بزرگ ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در همدان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری آزمون طرح بزرگ حفظ قرآن کریم در سطح استان همدان خبر داد .

بزرگ ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام رضوی با اشاره به برگزاری آزمون این طرح به صورت کشوری در مورخه 6 اسفند ماه سال جاری گفت: آزمون این طرح در 11 رشته حفظ یک، دو و سه جزء قرآن کریم، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی و سایر دروس مرتبط با حفظ قرآن کریم در 8 حوزه امتحانیه برگزار خواهد گردید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان اظهار داشت: طبق دستور‌العمل صادره از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عزیزانی که در این آزمون امتیاز بالای 70 را کسب نمایند، گواهینامه مرتبط با طرح حفظ قرآن مجید صادر خواهد گردید و طی مراسمی با قید قرعه به تعداد 15 نفر از خواهران و برادران شرکت کننده در این طرح جوایز نفیسی شامل کمک هزینه سفر به حج عمره – عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا خواهد گردید .

حجت الاسلام رضوی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری 200 کلاس قرآنی در رده های سنی مختلف در سطح مناطق شهری و روستایی استان و بقاع متبرکه دایر گردیده است و در این زمینه 100 مربی آموزش دیده که دارای گواهی اتمام دوره مربی گری قرآن مجید از مرکز تربیت مربی سازمان اوقاف کشور هستند و حداقل 5 جزء از قرآن کریم را حفظ بوده و در این طرح با معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همکاری دارند .

وی ابراز کرد: در راستای مدیریت و بهبود هر چه بهتر برنامه ها و طرح های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ستاد مرکزی حفظ قرآن کریم با مشارکت موسسه قرآن ندای ملکوت استان که وظیفه ارزیابی و سرکشی این برنامه ها را بر عهده دارد تشکیل گردیده است و از فعالیت ها و زحمات جناب آقای جهان آرا مسئول ستاد طرح حفظ قرآن کریم استان در این زمینه تشکر می نمائیم .

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی بر ترویج فرهنگ الهی قرآن کریم در سطح جامعه تاکید فراوان نموده اند، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار خواهد بردو فرمایشات ولی امر مسلمین، نصب العین تمامی برنامه های فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان می باشد .

رضوی در پایان سخنانش تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری تاکنون 100 میلیون تومان به عنوان حق الزحمه مربیان و اختصاص جوایز به نفرات برتر در زمینه های قرآنی در سطح ادارات اوقاف و امور خیریه هزینه گردیده است .

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.