دبیر سابق فدراسیون دو و میدانی:

سلطانی فر باید مقابل شهرت طلب های دو و میدانی بایستد

شجاعی گفت: سلطانی فر باید اتفاقات دو و میدانی را رصد کند و اجازه ندهد شهرت طلب ها با ندانم کاری این ورزش را به نابودی بکشانند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از فدراسیون هایی که با توجه به نتایج و شرایط، اخیرا عملکرد مثبتی نداشته و در کنترل حواشی هم موفق نبوده، فدراسیون دو و میدانی است.
 
در حالی که کمتر از 5 ماه تا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا باقی مانده، هنوز وضعیت مربیان و ورزشکاران پرتاب دیسک، پرتاب چکش و وزنه تیم ملی مشخص نشده و شرایط آماده سازی برای مسابقات مشخص نیست.
 
البته بلاتکلیفی ها از زمان حضور کیهانی به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی بیشتر شده و این فدراسیون حواشی زیادی را تا به حال به خود دیده و نارضایتی ملی‌پوشان و مربیان از شرایط بوجود آمده، ظاهرا تمامی ندارد.
 
فدراسیونی که شاید سنگین ترین وظیفه ورزشی در کشور با سابقه مدال آوری در المپیک  بر عهده آن است و به نوعی مادر همه رشته های ورزشی محسوب می شود اما نتوانسته آن گونه که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد.
 
اگر نخواهیم مانند همیشه به نتایج و عملکرد ضعیف دو و میدانی کاران در المپیک اشاره کنیم می توانیم به کمی عقب تر برویم و به مسائل مالی اشاره کنیم، حقوق ورزشکاران دو و میدانی از نکات مثبتی به شمار می رفت که در این رشته ورزشی وجود داشت و توانسته بود کمک زیادی به ورزشکاران بکند اما پرداخت منظم این حقوق ها طولانی نبود و بعد از مدتی ابتدا با بد قولی ها و سپس با پرداخت دوره ای و بی نظمی روبه رو شد.
 
احسان حدادی هم که با توجه به حساسیت مسابقات المپیک صحبت یا انتقادی را از فدراسیون دو ومیدانی و شخص کیهانی به دلیل بی برنامگی‌ها نداشت، این روزها به جمع منتقدان آقای رئیس پیوسته و در نشست خبری اخیر خود از بدقولی‌ها و مدیریت نادرست وی در این فدراسیون سخن گفته است.
 
نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن که پیش از این با کیم بوخونسف روسی کار می کرد پس از کسب نتایج ضعیف در ریو و کهولت سن مربی اش تصمیم گرفت تا با او قطع همکاری کند و پس از درمان آسیب دیدگی اش با هادی سپهرزاد رکورد دار دهگانه تیم ملی دو و میدانی و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا کار کرد اما انگار این انتخاب به کام رئیس فدراسیون خوش نیامد چرا که تا کنون هیچ جلسه ای با حضور کیهانی و حدادی و سرمربی اش برگزار نشده است.

همچنین رئیس فدراسیون اعتقاد دارد که استفاده از مربیان خارجی می تواند در کوتاه مدت برای ورزشکاران دو و میدانی مفید باشد و از سوی دیگر مربیان بومی در صورت افزایش دانش و مهارت خود می توانند در سال های آینده به رشد و پیشرفت دو و میدانی کشورمان کمک کنند.
 
بیشتر ورزشکاران با تجربه رشته دو و میدانی مانند لیلا رجبی و محمد صمیمی در مواد پرتابی مدال آوران کشورمان بودند، اما این روزها لیلا رجبی به رشته بدنسازی روی آورده و صمیمی هم بدون مربی در زمین خاکی اصفهان با برادرش در حال تمرین کردن است البته این چتر غیر حمایتی بر سر دیگر ورزشکاران مطرح کشورمان هم سایه انداخته است تا در این برهه زمانی انگیزه کافی برای تمرین کردن نداشته باشند و مشخص نیست که کیهانی چه برنامه هایی برای دوندگان مطرح کشورمان مد نظر دارد.
 
شایدحذف برخی از سفرهای غیرضروری مجید کیهانی بتواند وقت بیشتری در اختیار وی بگذارد تا با مدیریت منطقی فدراسیون را اداره و از حواشی دور کند.
 
