آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب/ افزایش شمار سرکردگان به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره در «سرمدا»


با ادامه پیشروی نیروهای سوری در حمص و ادلب، خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد شد.


به‌گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود، خساراتی را به گروه‌های تروریستی در مناطقی از حمص و ادلب وارد کرد.

*انهدام زره‌پوش‌های داعش در حومه شرقی حمص

شبکه اعلام الحربی در آخرین گزارش‎‌های میدانی خود از سوریه نوشت؛ ارتش این کشور جمعی از تروریست‌های داعش را در شرق «محطه‌الرابعه» غرب تدمر از حومه شرقی حمص هدف قرار داد. این حمله منجر به هلاکت شماری از تروریست‌های مسلح شده و تعدادی از زره‌پوش‌های حامل تروریست‌ها نیز منهدم شد.

*مقر جبهه‌النصره در درعا، هدف موشک‌ نیروهای سوری قرار گرفت

پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب/ افزایش شمار سرکردگان به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره در «سرمدا»

نیروهای سوری مقر گروهی از تروریست‌های جبهه‌النصره را با موشک هدایت‌شونده در تپه‌های غربی منطقه «لزمرین» در حومه شمالی درعا هدف قرار دادند. این حمله هنگام اقدام تروریست‌ها برای ایمن‌سازی محل حضورشان صورت گرفت که در جریان آن چند تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

*امدادرسانی هوایی به محاصره شدگان فوعه و کفریا

از شهروندان سوری محاصره شده در شهرهای فوعه و کفریا نیز خبر می‌رسد که در برخی محورها، ارتش سوریه با همکاری نیروهای سپاه قدس ایران، کمک‌های غذایی و پزشکی را از طریق هوایی به محاصره شدگان در این دو شهر رساندند.  

پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب/ افزایش شمار سرکردگان به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره در «سرمدا»

این کمک‌ها سهم به‌سزایی در کاهش رنج‌های اهالی این مناطق داشت و در ادامه برای معالجه بیماران و مجروحانی که در حملات موشکی تروریست‌ها آسیب دیده‌اند، مورد استفاده قرار گرفت.

*شمار سرکردگان به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره افزایش یافت

پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب/ افزایش شمار سرکردگان به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره در «سرمدا»
 
مرکز هماهنگی گروه‌های تروریستی اعلام کرد؛ شمار تروریست‌های به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره در اثر بمباران هوایی به 11 نفر افزایش یافته است.

این حملات در منطقه «سرمدا» و نقاط پیرامون آن در حومه شمالی ادلب صورت گرفت. پس از این حملات، واحد هماهنگی تروریست‌ها اعلام کرد که یکی از مسئولان ارشد جبهه‌النصره ملقب به "ابوعمر ترکستانی" و چند تن دیگر از سرکردگان این گروه تروریستی به نام‌های "خطاب‌القحطانی" و "ابوالمعتصم الدیرانی" نیز به‌هلاکت رسیده‌اند.

ابوعمر ترکستانی یکی از ده سرکرده ارشد گروه‌های تروریستی به‌شمار می‌رود که از ابتدای اشغال سوریه در این کشور حضور داشته و یکی از 4 مسئول برجسته «حزب اسلامی ترکستانی» محسوب می‌شود.

اما "ابوخطاب القحطانی" یکی از سرکردگان نظامی گروه تروریستی القاعده است که پیش از این در یمن و افغانستان نیز حضور داشته و سپس به سوریه منتقل شده است.

*هلاکت سرکرده ارشد جبهه النصره در حومه ادلب

پیشروی ارتش سوریه در حومه ادلب/ افزایش شمار سرکردگان به‌هلاکت رسیده جبهه‌النصره در «سرمدا»

نیروهای ملی سوریه پس از درگیری‌های بسیار با گروه تروریستی داعش، دو روستای «شالی و هنود» را به تسلط خود درآوردند. در جریان این حمله3 تن از عناصر مسلح تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند. به‌نقل از منابع هماهنگ کننده با تروریست‌ها؛ با آتش سنگین ارتش سوریه در منطقه «جب‌الجراح» از حومه شرقی حمص، 4 نفر از عناصر داعش کشته شده و 8 تن دیگر از تروریست‌ها نیز زخمی شدند.

یکی از یگان‌های مهندسی ارتش سوریه دو بمب دست‌سازی را که تروریست‌های مسلح آن‌ها را در منطقه‌ای مقابل شهر «لبین» در حومه غربی سویداء کار گذاشته بودند، خنثی کردند.

از حومه جنوب شرقی ادلب نیز خبر می‌رسد که یکی از مسئولان ارشد تروریست‌های جبهه‌النصره با نام "ابوعمیر الخرسانی" با انفجار بمب دست‌سازی که درون یک خودرو توسط افراد ناشناس کار گذاشته شده بود، به هلاکت رسید. این انفجار در نزدیکی شهر «خان‌السبل» روی داد.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
lkl
۰۵:۳۵ ۱۵ دی ۱۳۹۵
ما ها خیلی ساده ایم چون فکر میکنیم جنگ سوریه یه فتنه عربی بوده؟! نه این جنگ یه فتنه ی روسی ترکی بود تا با کاهش قیمت نفت ،ایران به فکر صادرات گاز به اروپا از طریق دریای مدیترانه نیفته واز اون طرف هم ترکیه با خیال راحت گاز آذربایجان رو با گاز اقلیم قاطی میکنه میفرسته واسه اروپا از طرفی هم جمعیت شیعه ها کمتر میشن و هم کوردهای ایرانی تبار کشته میشن و تجارت قطر و دیگر اقتصادهای منطقه مثل امارات با ایران قطع میشه اگرم جنگی بشه همه خواستار جهاد علیه ایران هستن دسته آخرم پیروز میدان ترکهای دوست و روسهای آشنا هستن و بازنده ما و امارات و قطر و کویت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۴ دی ۱۳۹۵
آفرین عباسهای سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۴ دی ۱۳۹۵
دیگه نفسهای اخرشونه .دارن ازبین میرن .توکل بر خدا .دیگه نمیتونن کاری بکنن .نابودشدن .خدایا شکرت .ریشه اصلی رو بزن ای دلاور سوری وروسی وایرانی ومقاومت .که خواهید زند انشاالله
آخرین اخبار