اردبیل؛

فعالیت 17 شرکت دانش بنیان در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت 17 شرکت دانش بنیان در قالب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عبدالقیوم قلی پوری افزود: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعال‌سازی 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۵۰ شرکت سهمیه استان اردبیل است.

وی افزود: با وجود فعال‌سازی ۴۳ واحد فناوری تنها ۱۷ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال شده است و این در حالی است که ۸۰ شرکت دانش‌بنیان در سامانه درخواست مجوز ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت:یکی از عمده دلایل ناتوانی شرکت‌ها در اخذ مجوز نحوه ارزیابی شرکت‌ها است که به صورت غیرحرفه‌ای انجام می‌شود.

قلی پوری تأکید کرد: هر چند پارک علم و فناوری استان و به تبع شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا است اما انتظار می‌رود مسئولان در نحوه ارزیابی شرکت‌ها تصمیم عاجل اتخاذ کنند.

وی با اذعان به اینکه شرکت دانش‌بنیان برخوردار از ایده نو و فناوری است و همچنین ارزش‌افزوده دارد، ادامه داد: در واقع ایده شرکت دانش‌بنیان توسط افراد عادی قابل‌فهم نیست و توسط متخصصان نیز نمی‌تواند کپی‌برداری شود.

وی با تأکید به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از زمینه‌های مهم ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، خواستار رفع مشکلات اخذ مجوز توسط شرکت‌ها شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.