کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

مراجعه بیش از 485 زائر به مراکز درمانی مستقر در مرزها

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: از ابتدای آغاز تردد زائران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تا امروز صبح 485 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از 485 زائر به مراکز درمانی مستقر در مرزهاپیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از ابتدای آغاز تردد زائران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تا امروز صبح 485 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه خدمت دهی به زوار اربعین همچنان در مرزهای سه گانه ادامه دارد، افزود: از این تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها، 295 هزار و 127 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، بیان کرد: همچنین 190 هزار و 556 نفر از زائران اربعین به مراکز 115 مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 308 هزار و 542 نفر زائر مرد بوده اند، گفت: همچنین 177 هزار و 141 زائر زن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

کولیوند تصریح کرد: 457 هزار و 933 نفر از زائران به دلیل مشکلات داخلی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده اند.

وی افزود: 2 هزار و 197 نفر از زائران اربعین در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بر اثر تروما به مراکز مراجعه  کرده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تأکید کرد: 482 هزار و 141 نفر از افراد مراجعه کننده درمان و ترخیص شده اند و هم اکنون سه هزار و 509 نفر در مراکز و بیمارستان ها بستری هستند.

وی گفت: هدف ما خدمت مطلوب و به موقع به زائران است و تا زمانی که زائران در مرزها تردد داشته باشند کمیته بهداشت و درمان نیز به آنان خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می دهد.

 کولیوند گفت: موج بازگشت زائران به کشور از2 روز گذشته آغاز شده است و از زائران می خواهیم که در زمان برگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با رعایت  نکات ایمنی سلامت خود و همراهانشان را حفظ کنند.

وی افزود: ما در کمیته بهداشت و درمان اربعین در عراق نیز به زائران خدمات  مطلوبی ارائه داده ایم به گونه ای که با همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یک میلیون نفر خدمات درمانی در بیمارستان های عراق ارائه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار