مشهد؛

«کافه فرهنگ» راهی برای به اشتراک‌گذاری تخصص و توانمندی شهروندان مشهدی

مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی الهیه از اجرای طرح «کافه فرهنگ» با موضوع به اشتراک‌گذاری تخصص و توانمندی‌های شهروندان مشهدی با یکدیگر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی ندائی افزود:  این طرح تا کنون هفت هزار مخاطب را جذب کرده و این در حالی است که طرح در مرحله نخست تنها در منطقه الهیه مشهد اجرا شد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در این طرح در منطقه الهیه از هر خانواده سه نفر مشارکت داشتند؛ گفت:  طبق برنامه‌ریزی اولیه بنا بود طرح «کافه فرهنگ» در ماه‌های شهریور و مهر امسال و به مدت ۶۱ روز اجرا شود که این زمان با توجه به موفقیت طرح و استقبال خوب شهروندان تمدید شده است و همچنان در حال اجرا است.

مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی الهیه از تداوم اجرای طرح «کافه فرهنگ» تا پایان امسال خبر داد و  گفت: از ابتدای سال ۹۶ هم این طرح با شکل و شمایلی جدید و پس از شناسایی اشکالات موجود و رفع آن‌ها در مناطق دیگر شهری نیز اجرا خواهد شد.

ندائی با بیان اینکه بیشترین مخاطب این طرح گروه سنی نوجوان بودند؛ تصریح کرد: از مجموع کل مخاطبان «کافه فرهنگ» ۵۰ درصد را گروه سنی نوجوان تشکیل داده بودند و میانگین گروه سنی کل مخاطبان هم ۲۷ سال بود؛ همچنین از مجموع مخاطبان این طرح به لحاظ تفکیک جنسی ۷۰ درصد خانم و ۳۰ درصد آقا بودند.

وی تاکید کرد: محور اصلی برنامه‌های اجرا شده به‌گونه‌ای بود که در آن تخصص و توانمندی ساکنان مجتمع‌ها شناسایی می‌شد و این دانش و تجربه را در اختیار همسایگان خود می‌گذاشتند. مسئول اجرای طرح «کافه فرهنگ» با اشاره به اینکه این طرح در بیش از ۱۰ قالب آموزشی اجرا شد؛ بیان کرد: این قالب‌های آموزشی شامل بازی‌های بومی و محلی قابل اجرا در محیط مسکونی، کمک‌های آموزشی و درسی، هنری، خانواده، روانشناسی، سینما، فعالیت‌های اردویی، نحوه زندگی در مجتمع‌های مسکونی و دیگر موضوعات اجتماعی بوده است.

ندائی سطح کمی و کیفی این برنامه را  مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در نظر سنجی صورت‌گرفته ۹۰ درصد مخاطبان رضایت داشتند.

وی افزود: باید نسبت به حساس‌سازی، انگیزه‌سازی و نحوه آموزش صحیح و اصولی توجه شود تا در زمان اجرای طرح موفقیت کامل حاصل شود.

مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی الهیه با بیان اینکه ایجاد چنین فضایی باید به صورت دائمی باشد؛ خاطرنشان کرد: معتقدیم که اینگونه اقدامات اصولی و هدفمند به‌صورت مقطعی جواب مثبت نمی‌دهد و ایده اصلی‌مان هم این است که طرح «کافه فرهنگ» توسط خود مردم مدیریت و اجرا شود و برای رسیدن به چنین موضوعی حداقل باید مدت یک سال و نیم سال دیگر این حرکت به همین شکل ادامه یابد تا بتوان آن را به‌صورت ۱۰۰ درصد مردمی اداره و اجرا کرد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار