زندگی اسلامی باید بر پایه قرآن، احکام و زندگی ائمه باشد

زندگی اسلامی باید بر پایه قرآن و احکام و به شیوه زندگی ائمه باشد چون می‌تواند از هر منظری به زندگی و خانواده مسلمان استحکام بخشد.

مجتبی شاه محمدی کارشناس معارف اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص تجلی سبک زندگی اسلامی در زندگی جوامع امروز گفت: برای تمام جوامع بشری قانونی نیاز است که اگر این قانون نباشد جامعه به هرج و مرج کشیده می شود بنابراین تمام جوامع دارای قوانینی هستند که توسط انسان‌ها وضع می‌شود و به طور قطع نواقصی نیز دارد. بنابراین نتیجه می‌گیریم قانون به سبک زندگی انبیاء و ائمه اطهار قانونی دقیق، اسلامی و درست است و قوانین به سبک زندگی ائمه اطهار از طریق وحی، انتقال دهنده فرمایشات پروردگار بوده و توجه به این سبک زندگی راه گشای روش زندگی انسان‌هاست.
 
این کارشناس معارف گفت: زندگی اسلامی باید بر پایه قرآن، احکام و به شیوه زندگی ائمه باشد چون می‌تواند از هر منظری به زندگی و خانواده مسلمان استحکام بخشد.
 
وی به پژوهش‌های صورت گرفته درباره تداوم زندگی‌هایی که در آن به دین توجه می‌شود اشاره کرد و گفت: بر اساس این پژوهش‌ها مشخص شده که خانواده‌هایی که دین دار و متدین هستند کمتر آسیب می‌بینند و اگر بخواهیم خانواده‌هایمان استحکام داشته باشد و فرزندهای سالم تربیت کنیم باید به قانون اساسی‌ که قرآن است، توجه نماییم.
 
شاه محمدی همچنین به تاکید دین برای ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: همانطور که در دین مبین اسلام اشاره شده ازدواج کامل کننده دین است چراکه باعث تقویت دین داری، استحکام خانواده و بقای نسل می‌شود و ثابت شده که افرادی که ازدواج کرده‌اند زندگی سالم‌تری دارند.
 
این کارشناس معارف فرزندآوری را مانند یک باغبان و گل‌های زیبا دانست و گفت: نتیجه و ثمره کار و زحمت یک باغبان، پرورش گل‌های زیبا است و یکی از اهداف ازدواج فرزندآوری است که از مبانی پایه‌های تحکیم خانواده وحدت بیشتر در خانواده است.
 
شاه‌محمدی زندگی به سبک اسلامی را در دوره معاصر ضعیف دانست و گفت: در دهه 60 در زمان هشت سال دفاع مقدس فرهنگ، ایثار و شهادت که برگرفته از احکام اسلامی است بسیار چشم‌گیر بود و حتی بعد از جنگ نیز ادامه داشت. به عبارت دیگر جلوه و حضور زندگی به سبک اسلام در دوره جنگ و پس از آن بیشتر دیده می‌شد اما در حال حاضر بسیار کمرنگ شده و همین موضوع باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی شده است که تهاجم فرهنگی غرب در جامعه اسلامی به ویژه جوانان رخنه کرده است و باعث بی توجهی و یا فراموشی سیره زندگی به سبک اسلامی شده است.
 
این مدرس دانشگاه گفت: شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس مبارزه کرده‌اند جوانانی بودند که سن آنها بین 16 تا 25 سال بود و نماز شب آنها فراموش نمی‌شد و تجلی زندگی اسلامی در بین شهدا وجود داشت اما در دنیای امروز که با نام مدرن از آن یاد می‌شود توجه به مبانی اسلامی به فراموشی سپرده شده است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار