شورای بافت تاریخی بوشهر باید تشکیل شود

نصرالله اسدی در نشست اعضاء شورای شهر بوشهر گفت: بافت تاریخی شهر بوشهر هویت این شهر محسوب می‌شود که جزیره‌ای عمل کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی چندان پاسخ‌گوی نیازهای به حق مردم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله اسدی در نشست اعضاء شورای شهر بوشهر اظهار داشت: بافت تاریخی شهر بوشهر هویت این شهر محسوب می‌شود که جزیره‌ای عمل کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی چندان پاسخ‌گوی نیازهای به حق مردم نیست. مشکلات گسترده‌ای در بافت تاریخی شهر بوشهر مشهود است که تنها در سایه تشکیل شورای بافت تاریخی این شهر قابل رفع است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر بیان کرد: ریاست شورای بافت تاریخی بوشهر به عهده استاندار بوشهر و یا یکی از معاونین وی است که در صورت تشکیل این شورا، بخشی از مشکلاتی که بین دستگاه‌های اداری برای ساماندهی بافت تاریخی بوشهر حل نمی شود در این شورا راهبری گردد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های شهری موجود در بافت تاریخی بوشهر بسیار ضعیف است به گونه‌ای که از این محدوده که می‌توان بیشترین بهره‌وری در حوزه گردشگری نصیب بندر بوشهر کرد چیزی برای گفتن وجود ندارد.

اسدی ادامه داد: مردم محلات این بافت تاریخی از کمترین امکانات موجود بی‌بهره هستند و ضروری است با مدیریت استاندار بوشهر ، همه دستگاه‌های خدمت رسان عزم خود را برای نجات بافت تاریخی بوشهر جزم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تکدی‌گری اتباع بیگانه در چهار‌راه‌ها و میادین شهر بوشهر چهره نامناسبی به شهر داده است که درخواست می‌شود یک راهکار جدی جهت برخورد با این متکدیان و جمع‌آوری آنها اتخاذ شود.

اسدی در مورد حمایت از ورزش استان گفت: به سالاری و استانداران پیشین بوشهر پیشنهاد دادم در راستای حمایت از ورزش استان یک حساب خاص به دبیری اداره کل ورزش و جوانان استان افتتاح و تمام کمک‌های که قرار است به ورزش شود به این حساب واریز تا از این طریق نه تنها به تیم‌های فوتبال بلکه سایر رشته‌ها و ورزشکاران مدا‌ل‌آور استان نیز کمک شود‌. به رغم نظرات کارشناسی درباره این پیشنهاد تاکنون شاهد اقدام جدی در این زمینه نبوده‌ایم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.