اصفهان؛

افتتاح کتابخانه گویا ویژه روشندلان در دانشگاه کاشان

مجموعه كتابخانه گويا دانشكده علوم انساني و ادبيات و زبان هاي خارجي با حضور معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور و جمعي از جامعه نابينايان این شهرستان در آیینی افتتاح شد.

رییس دانشگاه کاشان در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اين كتابخانه با هدف ايجاد  فرصت  مطالعاتي و بسترسازي مناسب  كتابخانه اي براي دانشجويان ، اساتيد و افراد  نابينا وكم بيناي  منطقه شهرستان  و دانشگاه  كاشان به همت خیرارجمند آقاي هاشميان راه اندازي شده است.
عباس زراعت،تصریح کرد:تاسیس و راه اندازي و بهره برداري از اين كتابخانه و محتواي موجود در آنها با همت وپيگيري و نظارت مهندس رمضانعلي خدمتكار (مسئول كتابخانه علوم انساني) و سركار خانم  دكتر نرگس نيكخواه عضو نابيناي هيئت علمي  دانشگاه كاشان  به مرحله انجام  رسيده است.
وی افزود :كتابهاي اين كتابخانه شامل كتاب و فايل ها صوتي مي باشد كه كتابهاي صوتي آن با مشاركت  دانشگاه و خيرين تهيه شده است.
به گفته وی،مجموعه گوياي اين كتابخانه فرصت مطالعاتي مناسبي در اختيار  دانشجويان كم بينا و نابيناي دانشگاه و منطقه قرار خواهد داد.
رییس دانشگاه کاشان،  در ادامه با اشاره به برگزاری همايش ملی جامعه بینا شهروند نابینا به همت جامعه اسلامی نابینایان و کم بینایان این شهرستان در دانشگاه کاشان، گفت:يكي از رسالت هاي دانشگاه علاوه بر امور آموزشي و پژوهشي، توجه به مسائل اجتماعي موجود در كشور است . 
زراعت با اشاره به برگزاری هر سال این همایش به همت جامعه اسلامی نابينايان وكم بینایان کاشان با موضوع هاي خاصي در اين دانشگاه افزود: دانشگاه و دانشگاهيان به عنوان  قشر فرهيخته در برابر مشكلات نابينايان و آسيب هاي اجتماعي مسئولمسوول هستند تا با تحقيقات و پژوهش هاي علمي سعی کنند علاوه بر شناسایی راه های ابتلا به این معلولیت راهكارهايي را براي پيشگيري و رفع اين مشكلات ارائه دهند.
وی،اظهار اميدواري كرد: تا دانشگاه با برگزاري اين سمينارهاي علمي بتواند نقش خود را به خوبي در كاهش آسيب های اجتماعی و رفع مشكلات نابينايان و معلولان جامعه توجه کند.
مجموعه كتابخانه گويا دانشكده علوم انساني و ادبيات و زبان هاي خارجي با حضور رييس دانشگاه كاشان، ريس مجتمع رودكي، معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور و جمعي از جامعه نابينايان كشور در حاشیه همایش ملی جامعه نابينا شهروند نابینا افتتاح شد 
این همایش به مدت دو روز در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.