آیا گوگل جریمه 100 دلاری را پرداخت خواهد کرد؟

بر طبق قوانین کمیسیون امنیت ملی کالیفرنیا، شرکت ها نباید هیچ گونه ممنوعیتی برای کارمندان در مورد همکاری با نهادهای قانونی وضع کنند.

آیا گوگل 3.8 میلیارد دلار جریمه خواهد شد؟
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخت گیری بیش از حد گوگل در مورد کامندانش ممکن است برای این کمپانی دردسر ساز شود. به تازگی یکی از مدیران مجموعه گوگل طی نامه ای از این شرکت به دادگاه عالی کالیفرنیا در شهر سان فرانسیسکو شکایت کرده است.

موضوع شکایت به تناقض سیاست های محرمانگی اطلاعات این کمپانی با قوانین کار برمی گردد، موضوعی که سالهاست کمپانی گوگل آن را با هدف جلوگیری از درز اطلاعات تخریب کننده به نهادهای سیاست گذاری و قانونی و عدم دادن اطلاعات از سوی کارمندان به رسانه ها به عنوان یکی از اصول و قوانین مهم در اساس نامه خود مطرح و بر طبق آن کارمندانش را به گزارش هر گونه رفتار مشکوک همکاران خود مشتاق می کند. رفتارهایی که شامل پرسیدن و یا ارسال ایمیل در مورد هر گونه اطلاعات و جزئیات پروژه ها می باشد.

حالا سخنگوی گوگل طی بیانیه ای اعلام کرده: این شکایت قابل توجیه نبوده و ما با جدیت از خودمان دفاع می‌کنیم، چون عقیده داریم این شکایت بی‌اساس است. ما در شرکت گوگل به حفظ فرهنگ همکاری با یکدیگر متعهد هستیم و به‌طور مستمر جزییات مربوط به اجرایی شدن برنامه‌ها و ارائه‌ی محصولات و همچنین اطلاعات محرمانه‌ی تجاری را با کارمندانمان به اشتراک می‌گذاریم. شفافیت بخش مهمی از اصول ما است. قراردادهای محرمانگی اطلاعات با کارمندان به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات حساس تجاری و حفظ اصول کسب و کار است، در حالی که هیچ‌گونه منعی برای کارمندان در مورد انتشار اطلاعات و بندهای قراردادها و یا اطلاعاتی مربوط به فضای کاری وجود ندارد.

گفتنی است؛ اگر دادگاه گوگل را در این زمینه مقصر اعلام کند این کمپانی باید برای هر یک از تخلفات احتمالی 100 دلار جریمه پرداخت کند. جریمه ای که به تعداد 61 هزار کارمند کل مجموعه بوده و اگر یکی از جریمه ها بیش از یک بازه ی پرداختی به کارمندان در نظر گرفته شود به دو برابر افزایش یافته و در نهایت حداکثر 3.8 میلیارد دلار گوگل را متضرر خواهد کرد و به هر کامند مبلغ 14.600 هزار دلار پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار