سیدرضا محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

می‌خواهیم شاعران و نویسندگان جوان افغانستان را به دنیا معرفی کنیم

رییس اتحادیه شاعران و نویسندگان افغانستان گفت: اکنون در این اتحادیه با جریانی پر انرژی مواجهیم و برآنیم تا شاعران و نویسندگان جوان افغانستان را به دنیا معرفی کنیم.

می‌خواهیم شاعران و نویسندگان جوان افغانستان را به دنیا معرفی کنیم
سیدرضا محمدی رییس اتحادیه شاعران و نویسندگان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نشر در افغانستان را یک جریان نوپا و جوان دانست و گفت: پس از سال ۲۰۰۱ و سقوط طالبان شاهد رشد قابل توجهی در  فضای نشر و چاپ افغانستان بودیم به گونه‌ای که در حال حاضر می‌توان ادعا کرد صنعت چاپ افغانستان از نظر کمیت قابلیت رقابت با کشورهای همسایه را دارد.

رییس اتحادیه نویسندگان افغانستان مسایلی چون ناامنی و مهاجرت اهالی قلم در سال‌های اخیر را آسیب جدی برای فضای نشر کشور دانست و بیان داشت: امروز ما در اتحادیه نویسندگان افغانستان با یک جریان جوان و پر انرژی از نویسندگان و شاعران مواجهیم و به آینده این جریان امیدواریم.

این نویسنده توانا تاکید کرد: اتحادیه نویسندگان افغانستان یک اتحادیه با سابقه بیش از پنجاه سال است که مدتی به دلیل جنگ و ناامنی از کار ایستاده بود، اما در سال‌های اخیر با همکاری برخی دوستان و اساتید به فعالیت گذشته خود بازگشته است.

محمدی اضافه کرد: در این اتحادیه تلاش می‌کنیم با ایجاد یک فضای مناسب نویسندگان و شاعران جوان افغانستان را به دیگر کشورها معرفی کنیم. همچنین برنامه‌های مشترکی با نهادهای همزبان دو کشور ایران و تاجیکستان داشته باشیم.

این شاعر افغانستانی بیان داشت: تا کنون نیز تعاملات ارزشمندی با کانون‌های و ادبی این دو کشور داشته‌ایم و اکنون جایزه ادبی «قهارعاصی» را در افغانستان، جایزه ادبی «بابر» را در تاجیکستان و امسال برای نخستین بار جایزه ادبی «جلال آل احمد» را در این حوزه برگزار خواهیم کرد.

محمدی درباره بخش افغانستان جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: تا کنون و طی برگزاری هشت دوره کتاب افغانستان، 12 عنوان کتاب انتخاب شده است که قرار است از این میان سه عنوان، کتاب برگزیده جایزه «جلال آل احمد» شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار