رئیس سازمان غذا و دارو؛

بیمه‌ها بیماران را به زحمت نیندازند/ پیش‌بینی اعتبار 2 هزار میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج

رئیس سازمان غذا و دارو از پیش‌بینی اعتبار 2 هزار میلیاردی برای حمایت از داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حل بحران دارو را اولین گام طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: کمبود صدها قلم دارو و تغییر نرخ ارز که روی قیمت داروها در اردیبهشت سال 92 تاثیر چهار برابری گذاشت، 2 معضل مهم مردم کشور بود؛ چرا که شرکت های بیمه مابه التفاوت داروها را تحت پوشش قرار ‌نمی‌دادند. خوشبختانه در پایان سال 92 بحران دارویی در کشور حل و به صورت رسمی این دستاورد از سوی ریاست جمهوری اعلام شد. 
 
وی ادامه داد: پوشش بیمه ای و حفاظت از بیماران به وضعیت مطلوب ارتقا پیدا کرده به نحوی که در اوایل سال 93 کمبود دارو به حداقل سه قلم کاهش یافت. اکنون نیز کماکان میانگین این کمبودها همان 30 قلم است. 
 
وی ضمن گلایه از حمایت بیمه‌ای بیان کرد: اگر بیمه‌ها حمایت خود را به وضعیت مطلوب ارتقا دهند هیچ بیماری برای تهیه داروهای حیاتی از لحاظ حفاظت مالی به زحمت نمی‌افتند. 
 
دیناروند میانگین پرداختی بیماران صعب العلاج در سال 92 را 45 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: اکنون یک رقم به 12 درصد کاهش پیدا کرده به این معنا که 88 درصد هزینه داروهای بیماران صعب العلاج از جیب دولت پرداخت می‌شود این اعتبارات برای سال 95 هم دیده شده و حمایت‌ها ادامه دارد. 
 
دیناروند یادآور شد: در مقدمات تدوین بودجه سال 96 پیش بینی‌های لازم برای پوشش دارویی بیماران صعب العلاج صورت گرفته تا حمایت‌ها با اعتبار حدود 2 هزار میلیارد تومانی ادامه پیدا کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار