افزایش 6 برابری بودجه پژوهشی دانشگاه شهیدرجایی/ چاپ سالانه 200 مقاله در نشریات معتبر دنیا

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از سال 91 شش برابر افزایش داشته است.

اولیایی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تولید مقالات علمی و تخصیص بودجه‌های پژوهشی در این دانشگاه اظهار داشت: در سال 91 مبلغ قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی مبلغی حدود 900 میلیون تومان بود اما در حال حاضر این مبلغ از سقف شش میلیارد عبور کرده است. 

وی ادامه داد: این درآمدها حاصل از قراردادهایی است که توسط اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی با مراکز مختلف از جمله شهرداری‌ها، کارخانجات مختلف و ارگان‌ها منعقد می شود. 

اولیایی افزود: قراردادهایی که اساتید دانشگاه با ارگانها منعقد می کنند بر اساس تخصص و در زمینه کاری خودشان است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه نیز حمایتهایی در این زمینه دارد، اضافه کرد: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به دریافت کمتر از بالاسری قراردادها یا بازگشت مجدد هزینه‌های بالاسری به پروژه‌ها اشاره کرد. 

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تصریح کرد: به طور مثال، قراردادی که دانشگاه با شهرداری آبادان منعقد کرده، از کیفیت خوبی برخوردار است. 

اولیایی افزود: طی این قرارداد، عملیات عمرانی و اجرای پروژه پارکهای این شهر توسط دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حال اجرا است. 

وی یادآور شد: دکتر الیگودرز یکی از اساتید این دانشگاه که طرح برون دانشگاهی برتر ایشان مورد تقدیر قرار گرفته، انجام 2 طرح کلان ملی را نیز در کارنامه خویش دارند. 

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در رابطه با تعداد مقالات ISI این دانشگاه گفت: این دانشگاه به صورت میانگین سالانه حدود 200 مقاله ISI دارد. 

وی در این خصوص افزود: برخی از این مقالات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و به تنهایی ارزش صد مقاله را دارند. 

اولیایی با اشاره به اینکه یکی از اساتید ما در پایگاه‌های معتبر علمی دنیا چندین مقاله به ثبت رسانده، گفت: چاپ مقالات محققان ما در این نشریات افتخار بزرگی برای دانشگاه محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: دانشگاه در این زمینه رشد مطلوبی داشته و زمانی که مجموع ضرایب تاثیر را در دانشگاه مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که این ضرایب سال به سال بهتر می‌شود. 

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در پایان عنوان کرد: ما در این دانشگاه 200 عضو هیئت علمی داریم و هر سال 200 مقاله ISI  و حدود 500 مقاله علمی پژوهشی منتشر می کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار