یاسوج؛

آیت‌الله هاشمی در راه مبارزات انقلاب چون کوه بود

امام جمعه دهدشت گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از انقلاب با تمام وجود به میدان مبارزه وارد و هر بار که به زندان می‌رفت در جواب تهدیدها و رنج‌هایی که بر او تحمیل می‌شد تا از مسیر انقلاب دور شود، چون کوه استقامت می‌کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه سه‌شنبه مراسم بزرگداشتی با حضور مسئولان و مردم مومن و ولایتمدار شهرستان کهگیلویه در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر دهدشت برگزار شد.

امام جمعه دهدشت در این مراسم اظهار داشت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی بود که در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب رنج‌ها و سختی‌ها کشید و همه اینها برای عزت، شرف و استقلال این ملت بود.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی مردی سیاستمدار و توانمند بود، گفت: مجاهدت در راه خدا هم با بدن و هم با مال یکی از فضیلت‌های بزرگ یک انسان الهی است که حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) دارای این فضیلت برجسته بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای از دین دفاع می‌کنند و عده‌ای ساکت و بی‌تفاوت‌ هستند، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از شخصیت‌هایی بود که در راه دین قیام کرد و گوش به فرمان امام راحل بود.

حسینی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از انقلاب با تمام وجود به میدان مبارزه وارد و هر بار که به زندان می‌رفت در جواب تهدیدها و رنج‌هایی که بر او تحمیل می‌شد تا از مسیر انقلاب دور شود، چون کوه استقامت می‌کرد.

امام جمعه دهدشت با اشاره به سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که رهبری را عشق خود می‌دانست، افزود: ایشان همواره که من رهرو رهبر هستم اما عده‌ای جاهل این جمله‌اش را به سخره می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه خناسانی وجود دارند که می‌خواهند وحدت را از بین ببرند و باید حواسمان جمع باشد گفت: شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی را می‌توان با انقلاب شناخت، همه کسانی که هاشمی را دوست دارند بدانند که باید از این دستاورد به خوبی محافظت کنند.

حسینی بهترین عامل حراست و حفاظت از انقلاب و ارزش‌ها را تبعیت از ولایت خواند و افزود: بسیاری از کسانی که در گذشته به ولایت اعتقاد نداشتند امروز اعتراف می‌کنند اگر رهبری نباشد بحران‌ها برای کشور پیش می‌آید.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی مرد ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

علی پوزش با بیان اینکه مرگ حق است و همه روزی در این راه قدم می‌گذاریم و ضرورت دارد که مجلسی در شان و شخصیت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گرفته شود، افزود: امروز دیدیم مردم تهران نشان دادند که قدردان شخصیت‌ها و رهبران این کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب از همرزمان و یاران نزدیک حضرت امام(ره) بودند، تصریح کرد: در هیچ جایی از انقلاب نبوده که بحثی پیش آید و آقای هاشمی حضور نداشته باشد.

پوزش گفت: هاشمی رفسنجانی یکی از چهره‌های ماندگار این مملکت است و چه بخواهیم و چه نخواهیم شخصیت آقای هاشمی بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

وی با اشاره به اینکه هاشمی بعد از انقلاب نیز در کنار امام(ره) و رهبری همیشه مرد سختی‌ها و دشواری‌ها بود، افزود: امکان نداشت جایی دشواری و سختی باشد و آقای هاشمی آنجا حضور نداشته باشد و هاشمی شخصیتی بی‌نظیر است که در این مملکت ظهور و بروز کرد و به یادگار در این مملکت می‌ماند.

در این برنامه که با حضور چشمگیر مردم همراه بود به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم شهرستان کهگیلویه به عزاداری و ماتم پرداختند.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.