تربیت فرزندان را از دوران بارداری شروع کنید

دوران بارداری زمانی مناسب جهت آموزش‌های لازم برای تربیت درست فرزندان به شمار می‌رود.

احمدرضا کاوه روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اهمیت آموزش‌هایی که والدین باید قبل از تولد فرزندشان بیاموزند، اظهار داشت: هر فردی دارای ظرفیت و استعداد ذاتی است كه از پدر و مادر به ارث می‌برد بنابراین تربیت فرزند یعنی یک سری آموزش‌هایی که والدین باید ببینند و یاد بگیرند تا بتوانند آن‌ها را به فرزندان‌شان آموزش دهند. 
وی در ادامه گفت: طبیعی است والدینی که در حوزه تربیت فرزند موفق باشند، فرزندانی خواهند داشت که از لحاظ روانی سالم هستند.

کاوه تأکید کرد: زن و شوهرها به محض به دنیا آمدن فرزندشان باید در رفتارها و گفتارهایشان بازنگری کنند تا الگوی مناسبی برای آن‌ها باشند و لازم به ذکر است که خلق و خوی مادر و حتی پدر قبل از به دنیا آمدن فرزند بر روی رفتار او تاثیر فروانی می‌گذارد.

این روان‌شناس با اشاره به اموری که در این دوران مستلزم دقت بیشتری است، تصریح کرد: زن و شوهر به تدریج در امور اقتصادی هم باید به کسب مهارت‌هایی برای تهیه مایحتاج فرزند با صرف هزینه کمتر و با کیفیت بیشتر و تا سقف درآمدی خانواده کسب کنند. انتظارات دور از ذهن از هردو طرف موجبات ناراحتی و آشفتگی در خانواده را فراهم می‌آورد. نحوه مدیریت اشتغال و تحصیل همسران در دوران بارداری، مدیریت احساسات و عواطف و حتی رفع نیازهای اولیه زناشویی باید جزء آموزش‌هایی باشد که والدین خود را موظف به دانستن آن می‌کنند.

کاوه در پایان تصریح کرد: انتخاب بیمارستان، نحوه زایمان، بیماری‌های شایع دوران نوزادی مثل زردی و آسیب‌های زایمان‌های غیرطبیعی از جمله مواردی است که باید  زوجین با آن آشنا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار