سی و یکمین روز از بازخوانی صحیفه سجادیه؛

دعای توبه به درگاه خدا

سی و یکمین بخش از صحیفه سجادیه، با پرداختن به مدح پروردگار الهی، به اذکار توبه در پیشگاه خداوند اشاره دارد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در بخش دیگری از صحیفه سجادیه، امام زین العابدین(ع)، در سی و یکمین دعا از کتاب خود در 30 فراز به موضوع اصلی توبه اشاره کرده‌اند.

در این گزارش می خوانیم که:

* زبان وصف‌کنندگان از وصف الهی باز می‌ماند.
*  خداوند مزد نیکوکاران را تباه نمی‌کند.
*  هستی انسان در دست قدرت خداست.
* آمرزش گناهان سترگ، در نظر پروردگار بلندمرتبه، بزرگ نیست.
* خداوند خود وعده به استجابت دعا داده است.
* از خدا بخواهیم ما را بر دین پیامبرش محمد(ص) بمیراند.
* خدا از ما بر گناهان ما آگاه‌تر است.
*  چه بسا بنده‌ای که از گناه توبه می‌کند و باز به آن برمی‌گردد.
*  از خداوند بخواهیم توبه ما را توبه‌ای قرار دهد که نیازمند توبه‌ای دیگر نباشد.
* می‌تواند کسی از شخص گنهکار نزد خداوند شفاعت کند.
* ما به همت رسول خدا(ص) و خاندانش هدایت شدیم.

وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام فِی ذِکرِ التَّوْبَةِ وَ طَلَبِهَا:

دعای آن حضرت در ذکر توبه و درخواست توفیق آن از پروردگار:

اللَّهُمَّ یا مَنْ لَا یصِفُهُ نَعْتُ الْوَاصِفِینَ وَ یا مَنْ لَا یجَاوِزُهُ رَجَاءُ الرَّاجِینَ وَ یا مَنْ لَا یضِیعُ لَدَیهِ أَجْرُ الْمُحْسِنِینَ وَ یا مَنْ هُوَ مُنْتَهَی خَوْفِ الْعَابِدِینَ.

بارخدایا ای کسی که توصیف واصفان وصفت نتوان کرد، و‌ ای کسی که امید امیدواران از تو فراتر نرود و‌ ای کسی که پاداش نیکوکاران نزد تو ضایع نگردد و‌ ای آن که ترس عبادت‌کنندگان به تو منتهی شود.

وَ یا مَنْ هُوَ غَایةُ خَشْیةِ الْمُتَّقِینَ هَذَا مَقَامُ مَنْ تَدَاوَلَتْهُ أَیدِی الذُّنُوبِ، وَ قَادَتْهُ أَزِمَّةُ الْخَطَایا، وَ اسْتَحْوَذَ عَلَیهِ الشَّیطَانُ، فَقَصَّرَ عَمَّا أَمَرْتَ بِهِ تَفْرِیطاً، وَ تَعَاطَی مَا نَهَیتَ عَنْهُ تَغْرِیراً. کالْجَاهِلِ بِقُدْرَتِک عَلَیهِ، أَوْ کالْمُنْکرِ فَضْلَ إِحْسَانِک إِلَیهِ حَتَّی إِذَا انْفَتَحَ لَهُ بَصَرُ الْهُدَی، وَ تَقَشَّعَتْ عَنْهُ سَحَائِبُ الْعَمَی، أَحْصَی مَا ظَلَمَ بِهِ نَفْسَهُ، وَ فَکرَ فِیمَا خَالَفَ بِهِ رَبَّهُ، فَرَأَی کبِیرَ عِصْیانِهِ کبِیراً وَ جَلِیلَ مُخَالَفَتِهِ جَلِیلًا.

و‌ ای آن که نهایت بیم پرهیزکارانی، این جایگاه کسی است که بازیچه دست گناهان است و مهارهای خطاها او را به پیش رانده، و شیطان بر او چیره گشته، از این جهت در اجرای امر تو کوتاهی ورزیده، و از سر نادانی و غرور به آنچه از آن نهی نمودی آلوده شده، مانند کسی که به قدرت تو بر خود ناآگاه است، یا فضل و احسانت را درباره خویش منکر است، تا چون دیده هدایتش گشوده، و ابرهای کوری از برابرش برطرف شده، ستم‌هایی که بر خود نموده شماره نموده، و در اموری که با خدای خود مخالفت ورزیده اندیشه کرده، آنگاه بزرگی عصیانش را مشاهده کرده، و به عظمت مخالفتش بصیرت پیدا نموده،

فَأَقْبَلَ نَحْوَک مُؤَمِّلًا لَک مُسْتَحْییاً مِنْک، وَ وَجَّهَ رَغْبَتَهُ إِلَیک ثِقَةً بِک، فَأَمَّک بِطَمَعِهِ یقِیناً، وَ قَصَدَک بِخَوْفِهِ إِخْلَاصاً، قَدْ خَلَا طَمَعُهُ مِنْ کلِّ مَطْمُوعٍ فِیهِ غَیرِک، وَ أَفْرَخَ رَوْعُهُ مِنْ کلِّ مَحْذُورٍ مِنْهُ سِوَاک.

پس با دلی امیدوار، و رویی شرمسار به سوی تو رو آورده، و از روی اطمینان به تو با شوق و رغبت متوجه تو شده، و از باب یقین با بار طمع آهنگ تو نموده، و از روی اخلاص با توشه ترس قصد تو کرده، در حالی که جز تو به احدی طمع نداشته، و از هیچ چیز غیر تو نترسیده،

فَمَثَلَ بَینَ یدَیک مُتَضَرِّعاً، وَ غَمَّضَ بَصَرَهُ إِلَی الْأَرْضِ مُتَخَشِّعاً، وَ طَأْطَأَ رَأْسَهُ لِعِزَّتِک مُتَذَلِّلًا، وَ أَبَثَّک مِنْ سِرِّهِ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنْهُ خُضُوعاً، وَ عَدَّدَ مِنْ ذُنُوبِهِ مَا أَنْتَ أَحْصَی لَهَا خُشُوعاً، وَ اسْتَغَاثَ بِک مِنْ عَظِیمِ مَا وَقَعَ بِهِ فِی عِلْمِک وَ قَبِیحِ مَا فَضَحَهُ فِی حُکمِک: مِنْ ذُنُوبٍ أَدْبَرَتْ لَذَّاتُهَا فَذَهَبَتْ، وَ أَقَامَتْ تَبِعَاتُهَا فَلَزِمَتْ.

پس در حضورت با حال زاری ایستاده، و دیده‌اش را از روی خشوع به زمین دوخته، و در برابر عزت تو باذلت و خواری سر به زیر افکنده، واز سر فروتنی رازی راکه تو بهتر ازاوبدان آگاهی برایت آشکار ساخته، و از سر خشوع معاصی خود را که حضرتت به تعداد آنها آگاه‌تری برشمرده، و از مهلکه‌ای بزرگ که بر علمت گذشته، و از کار زشتی که به قضای تو مایه رسوایی‌اش شده به تو پناه آورده: گناهانی که لذّت هایش سپری شده و رفته، ولی پیامدهای زیان بخشش بجای مانده و گریبانگیر شده،

لَا ینْکرُ- یا إِلَهِی- عَدْلَک إِنْ عَاقَبْتَهُ، وَ لَا یسْتَعْظِمُ عَفْوَک إِنْ عَفَوْتَ عَنْهُ وَ رَحِمْتَهُ، لِأَنَّک الرَّبُّ الْکرِیمُ الَّذِی لَا یتَعَاظَمُهُ غُفْرَانُ الذَّنْبِ الْعَظِیمِ اللَّهُمَّ فَهَا أَنَا ذَا قَدْ جِئْتُک مُطِیعاً لِأَمْرِک فِیمَا أَمَرْتَ بِهِ مِنَ الدُّعَاءِ، مُتَنَجِّزاً وَعْدَک فِیمَا وَعَدْتَ بِهِ مِنَ الْإِجَابَةِ، إِذْ تَقُولُ: «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ». اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ الْقَنِی بِمَغْفِرَتِک کمَا لَقِیتُک بِإِقْرَارِی، وَ ارْفَعْنِی عَنْ مَصَارِعِ الذُّنُوبِ کمَا وَضَعْتُ لَک نَفْسِی، وَ اسْتُرْنِی بِسِتْرِک کمَا تَأَنَّیتَنِی عَنِ الِانْتِقَامِ مِنِّی.

الهی اگر این بنده را عقوبت کنی منکر عدلت نشود، و اگر از وی بگذری و بر او رحمت آوری عفوت را عظیم نشمارد، زیرا که تو خدای کریمی هستی، که عفو گناه بزرگ در نظرت بزرگ نمی‌نماید. بار خدایا اینک منم که در پیشگاهت مطیع و سر به فرمان آمده‌ام در اینکه خود به ما گفتی که تو را بخوانیم، و از تو وفای به وعده‌ای را که در مورد اجابت داده‌ای خواستارم، زیرا که فرموده ای: «مرا بخوانید تا خواسته شما را اجابت کنم». بار خدایا پس بر محمد و آلش درود فرست, و با آمرزش خود با ممن برخورد کن چنانکه من با اعتراف به گناه با تو برخورد کردم، و مرا از لغزشگاه‌های معاصی برگیر چنانکه من در برابر تو پستی گزیدم، و بر من پرده پوشی کن چنانکه در انتقام از من درنگ فرمودی.

اللَّهُمَّ وَ ثَبِّتْ فِی طَاعَتِک نِیتِی، وَ أَحْکمْ فِی عِبَادَتِک بَصِیرَتِی، وَ وَفِّقْنِی مِنَ الْأَعْمَالِ لِمَا تَغْسِلُ بِهِ دَنَسَ الْخَطَایا عَنِّی، وَ تَوَفَّنِی عَلَی مِلَّتِک وَ مِلَّةِ نَبِیک: مُحَمَّدٍ- علیه‌السلام- إِذَا تَوَفَّیتَنِی. اللَّهُمَّ إِنِّی أَتُوبُ إِلَیک فِی مَقَامِی هَذَا مِنْ کبَائِرِ ذُنُوبِی وَ صَغَائِرِهَا، وَ بَوَاطِنِ سَیئَاتِی وَ ظَوَاهِرِهَا، وَ سَوَالِفِ زَلَّاتِی وَ حَوَادِثِهَا، تَوْبَةَ مَنْ لَا یحَدِّثُ نَفْسَهُ بِمَعْصِیةٍ، وَ لَا یضْمِرُ أَنْ یعُودَ فِی خَطِیئَةٍ

بار الها نیتم را در طاعتت استوار کن، و بینشم را در عبادتت محکم فرما، و مرا به اعمالی موفق کن که به سبب آن چرک گناهان را از من بشویی، و هنگام خروج از دنیا مرا بر آئین خود و پیامبرت (ع) بمیران. بار الها در این موقعیتی که در آنم از گناهان بزرگ و کوچکم، و از گناهان پوشیده و آشکارم، و از لغزشهای گذشته و تازه‌ام به سویت بازمی گردم، مانند بازگشت توبه کننده‌ای که خیال گناه در درونش نگذرد، و فکر برگشتن به گناه را به خاطرش راه ندهد،

وَ قَدْ قُلْتَ- یا إِلَهِی- فِی مُحْکمِ کتَابِک: إِنَّک تَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِک، وَ تَعْفُو عَنِ السَّیئَاتِ، وَ تُحِبُّ التَّوَّابِینَ، فَاقْبَلْ تَوْبَتِی کمَا وَعَدْتَ، وَ اعْفُ عَنْ سَیئَاتِی کمَا ضَمِنْتَ، وَ أَوْجِبْ لِی مَحَبَّتَک کمَا شَرَطْتَ وَ لَک- یا رَبِّ- شَرْطِی أَلَّا أَعُودَ فِی مَکرُوهِک، وَ ضَمَانِی أَنْ لَا أَرْجِعَ فِی مَذْمُومِک، وَ عَهْدِی أَنْ أَهْجُرَ جَمِیعَ مَعَاصِیک.

و تو خود‌ ای پروردگار من در کتاب محکمت فرمودی که توبه را از بندگانت می‌پذیری، و از سیئات درمی گذری، و توبه کنندگان را دوست داری، پس بر اساس وعده خود توبه‌ام را بپذیر، و همان طور که ضمانت نموده‌ای از گناهانم بگذر، و چنانکه شرط فرموده‌ای محبتت را بر من لازم فرما، و من هم در مقابل این همه عنایت تعهد می‌کنم که به آنچه پسند تو نیست برنگردم، و ضمانت می‌نمایم که به کاری که مورد نکوهش توست بازنگردم، و پیمان می‌بندم که از تمام گناهان دوری کنم.

اللَّهُمَّ إِنَّک أَعْلَمُ بِمَا عَمِلْتُ فَاغْفِرْ لِی مَا عَلِمْتَ، وَ اصْرِفْنِی بِقُدْرَتِک إِلَی مَا أَحْبَبْتَ. اللَّهُمَّ وَ عَلَی تَبِعَاتٌ قَدْ حَفِظْتُهُنَّ، وَ تَبِعَاتٌ قَدْ نَسِیتُهُنَّ، وَ کلُّهُنَّ بِعَینِک الَّتِی لَا تَنَامُ، وَ عِلْمِک الَّذِی لَا ینْسَی، فَعَوِّضْ مِنْهَا أَهْلَهَا، وَ احْطُطْ عَنِّی وِزْرَهَا، وَ خَفِّفْ عَنِّی ثِقْلَهَا، وَ اعْصِمْنِی مِنْ أَنْ أُقَارِفَ مِثْلَهَا. اللَّهُمَّ وَ إِنَّهُ لَا وَفَاءَ لِی بِالتَّوْبَةِ إِلَّا بِعِصْمَتِک، وَ لَا اسْتِمْسَاک بی‌عَنِ الْخَطَایا إِلَّا عَنْ قُوَّتِک، فَقَوِّنِی بِقُوَّةٍ کافِیةٍ، وَ تَوَلَّنِی بِعِصْمَةٍ مَانِعَةٍ.

الهی تو به آنچه از من سرزده آگاه تری، پس آنچه را از من خبرداری بیامرز، و مرا با قدرت خود به سوی آنچه دوست داری متوجه ساز. خداوندا بر ذمّه من وبال‌هایی است که به یاد دارم، و وبال‌هایی است که فراموشم شده، و همه آنها در برابر دیده توست که به خواب نمی‌رود، و نزد علم توست که در آن فراموشی راه ندارد، پس در مقابل آن و بالها به صاحبانش عوض بده، و وزر آن را از من بریز، و سنگینی آن را از دوش جان من بردار، و مرا از دستیازی به نظیر آن بازدار. الهی مرا قدرت وفای به توبه خود جز با حفظ تو نیست، و توان خودداری از گناهان ندارم جز به قوّت تو، پس مرا با نیروی کافی تقویت کن، و خود عهده‌دار نیروی بازدارنده از گناهم باش.

اللَّهُمَّ أَیمَا عَبْدٍ تَابَ إِلَیک وَ هُوَ فِی عِلْمِ الْغَیبِ عِنْدَک فَاسِخٌ لِتَوْبَتِهِ، وَ عَائِدٌ فِی ذَنْبِهِ وَ خَطِیئَتِهِ، فَإِنِّی أَعُوذُ بِک أَنْ أَکونَ کذَلِک، فَاجْعَلْ تَوْبَتِی هَذِهِ تَوْبَةً لَا أَحْتَاجُ بَعْدَهَا إِلَی تَوْبَةٍ، تَوْبَةً مُوجِبَةً لِمَحْوِ مَا سَلَفَ، وَ السَّلَامَةِ فِیمَا بَقِی.

الهی هر بنده‌ای که به سویت باز گردد و حضرتت به علم غیبی که داری می‌دانی که او توبه شکن و بازگردنده به گناه و خطای خویش است، پس من به تو پناه می‌برم از آنکه چنین باشم، اینک این توبه مرا چنان توبه‌ای قرار ده که بعد از آن محتاج توبه‌ای دیگر نباشم، توبه‌ای که سبب محو گناهان گذشته، و ایمنی از گناه در بقیه ایام عمر باشد.

اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَذِرُ إِلَیک مِنْ جَهْلِی، وَ أَسْتَوْهِبُک سُوءَ فِعْلِی، فَاضْمُمْنِی إِلَی کنَفِ رَحْمَتِک تَطَوُّلًا، وَ اسْتُرْنِی بِسِتْرِ عَافِیتِک تَفَضُّلًا. اللَّهُمَّ وَ إِنِّی أَتُوبُ إِلَیک مِنْ کلِّ مَا خَالَفَ إِرَادَتَک، أَوْ زَالَ عَنْ مَحَبَّتِک مِنْ خَطَرَاتِ قَلْبِی، وَ لَحَظَاتِ عَینِی، وَ حِکایاتِ لِسَانِی، تَوْبَةً تَسْلَمُ بِهَا کلُّ جَارِحَةٍ عَلَی حِیالِهَا مِنْ تَبِعَاتِک، وَ تَأْمَنُ مِمَا یخَافُ الْمُعْتَدُونَ مِنْ أَلِیمِ سَطَوَاتِک.

خداوندا از نادانی خود از حضرتت عذر می‌خواهم، و بخشش از کردار بدم را از تو خواهانم، پس از باب احسان مرا در پناه رحمت خویش درآور، و از راه تفضل لباس عافیت بر من بپوشان. الهی و از هر چه مخالف خواست تو بوده، یا از گردونه محبت تو بیرون می‌برد، از خاطراتی که در قلبم گذشته، و نگاههای چشمم، و گفتارهای زبانم، چنان توبه‌ای می‌کنم که هر یک از اعضایم به سهم خود از عقوبتت سالم ماند، و از انتقام و قهری که متجاوزگران از آن می‌هراسند ایمن گردد.

اللَّهُمَّ فَارْحَمْ وَحْدَتِی بَینَ یدَیک، وَ وَجِیبَ قَلْبِی مِنْ خَشْیتِک، وَ اضْطِرَابَ أَرْکانِی مِنْ هَیبَتِک، فَقَدْ أَقَامَتْنِی- یا رَبِّ- ذُنُوبِی مَقَامَ الْخِزْی بِفِنَائِک، فَإِنْ سَکتُّ لَمْ ینْطِقْ عَنِّی أَحَدٌ، وَ إِنْ شَفَعْتُ فَلَسْتُ بِأَهْلِ الشَّفَاعَةِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ شَفِّعْ فِی خَطَایای کرَمَک، وَ عُدْ عَلَی سَیئَاتِی بِعَفْوِک، وَ لَا تَجْزِنِی جَزَائِی مِنْ عُقُوبَتِک، وَ ابْسُطْ عَلَی طَوْلَک، وَ جَلِّلْنِی بِسِتْرِک، وَ افْعَلْ بی‌فِعْلَ عَزِیزٍ تَضَرَّعَ إِلَیهِ عَبْدٌ ذَلِیلٌ فَرَحِمَهُ، أَوْ غَنِی تَعَرَّضَ لَهُ عَبْدٌ فَقِیرٌ فَنَعَشَهُ.

الهی بر تنهایی‌ام در پیشگاهت، و تپیدن قلبم از ترست، و لرزه اعضایم از هیبتت رحم کن؛ زیرا گناهانم -‌ای پروردگار من - مرا در عرصه رسوایی و خواری در پیشگاهت نشانده، پس اگر حرف نزنم کسی از جانب من سخن نمی‌گوید، و اگر از خود شفاعت کنم چنان نیستم که شفاعتم پذیرفته گردد. بار خدایا بر محمد و آلش درود فرست، و کرمت را درباره خطاهایم شفیع من فرما، و زشتی هایم را با عفوت از من ببخش، و جزایم را از عقوبت خود مساز، و دامان احسانت را بر من بگستر، و مرا در پرده عفوت بپوشان، و با من رفتار شخص پر قدرتی کن که بنده‌ای ذلیل با زاری به درگاهش رفته و او بر وی ترحم نموده، یا ثروتمندی که فقیری سر راهش نشسته و او از وی دستگیری نموده.

اللَّهُمَّ لَا خَفِیرَ لِی مِنْک فَلْیخْفُرْنِی عِزُّک، وَ لَا شَفِیعَ لِی إِلَیک فَلْیشْفَعْ لِی فَضْلُک، وَ قَدْ أَوْجَلَتْنِی خَطَایای فَلْیؤْمِنِّی عَفْوُک. فَمَا کلُّ مَا نَطَقْتُ بِهِ عَنْ جَهْلٍ مِنِّی بِسُوءِ أَثَرِی، وَ لَا نِسْیانٍ لِمَا سَبَقَ مِنْ ذَمِیمِ فِعْلِی، لَکنْ لِتَسْمَعَ سَمَاؤُک وَ مَنْ فِیهَا وَ أَرْضُک وَ مَنْ عَلَیهَا مَا أَظْهَرْتُ لَک مِنَ النَّدَمِ، وَ لَجَأْتُ إِلَیک فِیهِ مِنَ التَّوْبَةِ. فَلَعَلَّ بَعْضَهُمْ بِرَحْمَتِک یرْحَمُنِی لِسُوءِ مَوْقِفِی، أَوْ تُدْرِکهُ الرِّقَّةُ عَلَی لِسُوءِ حَالِی فَینَالَنِی مِنْهُ بِدَعْوَةٍ هِی أَسْمَعُ لَدَیک مِنْ دُعَائِی، أَوْ شَفَاعَةٍ أَوْکدُ عِنْدَک مِنْ شَفَاعَتِی تَکونُ بِهَا نَجَاتِی مِنْ غَضَبِک وَ فَوْزَتِی بِرِضَاک.

