جوابیه سرپرست تیم فوتبال جوانان استقلال در پاسخ به معاون حقوقی باشگاه

پس از برکناری کادر فنی تیم فوتبال جوانان استقلال و افشاگری سرمربی این تیم در مورد مسائل اخلاقی این چالش وارد فاز جدی تری شد.

جوابیه سرپرست تیم فوتبال جوانان استقلال در پاسخ به معاون حقوقی باشگاهبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ سعید طرزی سرپرست برکنار شده تیم فوتبال جوانان استقلال در پاسخ به اکاذیب منتشر شده معاونت محترم حقوقی باشگاه استقلال در یک خبرگزاری جوابیه ذیل را به باشگاه خبرنگاران ارسال کرد:

"لازم دیدم که جهت تنویر اذهان عمومی علی‌الخصوص جامعه ورزشی کشور و بطور ویژه هواداران فهیم باشگاه استقلال مطالبی را به زبان عامیانه و کنایه‌آمیز بلکه در قالبی حقوقی و مستند موازین قانونی کشور به استحضار برساند."

حضرتعالی در گفته‌هایتان اشاره داشتید که آقای سیاوش اکبرپور بدون مدرک رسمی مربیگری به عنوان سرمربی، تیم جوانان استقلال هدایت می‌نمودند. با فرض قبلی این موضوع گفته‌های شما هم صادق باشد! چرا حضرتعالی به مسئولان تیم این موضوع را پس از گذشت 22 هفته از بازی‌های لیگ جوانان عنوان ننموده‌اید؟ چرا در زمان به کار گیری وی این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته است و حتی اگر اینگونه باشد، بدوا حضرتعالی و مدیر محترم باشگاه و سایر مسئولین باید پاسخگو باشند، که چرا فردی را بدون شرایط مربیگیری به کار گرفته‌اید!؟ کافی است قبل از اینکه سخن برانیم اندکی فکر و تأمل نماییم جناب آقای محسن بزرگی حضرتعالی بدون اطلاع از قوانین کشور حضرتعالی قانون مجازات اسلامی گفته‌هایی را منتشر نموده که به صراحت در ماده 746، قانون فوق‌الذکر جرم‌انگاری شده است برای اطلاع حضرتعالی متن ماده در ذیل خواهم آورد.

ماده 746؛ هر کس به قصد احضار به غیره و یا تشویش اذهان عمومی، یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید و یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت رأسا و یا عنوان نقل قول به شخصی حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی (در صورت امکان)، به حبس 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال(پنج میلیون ریال) تا 40 میلیون ریال |(چهل میلیون ریال) یا هر دو مجاز است محکوم خواهد شد.

انتشار این گفته کذب که این جانب به جناب آقای سیاوش اکبرپور و مجید گرمرودی به تحریک بازیکنان و مسئولین جهت اعتصاب پرداخته‌ایم که انتشار آن در خبرگزاری فارس مشمول ماده فوق‌الذکر می‌باشد و قانون‌گذار آن را جرم‌انگاری نموده است و در جای دیگر از گفته‌هایتان آمده است که این جانب و مجید گرمرودی و آقای پرویز برومند کتبا به کمیته انضباطی احضار شده‌اید و این موضوع به ما ابلاغ قانونی شده است، حال ما منکر ابلاغ احضاریه به کمیته انضباطی باشگاه هستیم، در صورتی که بر طبق صادق بودن گفته‌هایتان اصرار دارید مدارک خود را ارائه و یا منتشر نمایید. و اما در مورد آقای صمدائی در بدو امر باید دانست اینترنت مبلغ موثق محسوب نمی‌شود چه بسا افرادی سودجو مطالبی غیر واقع در آن عنوان یا منتشر نماید همانند اکاذیبی که در مورد بنده و ‌آقای اکبرپور و آقای مجیر گرمرودی در فضای مجازی و اینترنت منتشر گردیده است موضوع آقای صمدائی با یک آزمون ساده به وسیله چند مربی اهل فن کاملا مشخص خواهد شد، البته اگر در این زمینه تمایل به اثبات ادعای خود دارید، و دعوت شدن با یک تیم در کشوران کاملا مشخص است به نحوی صورت می‌گیرد و ساز و کار مشخصی دارد و این موضوع از دیدگان عموم و اهل فن پنهان نمی‌باشد،

باید به حضرتعالی گوشزد نمایم که به کار بردن لفظ دلال و انتساب آن به بنده، با توجه به معنی عرفی آن در فوتبال کشورمان توهین محسوب می‌گردد و معنی آن با کلمه دلال که در قانون تجارت به کار رفته است کاملا متفاوت است اگر اینگونه نبود قانون‌گزار در آیین‌نامه وضعیت نقل وانتقالات بازیکنان فوتبال از لفظ کار گزار یا مدیر برنامه برای واسطه‌های فوتبال استفاده نمی‌نمود و به همان لفظ دلال اکتفا می‌نمود.

بند 6 اصلاحات بکار رفته در آیین نامه وضعیت نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال در مورد کارگزاری صراحتا اعلام نموده که اشحاص حقوقی هستند که با مجوز فدراسیون فوتبال و بر اساس دستورالعملهای تائید شده از سوی هیات فوتبال با معرفی بازیکن و یا مربی اجازه ورود در امر نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان در حدود اختیارشان دارد.

همان‌طور که از متن فوق استنباط می‌کرد حتی قانون‌گزار به اینگونه افراد یا اشخاص شخصیت حقوقی اعطا نموده است و از واژه کارگزار برای آنان استعمال نموده. حال به کار بردن واژه دلال برای اینجانب توهین محسوب می‌گردد، و مطابق با ماده 608 قانون مجازات اسلامی قابل تعزیر و مجاز است.

ماده 608 قانون مجازات اسلامی ، توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا 50 هزار تا یک میلیون جزای نقدی خواهد بود.

حال آنکه باید به حضرتعالی گوشزد نمایم که مطابق قرارداد انعقادی فیمابین بنده و باشگاه استقلال که حتما آن را رویت ننموده‌اید، بنده سرپرستی تیم را به صورت افتخاری بدون دریافت هیچگونه وجهی بر عهده گرفته‌ام وهزینه‌های گزافی معادل پانصد میلیون ریال از بابت تغذیه و البسه، درمان و ایاب وذهاب پاداش‌های تیمی برای برخی از بازیکنان از سرمایه شخصی خویش پرداخت نموده‌ام واین موضوع به علت عدم احساس مسئولیت برخی از افراد در باشگاه استقلال بوده است. حال توصیه بنده به شما جناب آقای محسن بزرگی این است که اولا: حضرتعالی زیبنده نمی‌باشد که از قوانین و موازین حقوقی چشم پوشی نموده و پیشنهاد می نمایم که قبل از آنکه سخن برانید بدوا فکر و تامل و مطالعه در رشته تخصصی خود(حقوق)نمایید، و بعد از آن مستند و مستدل اظهار فضل نمایند.در ثانی بنده توسط وکیل خویش آقای حامد شیر‌بیاتی هم نسبت به مطالبه وجه و عناوین کیفری فوق‌الذکر در صورت لزوم از طریق مراجع قضائی مراتب را پیگیر خواهم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار