از سرگیری عملیات خاکبرداری در محوطه ارک تاریخی علیشاه

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلی امام خمینی تبریز گفت: عملیات خاکبرداری در محوطه ارک علیشاه از سر گرفته می شود.

از سرگیری عملیات خاکبرداری در محوطه ارک تاریخی علیشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛موسی محمدی افزود:با توجه به بررسی های کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور در محدوده ارک علیشاه و رد هر گونه تاثیر ساخت و ساز در محدوده این بنا، عملیات خاکبرداری در محوطه ارک علیشاه تبریز از فردا از سر گرفته خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلی امام خمینی تبریز ادامه داد:عملیات خاک برداری و محوطه سازی در محدوده مصلی تبریز، به فاصله 70 تا 75 متری ارگ علیشاه شروع انجام خواهد شد و در این فاصله آثار باستانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در از سرگیری ساخت و سازها در این محدوده بررسی ها صورت گرفته و نقشه ها در حال آماده شدن هستند گفت: عملیات ساخت و ساز پارکینگ در ضلع جنوبی ارک و در محدوده حیاط خانه علی فتح الله یف برای رفاه عمومی شهروندان انجام خواهد شد.

 مدیر عامل بنیاد خیریه مصلی امام خمینی تبریز گفت: طبق مهلتی که مدیر کل میراث فرهنگی استان مبنی بر حضور کارشناسان برای وضعیت موجود خواسته بودند، نتیجه بررسی کارشناسان نشان داد که هیچ گونه آثار باستانی در حیاط خانه فتح الله یف وجود ندارد.

محمدی ادامه داد: بنیاد خیریه مصلی امام خمینی تبریز در اجرای محوطه سازی و ساخت پارکینگ در محدوده ارک علیشاه به دنبال منافع شخصی نیست و با رعایت و الزام به قوانین در راستای آبادانی و عمران شهر تبریز تلاش می کند.

انتهای پیام/ا
برچسب ها: خاکبرداری ، ارک ، علیشاه ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار