پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بر فراز برج میلاد به اهتزاز درآمد

پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سالگرد ولادت آن حضرت (شنبه ۱۱ دی‌ماه)، طی مراسم ویژه‌ای بر فراز برج میلاد به اهتزاز درآمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در این مراسم علی درویش‌پور، مدیرعامل برج میلاد ضمن تبریک هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به اینکه برج میلاد نماد «ایرانی می‌تواند» است، اظهار کرد: افتخار داریم در برج میلاد به حکم وظیفه ذاتی و در قدر توانمان پاسبان فرهنگ غنی اسلامی ایرانی باشیم.

وی تصریح کرد: از این پس پرچم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در کنار پرچم گنبدهای مطهر حرم حضرت علی(ع) امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت زینب(س) و مسجد مقدس جمکران دائماً در برج میلاد برافراشته خواهد بود.

به گفته مدیرعامل برج میلاد تهران، امروز ما به تاسی از برنامه های شهرداری تهران که با تمام توان خود پای ارزش های فرهنگی، تاریخی و اسلامی ایستاده است، به حفظ این ارزش ها پرداخته و افتخار پاسبانی از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی را در یادمان ملی ایرانیان داریم.

در ادامه عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) مراتب سلام گرم و دعای خیر نماینده ولی فقیه و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) آیت الله ری شهری را ابلاغ کرد و

ضمن تقدیر از مسئولان شهرداری تهران به بیان ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت . وی اظهار  کرد: باید در سبک زندگی خودمان از نحوه عملکرد و سبک زندگی حضرت عبدالعظیم(ع) و سایر بزرگان دین الگو بگیریم.

در این مراسم مستندی از ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم (ع) که توسط استاد فرشچیان طراحی شده بود پخش شد.

همچنین برگزاری برنامه جمع خوانی و چراغ گردانی تداوم بخش این مراسم بود که طی آن خادمان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با در دست داشتن چراغ‌های ویژه این مراسم به قرائت قرآن، همخوانی شعری در مدح حضرت عبدالعظیم(ع)، همخوانی بخش‌هایی از زیارت نامه حضرت، قرائت دعای فرج و در نهایت دعا برای اسلام و مسلمین پرداختند و جمع حاضر در مراسم نیز خادمان را همراهی کردند.

سپس خدام با احترام و رسم ویژه چراغ‌گردانی پرچم را تا بالاترین نقطه برج میلاد حمل و در کنار پرچم‌ گنبدهای مطهر حرم حضرت علی(ع) امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت زینب(س) و مسجد مقدس جمکران به اهتزاز درآوردند.
منبع:مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار