دموکراتهای آمریکا خواستار تشکیل یک کمیته مستقل همانند کمیته حقیقت‌یاب حملات 11 سپتامبر شدند که مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا روز گذشته خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب مستقل برای بررسی مسئله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور شدند و درخواست کردند که این کمیته به شیوه‌ای همانند کمیته بررسی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا رسیدگی کند.

این کمیته شامل 12 عضو از هر دو حزب آمریکا خواهد بود و به طور مستقل به صدور احضاریه، پرس و جو از شاهدان و افراد آگاه و همچنین جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات خواهد پرداخت. اعضای این کمیته نباید از اعضای کنگره آمریکا باشند.

این تنها یکی از درخواستهای قانونگذاران آمریکا برای بررسی مسئله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود. در این انتخابات برخلاف آنچه نظرسنجی ها نشان داد، "دونالد ترامپ"، نامزد وقت حزب جمهوری خواه توانست "هیلاری کلینتون"، رقیب دموکرات خود را شکست دهد و به کاخ سفید راه یابد. جمهوری خواهان حتی کنترل اکثریت مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را نیز با اختلافی بیش از حد انتظار بدست گرفتند.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا روز جمعه گزارشی منتشر کردند که در آن گفته شده بود "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تلاش کرده است با بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون، به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات کمک کند. روسیه همه این اتهامات را رد کرده است.

ترامپ پیشتر هر گونه ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یا کمک این کشور به پیروزی خود را رد کرده بود؛ اما روز گذشته بخاطر فشارهایی که از جانب جمهوری خواهان به وی وارد شد، ترامپ سرانجام گزارش سازمان های اطلاعاتی را در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 پذیرفت و ممکن است به زودی به این مسئله واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار