خطاب به اروپایی‌ها؛

مفتی اعظم سوریه: مانند ایران و روسیه به سوریه بیایید تا واقعیت را ببینید

مفتی اعظم سوریه از کشورهای اروپایی خواست تا همانطور که ایران و روسیه برای دفاع از سوریه به این کشور آمده اند، آنها نیز به سوریه بروند و واقعیت جنایات تروریستی را ببینند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از "سانا"؛ دکتر "احمد بدر الدین حسون" –مفتی اعظم سوریه- امروز با سخنرانی در پارلمان ایرلند از کشورهای اروپایی خواست تا برای صلح تلاش کنند و مقابل جنایت هایی که تروریست ها در سوریه مرتکب می شوند، خود را به نشنیدن نزنند.

"احمد بدرالدین حسون" از اروپایی ها خواست تا به سوریه بیایند و خودشان در مورد جنایت های تروریستی قضاوت کنند و شایعات رسانه های منحرف را باور نکنند.

مفتی اعظم سوریه با اشاره به اینکه این کشور بهای سنگینی را مقابل 300 هزار تروریستی که از سراسر دنیا آمده اند، پرداخته، تأکید کرد که سوریه ملتی واحد است و هیچ تفاوتی میان شهروندان آن وجود ندارد.

وی توضیح داد: "دولت سوریه، تمام درها را به روی آشتی های محلی که در برخی مناطق موفقیت آمیز بوده و شهروندان سوری را به زندگی عادی خود بازگردانده، گشوده است. این موضوع به مذاق ترکیه، قطر و عربستان که تمام تلاش خود را برای ناکام گذاشتن تلاش های صلح به کار گرفته اند، خوش نیامد."

دکتر حسون تأکید کرد تروریست هایی که نام خود را "مخالفان سوری" گذاشته اند، مردم سوریه را با هزاران خمپاره هدف قرار داده اند و صدها نفر از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده اند."

این مفتی سوری در پایان گفت: "تروریست ها کسانی هستند که مردم ما را با سلاح شیمیایی می کشند. امیدوارم که به سوریه بیایید و حقیقت را ببینید، همانطور که ایران و روسیه برای دفاع از سوریه آمدند، در حالی که تروریست ها از بیش از صد کشور آمده اند تا سوریه را نابود کنند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار