سازمان ملل: تلاش برای بهبود وضع ۴۸ کشور فقیر بی‌نتیجه مانده است/ تعداد فقرای جهان نسبت به سال ۱۹۹۰، دو برابر شده است

سازمان ملل گزارش سالانه خود را درباره فقیر‌ترین کشورهای جهان ارائه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد فقیر‌ترین کشورهای جهان، نسبت به دیگر کشور‌ها عقب مانده‌تر شده‌اند و بدون کمک دیگران نمی‌توانند پیشرفت کنند. 

در ۴۵ سالی که سازمان ملل فهرستی تحت عنوان کشورهای بسیار عقب مانده (Least Developed Countries) ارائه می‌دهد، فقط چهار کشور بوتسوانا، کیپ ورد، مالدیو و سوامی توانسته‌اند وضعیت خود را بهبود بخشند. 

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل  در گزارش سالانه خود درباره فقیر‌ترین کشورهای جهان، اعلام کرد تلاش برای بهبود وضع اقتصادی ۴۸ کشور باقی مانده در این فهرست، بی‌نتیجه و ابتر مانده است. 

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل می‌افزاید (UNCTAD) نزدیک به نیمی از افراد فقیر جهان، یعنی کسانی که روزانه با کمتر از ۱/۹ دلار گذران زندگی می‌کنند، در ۴۸ کشور بسیار فقیر جهان زندگی می‌کنند و این ارقام از سال ۱۹۹۰ تاکنون دو برابر شده است. 

UNCTAD هشدار داد این ۴۸ کشور در چرخه‌ای وحشتناک گیر افتاده‌اند که فقر روزافزون، توانایی آنان را برای خروج از وضع کنونی غیر ممکن کرده است. 

در این گزارش آمده است: فقط کشورهایی قادرند از این چرخه خطرناک بیرون آیند که از جامعه جهانی کمک‌های اقتصادی، تجاری و فناوری دریافت می‌کنند. 

بر اساس این گزارش، ‌ فقط سه کشور آنگولا، گینه استوایی و وانوآتو در تلاشند که از وضعیت کنونی بیرون آیند ولی داستان آن‌ها نیز بسیار پیچیده است؛ آنگولا و گینه استوایی به سبب فروش نفت توانسته‌اند به درآمد خود بیافزایند ولی سود حاصل از فروش نفت بین مردم این دو کشور توزیع نشده است. 

بر اساس گزارش‌های رسیده از گروه‌های حقوق بشر، به خصوص در کشور گینه استوایی، عواید حاصل از فروش نفت بین اعضای خانواده حاکم تسهیم شده است. 

موخیسا کیتویی، رئیس کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، تاکید می‌کند خروج از فهرست کشورهای بسیار فقیر، به تنهایی بیان‌گر پیشرفت نیست. 

فهرست کنونی کشورهای بسیار عقب مانده شامل ۳۴ کشور آفریقایی، نه کشور در آسیا و چهار کشور در منطقه اقیانوس آرام و کشور هائیتی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار