واکنش شدید انگلیس، فرانسه و عربستان به وتوی قطعنامه سوریه از سوی مسکو و پکن

نمایندگان انگلیس، فرانسه و عربستان در سازمان ملل با حمایت غیرمستقیم از تروریست‌ها، روسیه را به کارشکنی در حل بحران سوریه متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نماینده انگلیس در سازمان ملل با حمایت غیرمستقیم از تروریست‌ها در سوریه، روسیه را به دست داشتن در قتل غیرنظامیان در سوریه متهم کرد. 

ماتیو رایکروفت در جلسه شب گذشته شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی مربوط به حلب مدعی شد: روسیه به جای تلاش برای نجات جان غیرنظامیان در برابر نظام بشار اسد، در کشتار غیرنظامیان در سوریه مشارکت دارد. 

وی با انتقاد از اقدام روسیه و چین در وتوی قطعنامه در این جلسه افزود: آنها (روسها) مدعی خواهند شد که زمان برای گفتگوهای مناسب (درباره پیش‌نویس قطعنامه) کافی نبود و ما آنها را به  علل سیاسی وادار کردیم تا ضد این قطعنامه رأی بدهند. این بهانه تراشی‌ها پوچ و بی پایه و اساس است. 

نماینده انگلیس در سازمان ملل در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: این قطعنامه نخستین بار یک ماه پیش مطرح شد، اما در این مدت روسیه مشارکت در رایزنی ها درباره آن را رد کرد و تصمیم گرفت از کشتار بشار اسد ضد حلب حمایت کند. روسیه حاضر نشد با اعضای شورای امنیت برای دستیابی به قطعنامه ای برای نجات جان مردم حلب همکاری کند. 

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز با حمایت غیر مستقیم از تروریست‌ها در سوریه مدعی شد اقدام روسیه در وتو کردن پیش نویس قطعنامه مربوط به آتش بس در شهر حلب سوریه، جامعه جهانی را با خطر تروریسم روبرو می کند. 

فرانسوا دولاتر در نشست شب گذشته شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی مربوط به حلب گفت: اقدام روسیه در وتوی این قطعنامه، جامعه جهانی را با خطر تروریسم روبرو می کند که جنگ در سوریه باعث گسترش این خطر شده است. 

دولاتر افزود: مذاکرات سوریه به تعویق افتاد و سپس تعلیق شد. متن اصلاح شده ای در نشست شورای امنیت ارائه شد، اما روسیه و ایران تصمیم گرفته اند به حمایت از بشار اسد ادامه دهند. وی افزود استفاده از وتو، اشتباه است. 

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل هم درباره وتو قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش بس در حلب ادعا کرد روس ها خواستار ادامه درگیری در سوریه هستند. 

عبدالله معلمی درباره وتو قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش بس در شهر حلب مدعی شد:« چند هفته برای تصویب این قطعنامه رایزنی و مذاکره کردیم و ملاحظاتی که نماینده روسیه بیان کرد هدفی جز مانع تراشی و تلاش برای ادامه جنگ نبود. ما فرصتی زیادی برای گفتگو داشتیم و روس ها اگر علاقمند برای توقف کشتار در سوریه بودند می توانستند از آن فرصت استفاده و پیشنهاد را بررسی کنند.»

گفته می‌شود روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس هفت روزه در حلب و پایان دادن به درگیری ها را در سوریه وتو کردند. 

از سوی دیگر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست دوم در خصوص درخواست کانادا برای توقف درگیری در سوریه آماده می شوند.

گفته می‌شود نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه در نشست شورای امنیت در حالی به حمایت از تروریستها در حلب صدای خود را بلند کرده اند که همزمان دو منطقه شیعه‌نشین نبل و زهرا در حلب و دو منطقه شیعه‌نشین کفریا و فوعه در استان ادلب هدف حملات خمپارهای و موشکی گروه‌های تروریستی هستند و واشینگتن و لندن و پاریس کوچکترین اعتراضی و واکنشی به این حملات از خود نشان نداده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
این ادم کشها سالهاست که پنهانی تروریسم پرورش می دهند حالا دستشان روشده آمریکا انگلیس وفرانسه سه کشور ترورسیم پرور با پول عربستان تا دیروز فکر کردن خوب بادروغ گفتن وپنهان کاری کار را تمام می کنند ولی وقتی نتوانستند کاری از پیش ببرند ودیدند همه چیز را دارند از دست می دهند دستشان به حمداله رو شد حالا دادو بیداد می کنند ودلشان برای مردم سوریه می سوزد همان مردمی که تا الان زیر فشار وخنجر داعش زندگی کرده اند ادم نبودند حالا که دارند آزاد می شوند اینها دلسوزشان شده اند غلط کردید بی پدرها غلط کردی آل سعود ادم کش وبی دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
حاميان تروريستها مشخص شدند ،چون اين تروريستها درطول مدتي كه مردم سوريه درحلب سربريدند وزنان آنها مورد تجاوز قراردادند حمايت كرده ومي كنند.
بي غيرتها وبي وجدانهاي انسان نمااگر به فكر مردم بي گناه هستيد اجازه بدهيد تا اين مردم باراي تكليف خودشان رانشان دهند .
آخرین اخبار