نمایش مفاهیم سخت بانکداری در قاب تصویرگران

بهرام کلهرنیا از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در حوزه بانکداری الکترونیک و با هدف شرکت هر چه بیشتر هنرمندان در این حوزه خبر داد.

نمایش مفاهیم سخت بانکداری در قاب تصویرگران
به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک با حضور بهرام کلهرنیا دبیر این جشنواره و علی دیواندری رئیس پژوهشکده بانک مرکزی برگزار شد.
 
در این نشست کلهرنیا در خصوص هدف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک با هدف تسهیل ادراک مفاهیمی که در این حوزه وجود دارد، از امسال کار خود را آغاز می‌کند.
 
وی تصریح کرد: در حوزه بانکداری مفاهیم مشکلی وجود دارد که حتی خود من نیز گاهی از رفتن به بانک ابا دارم و با خیلی از آنها آشنا نیستم. به همین جهت این جشنواره بهانه‌ای برای رساندن مفاهیم مذکور با زبان هنر شده است و تلاش ما این است که این اتفاق را در حوزه‌های دیگر نیز اجرا کنیم.
 
کلهرنیا افزود: در این دوره از جشنواره حدود 38 هنرمند به جهت کمبود زمانی که داشتیم از طرف ما دعوت شدند و از بین آثار دریافتی، حدود 50 اثر در قطعات رحلی و بزرگ به روی دیوار می‌روند. داوری این دوره از جشنواره را نیز اساتید حوزه تصویرگری که شامل پژمان رحیم‌زاده، کمال طباطبایی و مانلی منوچهری هستند به عهده دارند و در حال حاضر انتخاب آثار با دقت نظر آنها در حال انجام است.
 
وی با اشاره به قدرت هنر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و غیره عنوان کرد: بهره‌گیری از نیروهای ابزارهای دیگری چون هنر اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به توسعه یافتگی آن حوزه شود و امسال در حوزه بانکداری الکترونیکی شاهد این اتفاق هستیم. از طرفی طراحان گرافیک در تمام طول زندگی همه ما با اشکال مختلفی با ما همراه هستند و تصویرگری به عنوان یک هنر در تمامی ابزارها چون تلویزیون، کامپیوتر و غیره منجر به تبدیل این رسانه‌ها به نیروهایی برای ادراک هرچه بیشتر مفاهیم موجود در آنها شده است.
 
وی همچنین به شکل‌گیری جشنواره هنرهای تجسمی و بهره‌گیری از دیگر رشته‌های این عرصه اشاره کرد و گفت: امسال به جهت محدودیت وقت ترجیح دادیم تا تنها از گروهی از تصویرگران دعوت کنیم اما در سال‌های آتی برنامه ما این است که با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی توسط بانکداری الکترونیک، طیف وسیعی از هنرمندان رشته‌های دیگری چون کاریکاتور، نقاشی، طراحی، مجسمه، عکاسی و غیره را در این رخداد بگنجانیم.
 
دبیر این جشنواره افزود: در این دوره پس از انتخاب و نمایش آثار در گالری برج میلاد علاوه بر معرفی افراد برگزیده و اهدای جوایز به نفر اول تا پنجم، تصمیم داریم تا آثار منتخب را به صورت یک کتاب منتشر کنیم.
 
کلهرنیا اضافه کرد: در اصل این جشنواره، جشنواره هنرهای تجسمی است که همانطور که گفتم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور رشته‌های دیگر این حوزه خواهیم بود. علاوه بر این به جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره در نظر داریم تا برای فعالیت هرچه بیشتر جوانان، بخش دانشجویان و جوانان را از هنرمندان پیشکسوت‌تر جدا کنیم. چرا که جوانان به جهت خلاقیتی که دارند دارای ایده های نو و تازه‌ای هستند. اما ممکن است در اجرای آن ضعف‌هایی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است تا آثار آنها در جمع خودشان به نمایش گذاشته شود تا در کنار یک پیشکسوت.
 
وی در خصوص اولین دوره این جشنواره یادآور شد: این روزها شاهد حمایت بانک‌ها از موزه‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری هستیم و همین امر نشان دهنده این است که آنها تمایل دارند تا حضور خود را در دنیای هنر به گونه‌ای نشان دهند تا به عنوان یک مرکز فرزانه مورد تحلیل قرار بگیرند. به همین جهت من هم امیدوارم که این جشنواره در دوره‌های آتی بتواند گام موثری در این راستا بردارد.
 
کلهرنیا خاطرنشان کرد: نمایشگاه آثار برگزیده 13 و 14 دی ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد به نمایش در می‌آید و ما در نظر داریم تا پس از اتمام این همایش نمایشگاه را در شهرها و حتی کشورهای دیگر نیز برگزار کنیم.
 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار