نخست وزیر بلغارستان:

آغاز روند اخراج مهاجران افغانستانی از بلغارستان

نخست وزیر بلغارستان از آغاز روند اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستانی از این کشور در اوایل ماه دسامبر خبرداد.

آغاز روند اخراج مهاجران افغانستانی از بلغارستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرگاران، بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان می‌گوید که روند اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستانی از این کشور در اوایل ماه دسامبر آغاز خواهد شد.

نخست وزیر بلغارستان گفت که اخراج پناهجویان افغانستان بر اساس یک توافقنامه بین اتحادیه اروپا و حکومت افغانستان صورت می‌گیرد.

او همچنین افزود که آن عده از پناهجویانی که در کمپ «هرمنلی» در بلغارستان با پلیس درگیر شدند به کمپ‌های مقید انتقال داده خواهند شد.

رادیو آشنای صدای آمریکا نوشت: روز پنجشنبه هفته گذشته (۴ قوس) بیش از ۴۰۰ پناهجو در کمپ هرمنلی در نزدیکی مرز ترکیه پس از درگیری با پلیس ضد شورش بازداشت شدند.

این پناهجویان در اعتراض به اینکه در آن کمپ به خاطر بیم از سرایت یک بیماری محصور مانده بودند درگیر شدند که در نتیجه ۲۴ پلیس زخمی شدند.

وزارت کشور بلغارستان گفته است که سه پناهجو نیز در آن درگیری زخمی شده است.

نخست وزیر بلغارستان همچنین از اهالی «هرمنلی» خواست تا از خویشتن داری کار گرفته و با اقداماتشان سبب تحریک پناهجویان نشوند.

مردم این شهرهفته گذشته با رهبری احزاب ملی‌گرای بلغارستان تظاهراتی را علیه موجودیت کمپ پناهجویان در هرمنلی به راه انداختند. این تظاهرات پس از آن راه اندازی شد که رسانه‌های محلی از مبتلا بودن پناهجویان به امراض جلدی ساری گزارش دادند.

اضافه می‌شود که بسیاری پناهجویان مستقر در کمپ هرمنلی به خاطر رسیدن به کشور های اروپای غربی خواستار اجازه عبور به صربستان می باشند. اما وزارت کشور بلغارستان گفته است به دلایل سیاسی اجازه عبور پناهجویان را به صربستان نمی‌دهد.

در ۱۵ ماه گذشته، بیش از یک میلیون پناهجو و مهاجر وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپایی شده‌اند. بسیاری این پناهجویان و مهاجرین از افغانستان، سوریه و عراق هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار