اردبیل؛

تولید سالانه بیش از 4 هزار تن محصولات گلخانه ای در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه 4 هزار و 780 تن محصولات گلخانه‌ای در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: توسعه کشت متراکم و استفاده حداکثری از منابع آب و خاک و افزایش آن از جمله سیاست‌های بسیار مهمی است که این سازمان دنبال می‌کند.

وی افزود: هدفی که در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند بر این اصل استوار است که در آینده تولید سبزی و صیفی در محیط گلخانه‌ای انجام شود که اگر این امر محقق شود سالانه در مصرف نزدیک به 3 میلیارد مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد و به عبارت دیگر 200 هزار هکتار به اراضی کشاورزی کشور نیز افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای حمایت‌های فراگیر از واحدهای تولید گلخانه در سراسر استان اردبیل به تعداد 45 واحد تولیدی محصولات گلخانه‌ای در استان اردبیل وجود دارد که ظرفیت تولید سالانه آنها بالغ بر 4 هزار و 780 تن است که برای آن اعتباری در حدود 80 میلیارد ریال پرداخته شده است.

سروی تصریح کرد: استعدادها و ظرفیت‌هایی که دربخش کشاورزی و دامداری استان وجود دارد، اجرایی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به سهولت امکان‌پذیر می‌سازد، چراکه اقتصاد بخش کشاورزی این استان یک اقتصاد مردمی و فراگیر است که 120 هزار بهره‌بردار از این بخش، عزم خود را جزم کرده‌اند تا توانمندتر از همیشه چرخه‌های اقتصادی کشور را در زیر بخش‌های کشاورزی و دامپروی میهن اسلامی به حرکت درآورند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزیهای مدونی درباره اصلاح وضعیت باغات استان اردبیل با توجه به شرایط آب و هوایی تدوین شده است که بتوانیم الگوی جدید کشت را در هرمنطقه از استان با توجه به شرایط آب و هوایی و میکرو و ماکروکلیمائی آن تدوین کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.