با چند راهکار ساده پوستی شاداب داشته باشید

یک متخصص پوست و مو گفت: با روش‌های ساده و تغییر در سبک زندگی می‌توان پوست شادابی داشت.

شیرین قلی‌پور متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مهمترین عامل در داشتن یک پوست شاداب، استفاده از یک رژیم غذایی صحیح، مصرف روزانه سبزیجات، انواع میوه و پرهیز از مصرف مواد مضر و غیر طبیعی است.

وی اظهار داشت: میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، انواع کلم و تره‌فرنگی، پرتقال، لیموشیرین و ترش، سیب و انگور به دلیل داشتن آب کافی و املاح معدنی منبع مناسبی برای آبرسانی به پوست هستند.

این متخصص پوست با بیان اینکه مصرف لبنیات مانند شیر تازه، ماست، کره و خامه سرشار از ویتامین A است، تصریح کرد: این دسته مواد غذایی نقش بسزایی در داشتن یک پوست خوب و شاداب دارند.

وی به غذاهای دریایی اشاره کرد و افزود: غذاهای دریایی مانند انواع ماهی‌ها و میگو از مهمترین منابع تامین امگا 3 بوده و عملکرد سلول‌های پوست را بهبود می‌بخشد.

قلی پور گفت: مصرف روزانه 8 لیوان آب، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و اشعه ایکس و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نقش تعیین کننده ای در محافظت از پوست دارند.

وی بیان کرد: یکی از موثرترین روش‌های شادابی پوست داشتن خواب کافی است و بهتر است افراد حداقل بین هفت تا هشت ساعت در طول شب بخوابند.

این متخصص پوست در رابطه با استفاده از لوازم آرایشی در خانم‌ها اظهار داشت: استفاده از لوازم آرایشی استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهتر است خانم‌ها در انتخاب لوازم آرایشی مناسب پوست خود دقت کنند.

وی افزود: برخی لوازم آرایشی ممکن است موجب حساسیت پوستی شود پس بهتر است قبل از مصرف روی بخشی از پوست مثل بازو امتحان شود.  

قلی پور بیان کرد: استفاده از لوازم شخصی برای بخش‌های حساس پوست خصوصا صورت بسیار مهم بوده و بهتر است خانم ها زمان مراجعه به آرایشگاه لوازم شخصی مانند موچین، قیچی، برس و حوله خود را همراه داشته باشند تا از ابتلا به بیماری‌های قارچی پیشگیری کنند. 

وی اظهار داشت: افرادی که دارای پوست خشک هستند، حتما از لوسیون‌ها و کرم‌های متناسب با نوع پوست خود استفاده کنند.

این متخصص پوست در رابطه با سولاریوم گفت: سولاریوم برای تغییر رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرد که نوعی زیبایی محسوب می‌شود اما ممکن است این عمل مشکلات پوستی مختلفی را در فرد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب یا استفاده از انواع دستگاه‌های سولاریوم ممکن است باعث بروز لک یا سوختگی‌های همراه با سوزش و خارش شود، افزود: رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی و تغییر در رژیم غذایی می‌تواند به شادابی پوست کمک زیادی کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
اینا کجاش ی راهکار ساده است؟!!!!!