گفتگوی باشگاه خبرنگاران با بازیگر جوان سینمای ایران؛

مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا بازیگران جوان خود را محک بزنند/ مردم دیگر به خاطر بازیگران چهره‌ سینما نمی‌روند

دیبا زاهدی بازیگر جوان سینمای ایران که رشته معماری خوانده، رابطه بسیار عمیقی با هنر و بویژه سینما دارد.

مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا بازیگران جوان خود را محک بزنند/ مردم دیگر به خاطر بازیگران چهره‌ سینما نمی‌روندحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیبا زاهدی بازیگر جوان سینمای ایران که رشته معماری خوانده، رابطه بسیار عمیقی با هنر و بویژه سینما دارد. البته پیش از این که به معماری فکر کند، دوست داشت بازیگری بخواند، اما به دلیل برخی اتفاقات تا مدت‌ها این امرمیسر نشد.

بنابراین تصمیم گرفت بازیگری را از مسیری دیگر دنبال کند و به همین منظور در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان شرکت کرد. اولین تجربه سینمایی این بازیگر فیلم سینمایی «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده بود. بازی در «بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از اتفاق‌های خیلی خوب بازیگر جوان سینمااست. باشگاه خبرنگاران جوان گفتگویی را با این بازیگر جوان ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید:
 
خانم زاهدی چطور شد در مسیر هنر قرار گرفتید؟ 

از ابتدا در سنین كودكی ساز می‌زدم و به مرور در نوجوانی علاقه‌ام به هنر بیشتر و بیشتر شد.
 
کار کردن با کارگردان‌هایی مثل ابراهیم حاتمی کیا برای شما به عنوان یک بازیگر جوان چگونه بود؟

برای من با توجه به حجم کاری که داشتم، تجربه خوبی بود. همین قرار گرفتن در یک گروه حرفه‌ای، داشتن پشت صحنه خوب، فیلمنامه، فیلمبرداری و ... یکسری تجربیات بزرگ را به همراه داشت.
 
وضعیت سینما را به عنوان یک بازیگر جوان چطور می‌بینید؟

متاسفانه در حال حاضر فیلمنامه هایی که مختص سن ما باشد، کمتر است. شاید سال‌های گذشته فیلمنامه‌ها جوانانه‌تر بودند اما این سال‌ها به سمت مشکلات خانوادگی رفته است. البته ما با این شرایط در بین پیشنهادها بهترین را انتخاب می‌کنیم.

به نظرتان بازیگران جوان برای دیده‌شدن خود تلاش می‌کنند؟

بخشی از لازمه این دیده شدن به نظرم انتخاب درست است؛ صرفا کار کردن نیست. حضور در سینما بستگی به انتخاب دارد. گاهی اوقات کار نکردن خیلی بهتر از کار کردن است.

دغدغه جوانان در حوزه هنر چیست؟

من ناامیدی را در چهره جوانانی که می‌خواهند وارد سینما شوند، می‌بینم؛ بیشتر آن‌ها می‌گویند کلاس رفتیم؛ این همه کار کردیم، آخر چه می‌شود و منتظر یک اتفاق خوب هستند. از طرفی حجم افرادی که در دانشگاه و کلاس بازیگری هستند، نسبت به خروجی خیلی کم است. البته در همه رشته ها هم این مشکل وجود دارد اما در رشته بازیگری موج نا امیدی بیشتر است.

به نظرتان مسئولان چه کاری باید انجام دهند؟

باید از گروه‌های تئاتری جوان حمایت شود. برای آنها سالن نمایش فراهم شود تا بتواند اجرا داشته باشند. با این کار تا نا امیدی از بین می‌رود و بازیگران جوان خود را محک می‌زنند.

حضور مردم در سینما چگونه است؟

در گذشته فیلم‌ها بعد از مدت طولانی به شبکه خانگی وارد می‌شد اما امروز بعد از زمان کوتاهی به شبکه خانگی می‌آید. در نتیجه مردم به راحتی آنها را تهیه می کنند. این عوامل باعث شده، مردم کمتر به سینما بروند. از طرفی سلیقه مردم تغییر کرده است؛ مخاطبان دیگر به خاطر بازیگران چهره‌ به سینما نمی‌روند و فیلم خوب را از بد تشخیص می دهند.
 
در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ 
 
هم اکنون مشغول بازی در فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی هستم. امیر جعفری و شقایق فراهانی هم در این فیلم حضور دارند.
 
نقش شما در این فیلم چه ویژگی‌هایی دارد؟

من در این فیلم، نقش دختری را بازی می‌کنم که پختگی، استحکام و مقاومت مردانه‌ای در او وجود دارد. با وجود شرایطی که دارد با صلابت زندگی را اداره می‌کند. آنچه برای من جالب بود، مقاومت و توانمندی این دختر در برابر سختی‌ها بود.

حجم نقش برای حضور در یک اثر چقدر اثرگذار است؟ 

ملاک حجم نقش نیست؛ بلکه باید گره‌هایی در فیلمنامه وجود داشته باشد تا در ساختمان اصلی فیلم تاثیر بگذارد؛ روند فیلم را تغییر دهد و نقش از لحاظ کاراکتر جذاب باشد.

بیشتر چه نقش هایی را دوست دارید، تجربه کنید؟

هر بازیگری یکسری نقش را دوست دارد، بازی کند. برای منم همینطور است اما باید شرایط آن‌ها فراهم شود.

آدم بلند پرواز و رویاپردازی هستید؟

به شدت آدم خیال‌پردازی هستم. طوری كه شاید جزو اولین خصوصیاتم باشد و نزدیكانم من را به این خصلت می‌شناسند. خیلی بلندپروازم و خیال پردازی جزو لذت‌های زندگی من است. 


گفتگو از الهام قبادی
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار