نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان:

ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان وضعیت امنیتی را هر روز بدتر می‌کند

رحمانی گفت: علت افزایش ناامنی‌های جاری در کشور حضور نظامیان خارجی است و تا زمانی که یک نظامی خارجی در افغانستان حضور داشت باشد، صلح و امنیت تامین نخواهد شد.

تداوم حضور نیروهای خارجی در افغانستان باعث می‌شود تا وضعیت امنیتی هر روز بدتر شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرحمان رحمانی نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی مجلس اعلام کرد :  علت افزایش ناامنی های جاری در کشور حضور نظامیان خارجی است و تا زمانی که یک نظامی خارجی در افغانستان حضور داشته باشد، صلح و امنیت تامین نخواهد شد.

نماینده بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان افزود: زمانی که پیمان امنیتی با آمریکا در مجلس تائید می شد گریه کرد و از اعضای مجلس خواست که آنرا تائید نکنند اما مجلس سخنان وی را ناشنیده گرفت و آنرا تائید کرد که باعث تداوم جنگ شد.

وی تاکید کرد که خارجی ها هنوز هم برای تداوم حضور خود در افغانستان تلاش می کنند که این امر باعث می شود تا وضعیت امنیتی هر روز بدتر شود.

وی همچنین گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که بخشی از شورای کویته گروه طالبان به استان هلمند انتقال داده شده و این شورا قصد دارد که شهرستان های «مارجه» و «ناوه» این استان را به عنوان مرکز خود انتخاب کند.

به باور وی شورای کویته گروه طالبان برنامه های را پیش بینی کرده که در سال 1396 فرصت را برای حضور گسترده تر خود در افغانستان فراهم کند.

گزارش ها درباره حضور شورای کویته گروه طالبان پیش از این نیز در رسانه های پاکستان و افغانستان منتشر شده بود، اما از طرف وزارت دفاع، کشور و استاندار هلمند رد شد.

«حیات الله حیات» استاندار هلمند در واکنش به انتشار این خبر گفته بود که رفت آمد مقام های طالبان در هلمند را می پذیرد اما انتقال شورای کویته در هلمند بشدت رد می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.