قدم به قدم با وزیر بهداشت در سفرنامه سیستان و بلوچستان؛

از جراحی چشم برادران اهل سنت قصرقند تا ملاقات خانواده شهید خزائی در زاهدان


عزم جدی دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح سلامت مردم استان سیستان و بلوچستان با اجرا و تکمیل پروژه های بهداشتی درمانی ستودنی است.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت همراه با کاروان نورآوران سلامت برای دومین بار به مناسبت هفته وحدت به سیستان و بلوچستان سفر کرد و از خدمات درمانی این استان محروم بازدید به عمل  آورد.

بدون تردید، سفر به اقصی نقاط کشور به‌ویژه مناطق محرومی چون سیستان‌ و بلوچستان و دیدار با مردمی مهربان و قدرشناس و کم توقع، از شیرین‌ترین و خاطره انگیزترین بخش‌های زندگی وزیر بهداشت بود.

آن‌چه طی چهار روز در این سرزمین زرخیز اما کم برخوردار دیده شد رضایت مردم ازخدمات بهداشتی و درمانی طی سه سال گذشته بود و افزایش دسترسی به امکانات بهداشتی، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شغل از طریق افزایش تحرک و فعالیت بخش‌های گوناگونی که برای سلامت مردم تلاش می‌کنند؛ گرچه بنا به گفته خودش هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

محرومیت زدایی پزشکی از استان سیستان و بلوچستان 
به گفته‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر که شهرهای بلوچستان تحت مدیریت وی قرار دارد، اکنون 294 پروژه بهداشتی و درمانی در حال ساخت است و هیچ مرکز درمانی بدون پزشک وجود ندارد. تعداد پزشکان از 24 نفر به 117 نفر رسیده و 61 پزشک متخصص در حال خدمات دهی به مردم خوب این منطقه هستند.

وزیر بهداشت در سفر سیستان تعدادی از این مراکز بهداشتی آماده بهره برداری در استان را افتتاح کرد تا خدمتی دیگر به مردمان این دیار داشته باشد که البته همزمان با سفر وزیر بهداشت، کاروان نورآوران سلامت برای درمان رایگان خانواده های محروم دچار بیماری های چشمی و دندان پزشکی، در این استان مستقر شدند. وزیر بهداشت با حضور در کاروان نورآوران سلامت، شخصا تعدادی از بیماران را معاینه کرد و مورد عمل جراحی قرار داد تا دین خود را نسبت به فقرا ادا کرده باشد.

سفرنامه وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان

هاشمی در سفر به سیستان و بلوچستان به مردم منطقه سراوان در حاشیه بازدید از بیمارستان 200 تختخوابی قول داد که یکی از مجهز ترین بیمارستان های کشور در این شهر تا پایان دولت یازدهم راه اندازی می شود  و مجتمع آموزش عالی سلامت با هدف بکار گیری و تربیت نیروی بومی در این دیار تاسیس شود.

وحدت سبب موفقیت در همه امور می شود
هاشمی وحدت و همدلی، شرط لازم ترقی و تعالی در کشور می داند و معتقد است که جوانان این منطقه باید مانند پایتخت نشینان از امکانات لازم برای پیشرفت برخوردار شوند و  همه باید در راستای استقرار آرمان های انقلاب اسلامی که هدفش دستگیری از محرومین و ارتقاء مکارم اخلاقی است تلاش کنیم تا مسیر اعتدال و پرهیز از تشنج چه در عرصه داخلی و چه بین المللی که دولت یازدهم در پیش گرفته است، بهترین مسیر است. 

وزیر بهداشت در سفر به شهر دلگان رفتار مردم منطقه سیستان و بلوچستان که نشان دهنده وحدت و اتحاد مسلمانان است، عبرت آموز خواند و تاکید کرد: در سراسر استان سیستان و بلوچستان کارگاه های سازندگی برای ارتقای وضعیت بیمارستان ها در حال فعالیت هستند و جنگ تحمیلی و گروهک های معاند خود سر آبادانی وئ عمران کشور را به تاخیر انداختند.

هاشمی طی سفر به ایرانشهر وزارت بهداشت را یکی از طلبکارترین دستگاه های اجرایی خواند و ادامه داد: ببش از یک سال است که خدمات خود را ارائه داده ایم اما هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده ایم و آنچه به نام اسلام به دنیا نشان داده می شود تصویر نادرستی است که نماد آن کشتار مسلمانان است.

وی با حضور در شهر محروم قصر قندگفت: طرح تحول سلامت، چهره سیستان و بلوچستان را متحول کرده است و انسان هیچ گاه از کار خیر خواهانه پشیمان نمی شود و من با افتخار 12 عمل جراحی چشم را در کاروان نور آوران سلامت این منطقه انجام دادم.

کلنگ زنی خوابگاه 400 نفره دانشجویی در زابل 
در این سفر پر از خیر و برکت وزیر بهداشت پروژه های درمانی زابل را افتتاح کرد و کلنگ زنی آغاز عملیات ساخت خوابگاه 400 نفره دانشجویی در زابل را انجام داد.

سفرنامه وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان

 برگزاری جشن وحدت  در مسجد مکی اهل تسنن زاهدان 
در ادامه این سفر هاشمی باحضور در مسجد مکی زاهدان گفت: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که در این کشور پهناور و با فرهنگ بسیار غنی، اقوام مختلف با مذاهب گوناگون در صلح و آرامش زندگی می‌کنند و همه آحاد جامعه نیز برای رشد ایران در تلاش‌اند و چنین شرایطی در کل دنیا بی‌نظیر است و از مواهب الهی است و من افتخار می کنیم که در بین چنین ملت فهیمی هستیم که به ادامه حیات فرزندان‌شان و برای پیشرفت آب و خاک‌شان اهتمام داشته باشند و زمانی که از وحدت صحبت می‌کنیم، معنای آن وحدت مذاهب و اقوام نیست؛ بلکه وحدت‌مان در دشمنی با دشمنان اسلام، انقلاب و ایران است، خدا را شکر که این وحدت در تمام نقاط کشور وجود دارد.

سفرنامه وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان

 وزیر بهداشت در جمع مردم زاهدان بعد از قرآن و سنت پیامبر این وحدت را مدیون امام راحل دانست و ادامه داد: با استعانت از خداوند، کشور را در مسیری قرار داد تا ما امروز آن را به عنوان کشوری مستقل، مقتدر و رو به پیشرفت بدانیم و در کل منطقه همه سیاستمداران منتظر بودند تا ببینند در آمریکا کدام یک از دو گزینه برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود، اما برای جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی‌کرد ما سیاست خودمان را دنبال می‌کنیم. آنچه برای ما لازم است ادامه مسیرمان است که همان مسیر قرآن و آموزه‌های الهی است.

اضطراب کشورهای اروپایی برای ارتباط با ایران 
هاشمی در بخشی دیگر از سخنانش در مسجد مکی تاکید کرد: همه ما باید به عنوان بندگان خدا شرمسار باشیم که برخی به نام دین، قرآن و اسلام کارهایی را انجام می‌دهند که حتی در زمان بربریت نیز سابقه نداشت و مسلمانان غصه می‌خورند وقتی که می‌بینند در جهان اسلام مسلمان علیه مسلمان رفتاری را از خودش نشان می‌دهد که فرسنگ‌ها از دینی که تمامش سلام، احترام، صلح و آزادی است فاصله دارد  و چه در عالم تشیع و چه در عالم تسنن اگر عالمی خلاف مسیر اسلام سخن بگوید قطعاً دنبال‌کننده راه پیامبر نیست و آن لباس را به اشتباه بر تن دارد و عالم باید کلامش برای اسلام وحدت‌آفرین و عزت‌بخش باشد و عزت در سایه وحدت، همدلی و هم‌افزایی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همه کشورهای مقتدر اروپایی، آسیایی، آفریقایی و غیره در اضطراب‌اند که چه شرایطی در روابط بین‌الملل و به طبع آن در کشورشان با انتخاب یکی از این دو گزینه حاکم می‌شود؛ اما آنچه که برای ما لازم است ادامه مسیرمان است که همان مسیر قرآن و آموزه‌های الهی است.

هاشمی در پایان سخنانش در مسجد مکی اهل سنت زاهدان می گوید: جامعه اهل سنت در تمام کشور و در تمام صحنه‌ها حتی قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و حتی امروز در دفاع از حریم ولایت در خارج از کشور در کنار اهل تشیع نقش‌آفرینی می‌کند که این موضوع با کمک علمایی که می‌دانند دستور دین و منفعتمان از چه طریق است.

دلجویی وزیر بهداشت از خانواده شهید خزایی
وزیر بهداشت و درمان با حضور در خانه شهید خزایی، از خانواده این شهید خبرنگار مدافع حرم دلجویی کرد و با اشاره به مقاومت و ایستادگی شهید محسن خزایی در اطلاع رسانی از جبهه مقاومت، نقش این شهید بزرگوار را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: این اطلاع رسانی ها موجب امیدواری مردم مظلوم سوریه می شود. 

از جراحی چشم برادران اهل سنت قصر قند تا ملاقات خانواده شهید خزاعی در زاهدان

وی با اهداء لوح از رشادت های شهید خزایی و خانواده وی تجلیل کرد.

گفتنی است، بیمارستان جدید چشم پزشکی الزهرا و بیمارستان سوختگی کوثر در شهر زاهدان طی سفر وزیر بهداشت به این استان در زاهدان افتتاح شد.

سفرنامه وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان
شایان ذکر است؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، سفر به مناطق محروم کشور چون سیستان ‌و بلوچستان و دیدار با مردم آنجا را از شیرین‌ترین و خاطره انگیزترین بخش‌های زندگی خود دانست و از محرومیت های خدمات بهداشتی این مناطق گفت و عنوان کرد: امیدوارم در سفرهای آتی، با تلاش همکارانم در مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی، شاهد رفاه و شادی بیشتر این مردم بزرگوار باشیم.

سفرنامه وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
دین برخی مسولین در این مملکت به این چیزها ادا نمیشه
آخرین اخبار