جهانگيری در تماس تلفنی با حيدرالعبادی تاكيد كرد:

هدايت نبرد موصل و مديريت همزمان مراسم اربعين حسينی نشانگر اقتدار دولت عراق است

معاون اول رييس جمهور گفت: هدايت نبرد بزرگ موصل عليه تروريست ها و همزماني آن با راهپيمايي بزرگ اربعين كه به خوبي از سوي دولت عراق مديريت شده است، بيانگر اقتدار دولت عراق است.

هدايت نبرد موصل و مديريت همزمان مراسم اربعين حسينی نشانگر اقتدار دولت عراق استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگيری عصر امروز (شنبه) در مكالمه تلفني با حيدر العبادي نخست وزير عراق، از ميزباني كريمانه دولت و ملت اين كشور از جمعيت ميليوني زائران عتبات عاليات قدرداني كرد و گفت: ميزباني عراق از زائران عتبات عاليات و از جمله زائران ايراني بخصوص در مراسم اربعين حسيني شايسته تقدير است.

معاون اول رييس جمهور افزود: در ايران نيز ستادي مركزي براي مراسم اربعين تشكيل شده و به تسهيل مسائل زوار ايراني اهتمام دارد و اميدوارم بتوانيم با رفع نقاط ضعف موجود، در سالهاي آينده شاهد برگزاري هرچه بهتر اين مراسم باشيم.

وي همچنين با اشاره به روند رو به رشد روابط دو جانبه تهران و بغداد تصريح كرد: پيشرفت هاي خوبي در خصوص موضوعات دو جانبه و مناسبات ميان دو كشور حاصل شده است و اميدوارم روابط تهران و بغداد به عنوان الگويي در ميان ساير كشورهاي همسايه مطرح باشد.

دكتر جهانگيري با تبريك مجدد پيروزي هاي ارتش و مردم عراق در نبرد با تروريست ها خاطرنشان كرد: هدايت نبرد بزرگ موصل عليه تروريست ها و همزماني آن با راهپيمايي بزرگ اربعين كه به خوبي از سوي دولت عراق مديريت شده است، بيانگر اقتدار دولت عراق است.

نخست وزير عراق نيز در اين گفتگوي تلفني با اشاره به نبرد دولت، ارتش و مردم اين كشور با گروه هاي تكفيري گفت: نيروهاي نظامي، پليس، ارتش، نيروهاي مردمي و نيروهاي پيش مرگه كُرد، همگي در اين نبرد حضور دارند و تاكنون توانسته ايم اغلب اراضي نينوا را آزاد كنيم و ارتش عراق هم اكنون در شهر موصل حضور دارد.

حيدر العبادي افزود: موصل شهري بزرگ است كه بيش از 1.5 ميليون جمعيت دارد و امنيت ساكنين اين شهر براي ما بسيار مهم است و تمام تلاش ما اين است كه ساكنان در منازل خود حضور داشته باشند تا منجر به فاجعه بزرگ انساني در اين نبرد نشود.

وي با اشاره به اينكه تروريست هاي داعش تلاش دارند كه از ساكنان موصل بعنوان سپر انساني استفاده كنند، گفت: نيروهاي ما همچنان به پيش روي خود ادامه مي دهند تا تمام شهر موصل را از وجود داعش و تكفيري ها پاكسازي كنند.
نخست وزير عراق ادامه داد: موصل آخرين پايگاه داعش در عراق است و به اميد خدا ارتش و مردم عراق بر آنان غلبه خواهند كرد.
حيدر العبادي همچنين با اشاره به همزماني عمليات بزرگ موصل با اربعين حسيني خاطرنشان كرد: دولت و ارتش عراق تلاش فراواني انجام داده تا امنيت لازم براي ميليون ها زائر كه از نقاط مختلف جهان به كربلا سفر مي كنند، تامين شود.

وي اضافه كرد: تروريست ها به دنبال آن هستند كه به زوار آسيب برسانند و دولت عراق تلاش مضاعفي را براي تامين امنيت زائرين به كار گرفته و اميدوارم با ياري خدا از اين مرحله نيز سربلند بيرون آييم.

حيدر العبادي همچنين با اشاره  به تعداد فراوان زائراني كه از خارج از عراق و از جمله ايران در مراسم اربعين حسيني حضور پيدا مي كنند، گفت: خوشبختانه وضعيت قانونمندي تا كنون وجود داشته و سازماندهي خوبي صورت گرفته و تاكنون بيش از 2 ميليون رواديد براي زائران ايراني صادر شده است.

نخست وزير عراق تصريح كرد: دولت عراق و همه دستگاه هاي رسمي و غير رسمي اين كشور در خدمت زائرين امام حسين (ع) هستند و تمام تلاش خود را براي جلب رضايت آنها به كار خواهند گرفت.

وي همچنين در خصوص روابط دو جانبه ميان تهران و بغداد نيز بر لزوم پيگيري مجدانه و تلاش از سوي دو كشور براي توسعه مناسبات تاكيد كرد و گفت: سفر مسئولين عالي رتبه دو كشور مي تواند نقش موثري در دستيابي به اهداف در روابط دو جانبه داشته باشد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار