همدان؛

همایش توسعه بولینگ و بیلیارد استان همدان برگزار شد

همایش توسعه ورزش بولینگ و بیلیارد استان همدان با حضور رئیس فدارسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

همایش توسعه بولینگ و بیلیارد استان همدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس فدارسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور در همایش توسعه ورزش بولینگ و بیلیارد استان همدان اظهار کرد: رضایت لازم را از فعالیت این رشته ورزشی بویژه در اسنوکر داریم و توانسته ایم در بخش استعدادیابی و نیز قهرمان پروری موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش بولینگ نیز با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری در این رشته تنها 27 مجموعه است و جامعه آماری کمی دارد و استعدادیابی و فعال شدن این ورزش کمی گران است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ورزش بولس نیز گفت: این رشته کمتر از یکسال فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون شروع کرده و توان خوبی در این رشته گذاشته ایم تا بتوانیم به شکل گسترده توسعه دهیم.

اسکندری راد خاطرنشان کرد: این ورزش برای سنین 40 سال به بالا بویژه بازنشسته ها در پارک ها بسیار مناسب و مفرح است و به زودی به شکل فراگیر توسعه خواهیم داد.

وی بیان کرد: این رشته ورزشی در چهار استان نیز کلاس مربیگری بولس را برگزار کرده ایم و درصدد دوره های مربیگری در سایر استان ها هستیم.

وی جذب بخش خصوصی را یکی از مسوولیت های مهم هیات های ورزشی استان ها دانست و گفت: هیات های ورزشی در جذب حامیان مالی و استعدادیابی با مشارکت حوزه های نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز ضمن تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر روی باشگاه های بولینگ و بیلیارد، عنوان کرد: خوشبختانه تلاش های خوبی برای جا انداختن و تغییر دید گذشته نسبت به این رشته صورت گرفته و می بایست با کار بیشتر، بولینگ و بیلیارد و جذابیتش را آن گونه که شایسته ی این ورزش است به جامعه معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: لزوم توجه به بیمه ورزشی، ساماندهی ورزشکاران این رشته، استعدایابی و تقویت هیئت های شهرستان ها از مهم ترین مسائلی است که آقای سیف می بایست در دستور کار قرار داده و برای آن برنامه ریزی کند.

منعم پتانسیل ها و ظرفیت های ارزشمند بیلیارد استان را زمینه ساز توسعه و نهادینه کردن این رشته فکری دانست و گفت: در تلاشیم تا با بروز رسانی دانش روز ورزش بخصوص آموزش مربیان و داوران شرایطی را مهیا کنیم تا مردم به سمت انجام این ورزش های جدید و مورد اقبال جهانی که میلیون ها طرفدار و بیننده نیز دارد کشیده شوند.

در ادامه این همایش محمدجواد سیف افزود: در چهار سال آتی با دو رویکرد آماتور و حرفه ای نسبت به توسعه این رشته ورزشی تلاش و برنامه ریزی خواهیم کرد و هدف ما شناسایی و پرورش استعدادهای نخبه است.

وی اضافه کرد: همدان تاکنون موفق به برگزاری دوره های مربیگری و داوری نبوده است و همین مساله باعث افت در این رشته ورزشی شده است.

وی بیان کرد: در بخش بانوان نیز همواره به دلیل نبود باشگاه اختصاصی محدودیت هایی مواجه بودند در حالیه باید برای این قشر از جامعه نیز بسترهای لازم را به خوبی فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: توجه به هیات های شهرستانی، جذب حامیان مالی، حضور مستمر در رقابت های کشوری، تلاش برای جذب سرمایه گذار و افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته از دیگر اهداف هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان در چهار سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.