابه جا کند.

به گفته مدیرکل راه آهن جنوب این تعداد قطارها در بازه زمانی ۱۵ آبان ماه لغایت ۶ آذرماه ۹۵ به زائرین خدمات رسانی خواهند کرد.

درویش‏ زاده با اشاره به ازدحام تردد زوار و خودروها و مسدود بودن مسیر تردد از خرمشهر – شلمچه در یک محدوده ۱۰ تا ۱۲ کیلومتری گفت : به منظور تسهیل عبور و مرور زائرین ،یک رام قطار هر نیم ساعت یکبار با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر در این مسیر زائران را جابه‏ جا می‏‌کند .




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار