نماینده الجزایر: بحران سوریه باید از راه سیاسی پایان یابد

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب گفت: بحران سوریه باید از طریق راه حل سیاسی پایان یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، نبیل العرباوی نماینده دائم الجزایر در اتحادیه عرب در نشست وزبران خارجه اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع سوریه گفت: شکی در این نیست که بحران سوریه که در بیش از پنج سال گذشته همراه با قتل، آواره و ویران شدن زیرساخت های ملت سوریه بوده جنایاتی محکوم و غیر قابل قبول است و همه ادیان و قوانین بین المللی و ارزش های اخلاقی و انسانی این وضع را رد می کنند. الجزایر از ابتدای بحران سوریه روشن و آشکارا همسو با منافع عالی ملت سوریه بوده است.

وی افزود: الجزایر درباره خطرناک بودن استفاده قطعی از گزینه نظامی و دخالت خارجی و گسترش فعالیت های تروریستی در سوریه هشدار داده و از همه خواسته است منطقی رفتار کنند و به دنبال گفتگوی فراگیر و آشتی ملی میان برادران سوری بدون دخالت در امور داخلی این کشور بوده تا سوری ها بتوانند به راه حل سیاسی و مسالمت آمیز توافقی برسند و این ملت بتواند آینده خود را ترسیم و استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی خود را حفظ و آرمان های مشروع خود را در داشتن آزادی و عزت و دموکراسی محقق کند.

موضع ثابت الجزایر، برآمده از سیاست عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر مبنی بر احترام به حاکمیت ملی هر کشوری و عدم دخالت در امور داخلی و حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها و آشتی ملی هاست و این ملت ها هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند.

نبیل العرباوی بیان داشت: ما بر اساس مسئولیت های مشترک و در ابراز همبستگی با ملت سوریه با چالش های بزرگی روبرو هستیم. بار دیگر از همه برادران سوری می خواهیم که به منافع این کشور اولویت بدهند و به صورت جدی به میز مذاکرات بازگردند تا بتوانند به یک راه حل سیاسی توافقی برسند.

این راه حل تنها راه برای توقف خونریزی ها در سوریه و جلوگیری از کشتار و ویرانی در این کشور بوده که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید کرده است. باید همه، اراده جدی برای مقابله با گسترش فعالیت های تروریستی داشته باشند و هر نوع فعالیت تروریستی را در سوریه محکوم کنند و اجازه ندهند گروه های تروریستی به فعالیت های خود در عراق و کشورهای دیگر ادامه بدهند.

آخرین مورد اقدام تروریستی علیه کلیسای اردتدوکس در مصر و شهر الکرک اردن بوده است و به همه برادران در پی این اقدامات تروریستی جنایتکارانه تسلیت می گوییم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار