رییس سبک شیتوریو شو بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بیش از هزار ورزشکار افغانستانی در ایران فعالیت می‌کنند/ ورزش حرفه‌ای مهاجرین منع قانونی ندارد

یک مسئول فدراسیون کاراته ایران گفت: ایران هیچ منع قانونی برای حضور مهاجرین در مسابقات قهرمانی ندارد و بیش از هزار ورزشکار افغانستانی در ایران و زیر نظر فدراسیون کاراته در حال فعالیت هستند.

بیش از هزار ورزشکار افغانستانی زیر نظر فدراسیون کاراته ایران فعالیت می‌کنند
«حسن بهزادی» استاد کاراته و رییس سبک شیتوریو شو بوکان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،  درباره فعالیت تیم‌های ورزشی مهاجر در سطح قهرمانی با بیان اینکه متاسفانه مهاجرین افغانستانی به دلیل مسائل مالی و نبود اسپانسر نتوانسته‌اند آنگونه که باید در مسابقات قهرمانی حضور داشته باشند، گفت: ورزشکاران افغانستانی برای حضور در مسابقات قهرمانی

وی با تصریح اینکه محدودیت‌های مالی باعث شده جوانان مهاجر اقبالی برای شرکت در این رشته ورزشی نداشته باشند، اظهارداشت: برای مثال آقای تیموری که یکی از فعالان مهاجر این سبک هستند، گاهی با کمتر از 10 نفر در مسابقات شرکت می‌کند؛ این در حالی است که فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای حضور حداکثری مهاجرین در مسابقات قهرمانی قائل نیست.

بهزادی با بیان اینکه حدود 30 سال است که پیکسوتانی از ورزش مهاجرین در سبک شیتوریو شو بوکان فعالیت‌ می‌کنند، تاکید کرد: شاید در این مدت مسئولانی بوده‌اند که با برخورد سلیقه‌ای باعث شده‌اند نسبت به این عزیزان کم لطفی صورت گیرد، اما مهاجرین نباید این کج سلیقه‌گی‌ها را پای تمامی زحمتکشان در جمهوری اسلامی ایران بنویسند.

مسئول فدراسیون کاراته مهاجرین تصریح کرد: خوشبختانه در گفتگویی که با مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین استان قم داشتم ايشان قول مساعدت مالی برای حضور حداکثری ورزشکار مهاجر را جهت شرکت در مسابقات قهرمانی ایران دادند که این مسابقات یک ماه دیگر در تهران برگزار می‌شود.

بهزادی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ منع قانونی برای حضور مهاجرین در مسابقات قهرمانی ندارد، گفت: حتی بنده در نظر داشتم سال گذشته یک مسابقه قهرمانی ویژه این عزيزان برگزار کنم و به یکایکشان حکم قهرمانی بدهیم تا با دست پر و خاطره خوش به کشورشان باز گردند.
 
رییس سبک شیتوریو شو بوکان یادآورشد: تنها منع قانونی موجود در این مورد عدم توانایی شرکت این دوستان در اردوی تیم ملی و حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی است.

بهزادی با اشاره به آمار نسبتاً بالای قهرمانان این رشته در میان مهاجرین افغانستانی خاطرنشان کرد: به جرات می‌توانم بگويم که بیش از هزار ورزشکار افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران و زیر نظر فدراسیون کاراته در حال فعالیت و تمرین هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.