 بیشتر ورزشکاران و ملی پوشان از فدراسیون دو و میدانی بابت طرح لغو پرداخت حقوق که فدراسیون برای ورزشکاران در نظر گرفته رضایت ندارند و اعلام کردند که رئیس فدراسیون می تواند به جای ادامه  مسافرت های بی مورد خودش، حقوق ناچیز دوندگان را پرداخت کند.
 
یکی از کارهایی که کیهانی به آن افتخار می کند این است که حامیان مالی قدرتمندی را برای این فدراسیون جذب کرده است اما با یک نگاهی اجمالی می توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد یا اگر هم حامی مالی وجود دارد خدماتش به قدری نیست که اهالی این رشته مدال آور بازی های المپیک را راضی نگه دارد.
 
کیفیت اردوی ملی پوشان دو و میدانی در کیش هم از نکات قابل توجهی است که مسئولان فدراسیون با قاطعیت تمام آن را در حد استاندارد می دانند اما علی رغم نظر مسئولان، ورزشکاران کمبود هایی را احساس می کنند که به طور حتم بر عملکرد آنها تاثیر مستقیم دارد.
 
کمبودهای اردوهای دو و میدانی د حدی است که حتی اردونشینان قادر به تهیه مکمل های غذایی و لباس های استاندارد تمرینی نیستند. 

حواشی و کم توجهی ها در رشته مادر ورزش ها به اینجا ختم نمی شود و برگزاری تمرینات ورزشکاران در داخل سالن های ورزشی از دیگر محدودیت های قهرمانان این رشته ورزشی است در حالی که ورزشکاران باید تمرینات خود را مطابق با شرایط مسابقه در فضای باز انجام دهند.
 
حال با این اوصاف نباید از ورزشکاران این رشته توقع کسب مدال در میادین آسیایی و جهانی داشت چرا که هر چند گام ورزشکاران برای رسیدن به موفقیت بلند است اما همت مسئولان ورزش و این فدراسیون کم است و از طرفی هم با ادامه این روند باید درست مثل گذشته منتظر احسان حدادی هایی باشیم که شاید به دلیل استثنایی بودنشان ما را در این رشته صاحب مدال می کنند.
 
احسان مهاجر شجاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،بیان کرد: در همه جا دنیا معیارهایی برای استعداد یابی وجود دارد اما متاسفانه این امر در کشور ما به درستی انجام نمی شودزیرا دو و میدانی یک رشته تخصصی است که در ورزش ما مظلوم واقع شده است.

وی درباره قطع حقوق ورزشکاران از طرف فدراسیون دو و میدانی گفت: متاسفانه کیهانی رئیس فدراسیون برای نخستین بار دست به اقدامی عجیب زد و حقوق ورزشکاران را قطع  کرد که این اقدام وی می تواند در طولانی مدت به ضرر دوندگان تمام شود. به نظر من معاونت قهرمانی وزارت ورزش باید به ماجرای قطع حقوق ورزشکاران ورود کند از کارشناسان خبره این رشته مشورت بگیرد.

مهاجر شجاعی در ادامه تاکید کرد: افرادی که در ارکان فدراسیون دو و میدانی سمت دارند هیچ گونه سابقه ای ندارند. رئیس، نایب رییس و دبیر فدراسیون  در گذشته در شهر یا استان خود عناوینی را به دست آورده باشند  اما در سطح بین المللی هیچ گونه افتخار قابل توجهی ندارند و با ورزش دو و میدانی کاملا بیگانه هستند بنابراین صلاحیت اتخاذ تصمیمات کلیدی و مهم را  نیز ندارند.

وی در مورد پیش بینی خود از آینده دو و میدانی کشورمان تصریح کرد: من قبلا نیز گفته بودم که دو و میدانی با ادامه روند موجود به موفقیت نمی رسد، برای موفقیت این رشته باید اردوهای آماده سازی ورزشکاران به شکل اصولی و مطابق با استانداردهای روز دنیا برگزار شود و به نظر من شخص مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان باید تمام اتفاقات در دو و میدانی را رصد کند و نگذارد افراد شهرت طلب با ندانم کاری، ورزش کشورمان را به ورطه نابودی بکشانند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار