معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

ایران در دوره پسا داعش به یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز تبدیل خواهد شد

نامور مطلق گفت: ایران در دوره پسا داعش به یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز تبدیل خواهد شد؛ چرا که اماکنی که گروه تروریستی داعش تخریب کرده است، باید دوباره بنا شود.

ایران در دوره پسا داعش به یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز تبدیل خواهد شد
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هم‌اندیشی راهکارهای صادرات صنایع دستی در منطقه در دوران پسا داعش، با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های همدان، خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و غیره و جمعی از فعالان صادرات روز دوشنبه 29 آذر در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.
 
در ابتدای نشست نامور مطلق گفت: داعش به عنوان یک گروهک تروریستی ساخته استکبار جهانی بود. گروهگی که در حال حاضر در حال از بین رفتن است و ما بزودی شاهد منطقه‌ای بدون خشونت و تروریسم خواهیم بود. ما برای چنین روزی خود را آماده می‌کنیم. ایران در دوره پسا داعش به یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز تبدیل خواهد شد؛ چرا که اماکنی که گروه تروریستی داعش تخریب کرده است، باید دوباره بنا شود.
 
وی ادامه داد: کشورهای منطقه‌ دارای دردها و آسیب‌های مشترک هستند. مبارزه با تروریسم به عنوان یکی از مسائل مشترک و مهم در منطقه مقابله کرد. می‌توان با تدوین دیپلماسی فرهنگی فضایی را برای استفاده از بازارهای کشورهای همدیگر ایجاد کرد؛ چرا که هیچ سرمایه‌ای مهمتر از بازار نیست.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق دیپلماسی فرهنگی را در سطح منطقه گسترش دهیم و زمانی به موفقیت دست پیدا می‌کنیم که همه کشورها از این منطقه بهره‌مند شوند. همچنین باید در غرب آسیا یک تعامل بازاری داشته باشیم.
 
نامور مطلق ادامه داد: سوغات گردشگری و سوغات زیارتی به عنوان دو مقوله مهم مورد توجه است. بازارچه‌های مشترک، سایت‌های مجازی مشترک، بسته‌های حمایتی، همکاری در پایانه‌های فروش، تعرفه‌های میان کشوری، نظارت مشترک بر کیفیت صنایع دستی، مقابله مشترک برای کالاهای قاچاق از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست پاسخ به دو پرسش اساسی است؛ اول ارزیابی راهکارهای ارتقای تبادلات تجاری در حوزه صنایع دستی منطقه و سوال دوم اینکه برای گسترش صنایع دستی چه موانعی وجود دارد.
 
در ادامه براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: هدف ما توسعه صادرات صنایع دستی است تا بتوانیم در این حوزه به بازار جهانی برسیم. در این زمینه تنها شبکه یکپارچه جهانی گوشی‌های موبایل است. در ایران 70 میلیون جمعیت داریم و حدود 70 میلیون گوشی در دست مردم است و در جهان 7 میلیارد گوشی وجود دارد که سه میلیارد آنها هوشمند هستند. ما باید بتوانیم از این شبکه جهانی برای رسیدن به بازار جهانی استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: واقعیت این است ما در زمینه سرمایه بالقوه صنایع دستی، رتبه سوم جهانی را داریم و باید در حوزه اقتصاد نیز این رتبه را به دست بیاوریم؛ چرا که 51 درصد افراد از طریق گوشی‌های خود به اینترنت وصل می‌شوند و ما باید در این زمینه تبلیغات گسترده ای داشته باشیم.

نماینده صادرات صنایع دستی خوزستان در این مراسم گفت: خوزستان دومین استان تاثیرگذار است که با وجود مرزهای چزابه و شلمچه می‌تواند به صادرات به کشور عراق کمک خوبی کند؛ اما عدم بازاریابی مناسب، عدم بسته بندی، حمل و نقل و ... تأثیرات منفی روی صادرات ما گذاشته است.

نماینده صادرات صنایع دستی همدان ادامه داد: باید شرکت‌های بزرگ صنایع دستی را تشکیل دهیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

رضایی نماینده استان قم در این خصوص گفت: یکی از بهترین راه‌های گسترش صنایع دستی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کشور عراق است. در شهر نجف و کربلا به صورت دائمی و فصلی می‌توانیم این نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم و استان قم آمادگی کامل برای برگزاری این نمایشگاه را دارد.


 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار