مشهد؛

اجرای۱۳۸۶طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در مناطق محروم

هزارو386 طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در مناطق محروم اجرایی شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درهمایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت:در راستای پروژه‌های مربوط به مناطق محروم۱۳۸۶طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی شامل احداث و مرمت مساجد، بازسازی مدارس ، خانه‌های محرومین و آبرسانی روستایی در کشوراجرا شده است.

نعمان غلامی افزود : در هدف‌گزاری امسال۳۸ هزار طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه‌هایی چون امنیت غذایی، پرورش آبزیان، پروش قارچ و علوفه، مرغ و ماکیان و بخشی از آن‌هم مربوط به صنایع تبدیلی است.

وی گفت: در سال ۹۵ یکی از نقاط تمرکزمان، بر روی صنایع تبدیلی است و دلیل این امر هم حجم بالای ضایعات محصولات کشاورزی و باغی در کشور است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در این زمینه اقدامات خاصی صورت نگرفته بود افزود:کشاورز یا باغبان ما از دورریز شدن حجم قابل توجهی از محصولش گرفتارخسارات زیادی می‌شد به همین جهت ما مطالعات را بر روی این موضوع متمرکز کرده‌ایم و در هر شهرستان یک قطب صنایع تبدیلی را به الگو تبدیل کردیم.

نعمان غلامی با ارائه مصادیقی از کاربرد صنایع تبدیلی گفت: در سال گذشته ۷ هزار واحد مربوط به صنایع تبدیلی ایجاد شده و امسال هم در این بخش ۱۲ هزار واحد تولیدی مشغول به کار میشوند .

وی افزود: بسیج سازندگی درصدد معرفی این الگو در عرصه اقتصاد مقاومتی و اجرا مجدد آنها توسط مردم هر منطقه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مورد میزان خروجی این سازمان در کشور گفت: ما در سه سال گذشته که در اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کردیم بیش از ۹۷ هزار واحد کوچک اقتصادی در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم که از این طریق بیش از ۲۳۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

سردار غلامی در مورد موانعی که در حال حاضر در زمینه اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح‌های سازمان بسیج سازندگی وجود دارد گفت: ضوابط و قوانین کشور کمک کننده در جهت اشتغال آفرینی نیست و کسی هم حاضر نیست.

وی با اشاره به اینکه نرخ بالای سود و تحصیلات بانکی یکی دیگر از مشکلات در حوزه اقتصاد مقاومتی است افزود: اگر در حال حاضر به صنایع راکد و خیلی از عرصه‌های تولیدی کشور نگاهی بیندازید می‌بینید که بالای ۹۹ درصد مشکلات این صنایع مربوط به بانکها و توانایی در بازپرداخت این وام‌ها و تحصیلات است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشورافزود: متاسفانه در حال حاضر در کشور جهت‌گیری در فرهنگ کار بیشتر به سمت‌وسوی استخدام است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این را بیان می‌کند که کسب درآمد و کار صرفا وابسته به استخدام در مراکز دولتی نیست و تولید به عنوان یک عرصه مقدس راه خوبی برای کسب درآمد و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است .

سردار غلامی تقویت و ترویج الگو های اقتصادی مردمی را از اهداف این طرح دانست و تصریح کرد : آشنایی گروه های مردمی با صادر کنندگان ، تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی، ایجاد ارزش افزوده بر محصولات کشاورزی و استفاده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی را از اهداف دیگر بسیج سازندگی عنوان کرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.