گزارش/

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

پیروزی ارتش و مقاومت سوریه در حلب، نقطه عطفی در تحولات منطقه به‎شمار می‎رود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی ارتش و مقاومت سوریه در حلب، نقطه عطفی تاریخی در صحنه این کشور و تحولات منطقه به‌شمار می‌رود.

 
*تشابه ترکیه و رژیم صهیونیستی به‌بیان روزنامه لبنانی
روزنامه البناء لبنان در تیتر صفحه نخست امروز خود نوشت: حلب، امروز آزاده‌ای یگانه در آغوش دولت سوریه است، و ترکیه باید گروه‌هایی شکست خورده را پذیرا باشد، همان‌گونه که اسرائیل در سال 2000 گروهی شکست خورده را به خود دید.  
 
شبکه المنار نیز در گزارشی به شکست تروریست‌های تکفیری در حلب اشاره کرد و نوشت: پس از این شکست صدای فریاد برخی از حامیان تروریست‌ها بلند شده است.
سازمان ملل که در سال‌های گذشته از دفع جنگ علیه مردم سوریه کاملا ناتوان بوده است اکنون بحث حقوق انسانی شهروندان حلب را به میان می‌آورد.

 
*تحولات پس از آزادسازی در عرصه میدانی حلب

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

شبکه المنار لبنان در خبری اعلام کرد؛ بیش از 360 تروریست‌های مسلح طی 24 ساعت گذشته از شرق حلب خارج شده‌اند.
 
المنار به‌نقل از مرکز آشتی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم نوشت: 366 نفر از افراد مسلح پس از زمین گذاشتن سلاح‌های خود، به سمت غرب حلب خارج شدند. این روند در حالی رخ داد ‌که 329 نفر از آنان مطابق دستور صادر شده از سوی رئیس‌جمهور سوریه، عفو شدند.
 
اعلام الحربی نیز در این‌باره نوشت: مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح اعلام کرد که عملیات خروج معارضان مسلح و خانواده‌هایشان از حلب و انتقال آنان با اتوبوس‌ها به غرب این شهر، بر اساس برنامه برقراری آتش‌بس و توقف درگیری‌ها ادامه دارد.

 
*تروریست‌های دستگیر شده با حالتی وهم آلود!

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

شبکه العالم در گزارشی تصویری اعلام کرد: فعالان شبکه‌های اجتماعی فایل ویدئویی تروریست‌های مسلح  در اسارت ارتش سوریه را منتشر کردند که در آن، تروریست‌ها با مصرف کردن قرص‌های مخدر، در حالتی غیرطبیعی و وهم‌آلود قرار دارند.
 
*هجمه شیپورچی شبکه الجزیره به ارتش سوریه

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

العالم نوشت: پس از پیشروی‌های‌ ارتش سوریه و شکست تروریست‌های تکفیری در حلب، روحیه رسانه‌های وابسته به آنان متوهم شده‌اند.
 
فیصل قاسم، شیپورچی شبکه الجزیره که همواره پای ثابت حمایت از تروریست‌ها و تحریک آنان به کشتار و ارتکاب جنایت در سوریه بوده، امروز ضمن دلسردی از محور تروریسم در این کشور، ارتش عربی سوریه را مورد هجمه قرار داده است.

 
*حلب در آغوش دولت سوریه/ دستاوردی که در تاریخ ثبت شد

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

خبرگزاری المنار لبنان در گزارشی تحلیلی نوشت: تروریست‌ها در جنگ حلب متحمل شکست‌های سنگینی در تعداد نیرو، مهمات و استراتژی شده‌اند به‌گونه‌ای که این شکست خسارتی بزرگ برای تکفیری‌ها در سرنوشت جنگ به‌شمار می‌رود.
 
تروریست‌هایی که هرگاه در میدان نبرد عاجز ماندند، شهروندان سوری را به‌عنوان سپر انسانی قرار دادند؛ لذا این پیروزی دستاوردی تاریخی در مسیر جنگ سوریه به‌شمار می‌رود.
 
حمله به تدمر نیز به موازات شکست تروریست‌ها در حلب ارزیابی می‌شود؛ گفتنی است این حمله با نیروهای بسیار و پشتیبانی نظامی کلان از سوی کشورهای غربی صورت می گیرد.
 
تصمیم آمریکا در رفع ممنوعیت ارسال سلاح برای هم‌پیمانان واشنگتن در سوریه، هم‌زمان با شکست تروریست‌ها در حلب، دلیلی تازه و جدی از نقش ایالات متحده در حمایت از تروریسم در سوریه به‌شمار می‌رود.

 
*پیام آزادی حلب به حامیان آمریکایی- صهیونیستی تروریسم

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

شبکه المنارلبنان اعلام کرد که آزادسازی حلب، پیروزی‌ همه ملت سوریه به‌شمار می‌رود و پیامش به تروریست‌های مسلح که از نقاط مختلف دنیا آمده‌اند این است که از ریختن بیشتر خون بی‌گناهان خودداری کنند، خونریزی که تنها در خدمت اهداف آمریکایی- صهیونیستی صورت می‌گیرد. شاید پیروزی در حلب فشاری را به طرف‌های غربی در راستای استقرار صلح و ثبات در سوریه وارد کند.

«آزادی حلب»، نسخه صلح‎آفرین مقاومت در منطقه

المنار در ادامه نوشت: پیام آزادسازی حلب به غرب و حامیان تروریست‌های مسلح این است که با وجود پشتیبانی آنان از تروریسم، در نهایت حق به پیروزی رسید. اما این پایان نبرد در سوریه نیست، بلکه نقطه عطفی اساسی برای ایجاد تغییرات فراوان در میدان مبارزه به‌شمار می رود.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد  
 
انتهای پیام/
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۵
سلام ودرودخدابررزمندگان اسلام درهمه ی عالم.
مکروومکرالله ولله خیرالماکرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۵
تبریک بعدازاین نوبت طالبان افغانستان هست ک خودافغانیا باید همت کنن برن کشورشون ازاد کنن ابادکنن مثل سوریه و عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
تبریک تبریک تبریک
آخرین اخبار