اصفهان؛

ارائه 34مقاله در همايش ملي جامعه بينا، شهروند نابينا در دانشگاه كاشان

دومین همایش ملی جامعه بينا، شهروند نابينا با پذیرش 34 مقاله و پوستر و ارائه 19 مورد آن در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

دبیر علمی همایش ملی جامعه بينا شهروند نابينا در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود : 57 چكيده مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شد که 34 مورد آن پس از مراحل داوري 34 مقاله مورد پذيرش قرار گرفت.
نرگس نيكخواه قمصری،با اشاره به پذیرش مقالات ارسالی به دبیرخانه  همایش با امتیاز 65 افزود:
مقالات با کسب امتیاز 75 و65 برای چاپ در کتاب مقالات همایش و انتشار در مقالات الکترونیکی انتخاب شد. 
وی،ارائه هشت مقاله به صورت سخنرانی در قالب پنل تخصصی و 11 مورد به‌صورت پوستر در دو روز مدت برگزاری همایش را یادآورشد و گفت:تجلیل از دانشجویان برتر وپژوهشگران برتر نابينا و کم بينا به مناسبت همزمانی برگزاری همایش و هفته پژوهش از جمله برنامه های اختتامیه این همایش ملی است.
به گفته وی، دومين همايش جامعه بينا و شهروند نابينا با محوريت تشكل هاي مدني و كيفيت زندگي نابينايان و كم بينايان در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.
عضوهیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، اظهارداشت:شناسایی عملکرد تشكل هاي مدني نابينايان و كم بينايان در زمينه هاي مختلف حقوقي، اجتماعي، آموزشي، روانشناختي و بررسي زمينه ها و عوامل موثر بركاهش يا افزايش كيفيت زندگي افراد نابينا و كم بينا،ارائه راهكارهايي علمي و موثر و فراهم كردن زمينه هاي مشاركت فعال نابينايان و كم بينايان در زندگي شخصي،خانوادگي و اجتماعي از اهداف برگزاري اين همايش  است.
 نيكخواه قمصری،نقش تشكل ها براي ارتقاء كيفت زندگي  و حل مشكلات نابينايان و كم بينايان را حايز اهميت دانست و افزود: تشكل هاي مردم نهاد  به عنوان نماد همدلي و همبستگي بين اعضاي تشكل ها با جامعه نابينايان هستند و مي تواند فاصله بين قشر نابينايان را با جامعه مرتفع سازند. 
وی،هم انديشي بين نابينايان در اين گونه تشكل ها براي مطالبه خواسته هايشان از نهادهاي دولتي و غير دولت را خواستارشد و  گفت:  تقويت بنيان هاي علمي نابينايان ضروری است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار