تاج:برای افرادی که می‌گویند فدراسیون سکوت کرده،متاسفم/90درصد فوتبالیست ها سیگاری نیستند/قطع همکاری دستیاران ایرانی با کی روش را تکذیب می کنم

تاج: برای یکسری افراد متأسفم که می‌گویند فدراسیون سکوت کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مهدی تاج پس از برگزاری جلسه با علی‌اکبر طاهری در خصوص بازگشت ملی‌پوشان پرسپولیس از اردوی تیم ملی بیان کرد: تشکر می کنم از حضورتان طاهری زنگ زد و گفت که می خواهد به اینجا بیاید تا با من صحبت کند. عده ای به دنبال این فضاها هستند. دیروز یک اتفاقی رخ داده فدراسیون فوتبال را مورد انتقاد قرار دادند که چرا سکوت کرده است.

پرسپولیس باید به طور کتبی اعتراضش را اعلام می کرد

وی افزود:براین اساس من حرف های طاهری را شنیدم و از وی جویا شدم که چرا پرسپولیس این موضع را گرفته است. طبق آیین نامه 20 اخلاق، 72 و 49 کمیته انضباطی فیفا، اظهاراتی که در رسانه ها تخلف باشد مسئولیت به عهده فرد نیست. اگر تیم پرسپولیس به صورت کتبی اعتراض شان را اعلام می کردند، قانونی بود. معتقدم همه باشگاه ها باید از طریق مدیریت اعتراض خود را بیان کنند.

برای برگزاری بازی با مراکش در حال رایزنی و مکاتبه هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه چرا ما با سوریه جنگ زده مساوی کردیم یا چرا اکنون اردو برگزار می کنیم در حیطه وظایف سرمربی پرسپولیس نیست من این موارد را به طاهری گوش زد کردم. فدراسیون فوتبال وظایف خود را می داند و به موقع انجام می دهد. وقتی سازمان لیگ جلسه می گذارد و تمام سرمربیان تیم های لیگ برتری می آیند یعنی اینکه تمام برنامه های تیم ملی مورد تایید آنهاست. ما هنوز به دنبال بازی با مراکش هستیم و این مساله در حال پیگیری است و در حال رایزنی و مکاتبه هستیم تا بتوانیم این دیدار را برگزار کنیم. باشگاه پرسپولیس به ما اعلام کرد با توجه به اینکه هم اکنون نزدیک به 7 بازیکن از پرسپولیس در تیم ملی حضور دارد در صورتی که تیم پرسپولیس نتواند نتایج مناسبی را بدست آورد تمام تقصیرات را به گردن کی روش می اندازند. بر همین اساس سرمربی تیم ملی هم تصمیم گرفت که تمام بازیکنان تیم ملی را بازگرداند تا پرسپولیس بیشتر از این لطمه نبیند.

تاج درباره مصاحبه های اخیر اهالی فوتبال علیه سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: بعضی از مصاحبه ها را دیدم و تاسف خوردم. اگر قضیه اخراج 7 بازیکن ملی پوش پرسپولیس مهم نبود به سرپرست این تیم اعلام حضور نمی کردیم که با او صحبت کنیم.شخص طاهری سرپرست تیم محترمانه در محل فدراسیون فوتبال حضور رساند و پاسخگو بود.

 مسائل باید ریشه ای حل شود

به طور حتم فدراسیون فوتبال با این قضیه به صورت جدی برخورد می کند و سعی می کنیم این موضوع برای همیشه خاتمه یابد. نمی شود هر بار طبق برنامه ریزی برای تیم ملی فوتبال کشورمان اردویی گذاشته شود و اعتراض فراوان از سوی اهالی فوتبال مطرح شود و به طور قطع این رویداد برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال نمی تواند مناسب باشد چرا که تیم ملی هم اکنون در مسیر جام جهانی بوده و این مسئله باعث تضعیف فدراسیون فوتبال می شود. البته این موضوع از زمان کفاشیان ریاست اسبق فدارسیون فوتبال مطرح بوده و حالا گویا قرار است در زمان من هم تکرار شود. باید بگویم این مسائل باید ریشه ای حل شود.

برای مقدماتی جام جهانی باید هدفمند پیش برویم

تاج تاکید کرد:من از اسفند 94 در راستای حمایت از تیم ملی سکوت کرده ام تا در آینده چه اقداماتی را انجام دهیم. در واقع باید گفت این مشکل به این روش حل نمی شود ما باید راهی را برای رسیدن به هدف انتخاب کنیم چون ما مقدماتی جام جهانی را پیش رو داریم و در این چند دیدار باقی مانده از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنیم و برگزاری این دیدارها و نتایج بدست آمده می تواند ضامن موفقیت و اعتبار فوتبال کشورمان در آسیا و جهان باشد همچنین تیم های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و لیگ هم برگزار می شود.

در لیگ قهرمانان آسیا 4 سهمیه داریم

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: باید بگویم اگر در این رابطه جنجالی هم پیش بیاید باید این مشکل برای همیشه مرتفع شود.اگر تیم های لیگ برتری هر کدام نخواهند بازیکنان شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند محروم می شوند.در روزهای اخیر نشست های دو جلسه سه ساعته با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کردم و در طی این نشست ها درباره تقویم برگزاری مسابقات با وی صحبت کردم و وی نیز با روی باز از من استقبال کرد. تا زمانی که تقویم برگزاری مسابقات به سود کشورهای شرق آسیا باشد به طور حتم کشورهای امارات و قطر همانند کشور ما با این مساله به مشکل بر می خورند چرا که ما 4 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داریم و به نظر من این مساله از ریشه باید حل شود.من از همه مدیران می خواهم افرادی که دارای برنامه بهتری هستند، برنامه های شان را به سازمان لیگ ارائه دهند.خواستار دعوت مدیران و سرمربیان از سازمان لیگ فوتبال شدیم و به همین دلیل جام حذفی را زود برگزار کردیم تا تکلیف فینالیست ها زودتر از زمان مشخص تعیین شود.

کی روش بازیکنانش را به یک چشم می بیند

وی در پاسخ به این سوال که آیا او معتقد است پرسپولیس باید از موضع اش کوتاه بیاید گفت: کارلوس کی روش تمامی بازیکنان را به یک چشم نگاه می کند و آنها را مانند فرزندانش قلمداد می کند. اما مسئولان پرسپولیس اعلام کردند که ضرر خواهند کرد و تیم ملی هم به این باور رسیده که آسیبی به پرسپولیس از بابت حضور بازیکنان در تیم ملی نرساند.به سرپرست تیم پرسپولیس اعلام کردم در صورتی که حرف هایش را در نامه مطرح می کرد نه تنها مشکلی نداشت بلکه جواب نامه را به صورت شفاف مطرح می کردم.من مدت ها در سازمان لیگ کار کردم اکنون هم می گویم هر کسی که دارای برنامه های بهتری است می تواند برنامه هایش را جهت اجرا مطرح کند.فدراسیون باید حرف ها را گوش بدهد و در صورت تایید و مصلحت فوتبال کشورمان آن را اجرایی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه مربیان با کی روش تاکید کرد: به نظرم این روش که مربیان لیگ برتری کشورمان در فضایی صمیمی با سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نشستی را برگزار کنند پیشنهاد خوبی است و ما شاید به زودی این برنامه را در صورت کار خود قرار دهیم بدون شک همه فوتبالی ها برنامه های ما را تائید می کنند فردا در نظر داریم جلسه ای برگزار کنیم که برنامه ای از سوی سازمان لیگ در اختیار باشگاه ها قرارداده شود در واقع باز هم می گویم اولویت اصلی تیم ملی است و این روش خوبی نیست که از روز گذشته تا حال ما سکوت کرده ایم و در تیتر خبر خود نوشته اند فدراسیون سکوت کند.

رسانه ها حرف های مرا نشنیده،بلافاصله تیتر می زنند

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع من به حال شما اصحاب رسانه تاسف می خورم و جالب این جا است که شما هم به حال من تاسف می خورید دوستان حرف های مرا نشنیده اند بلافاصله تیتر می زنند باید عنوان کنم نحوه برخورد با رویدادها در فوتبال ما عجولانه است.بازهم اعلام می کنم اگر تیم ها پیشنهاد بهتری دارند بیایند و اعلام کنند اگر نه دیگر اعتراض نکنند. استقلال در 12 روز سه بازی سنگین خواهد داشت همین وضعیت را تیم ملی هم دارد در خرداد ماه سه بازی سنگین داریم یا انتخاب می شویم برای جام جهانی و یا نمی شویم. تا وقتی تقویم آسیا همین گونه است مشکلات وجود دارد.

90 درصد بازیکنان سیگاری نیستند

وی درباره سیگاری بودن بازیکنان لیگ برتر گفت: از بازیکنان پرسیدند سیگار می کشید و گفتند نه اما از آنها پرسیدند چند درصد از فوتبالیست ها سیگار می کشند و گفته اند 90 درصد. به همین دلیل تصمیم گرفتم پیش هراتیان بروم و جلساتی را با وی برگزار کنم و سپس ثابت کردم که این آمارها درست نیست این آمار فرضی است و صحیح نیست. باشگاه استقلال گفته ما سیگاری نداریم. باشگاه ذوب آهن هم همین را گفته است من اگر جای آنها به عنوان مدیر باشگاه بودم با آنها قرارداد نمی بستم اما منعی وجود ندارد. البته من به عنوان رئیس فدراسیون چنین حقی ندارم که کاری انجام بدهم.

تاج در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کی روش با دستیاران ایرانی اش قطع همکاری کرده یا آنها به ایران بازگشته اند خاطر نشان کرد: این خبر صحت ندارد و آنها کماکان در دبی حضور دارند و قطع همکاری هم صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۵:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۵
واقعا برای رئیس فدراسیون متأسفم
Iran (Islamic Republic of)
م.اسدی
۰۱:۰۰ ۱۶ دی ۱۳۹۵
من هم برای شما و اوندسته از طرفدارای پرسپولیس که اینروزها طرفداری کورکورانه اونها رو شاهد بودیم و از توهین بگیر تا انواع نظرات بی منطق رو همه جا پر کردند، واقعا متاسفم
آخرین اخبار