بارالها مرا از تو پناه‌دهنده‌ای نیست؛ پس باید عزت تو پناهم دهد، و برای من شفیعی به سوی تو نیست پس باید فضل تو شفیعم شود، و گناهانم مرا در عرصه ترس بُرده پس باید عفو تو مرا ایمن سازد، زیرا آنچه بر زبان آوردم از باب جهل به کردار زشتم، و در اثر فراموشی کارهای بد گذشته‌ام نیست، بلکه برای آن است که آسمان تو و هر که در آن است، و زمین تو و هر که بر روی آن است کردم، ندامتی را که برای تو آشکار کردم, و توبه‌ای را که به سبب آن به تو پناه بردم بشنوند، تا مگر یکی از اینان در سایه رحمتت بر پریشان حالی‌ام رحم کند، یا برای آشفتگیم بر من رقّت آورد، پس از جانب خود دعایی به حال من کند که از دعای خود من نزد تو به اجابت نزدیکتر باشد، یا شفاعتی نصیبم گردد که از شفاعت خودم نزد تو استوارتر جلوه کند، و رهاییم از خشم تو، و دستیابیم به خشنودیت در آن باشد.

اللَّهُمَّ إِنْ یکنِ النَّدَمُ تَوْبَةً إِلَیک فَأَنَا أَنْدَمُ النَّادِمِینَ، وَ إِنْ یکنِ التَّرْک لِمَعْصِیتِک إِنَابَةً فَأَنَا أَوَّلُ الْمُنِیبِینَ، وَ إِنْ یکنِ الِاسْتِغْفَارُ حِطَّةً لِلذُّنُوبِ فَإِنِّی لَک مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ. اللَّهُمَّ فَکمَا أَمَرْتَ بِالتَّوْبَةِ، وَ ضَمِنْتَ الْقَبُولَ، وَ حَثَثْتَ عَلَی الدُّعَاءِ، وَ وَعَدْتَ الْإِجَابَةَ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اقْبَلْ تَوْبَتِی، وَ لَا تَرْجِعْنِی مَرْجِعَ الْخَیبَةِ مِنْ رَحْمَتِک، إِنَّک أَنْتَ التَّوَّابُ عَلَی الْمُذْنِبِینَ، وَ الرَّحِیمُ لِلْخَاطِئِینَ الْمُنِیبِینَ.

الهی اگر پشیمانی در پیشگاه حضرتت توبه است، پس من از همه پشیمان‌ترم، و اگر ترک گناه بازگشت محسوب می‌شود پس اولین بازگشت کننده منم، و اگر استغفار سبب ریختن گناهان است پس من در برابرت از استغفار کنندگانم، بارالها همان‌گونه که به توبه و بازگشت فرمان دادی و پذیرش آن را ضمانت فرمودی، و بر دعا ترغیب نمودی و نسبت به آن وعده اجابت دادی، پس بر محمد و آلش درود فرست، و توبه‌ام را قبول کن، و از رحمتت نومید و مأیوسم باز مگردان، زیرا که حضرتت پذیرنده توبه گناهکاران، و بخشنده خطاپیشگانی هستی که از صمیم دل به تو بازمی گردند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، کمَا هَدَیتَنَا بِهِ، وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، کمَا اسْتَنْقَذْتَنَا بِهِ، وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً تَشْفَعُ لَنَا یوْمَ الْقِیامَةِ وَ یوْمَ الْفَاقَةِ إِلَیک، «إِنَّک عَلی کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ»، وَ هُوَ عَلَیک یسِیرٌ.

بار الها بر محمد و آلش دورد فرست همچنان که به وسیله او ما را هدایت فرمودی، و بر محمد و آلش درود فرست همچنان که به سبب او ما را رهایی کرامت کردی، و بر محمد و آلش درود فرست چنان درودی که در قیامت و در روز نیاز به تو از ما شفاعت کند، که تو بر هر چیز توانایی، و آن بر تو سهل و آسان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توبه کننده
۱۳:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا مرا به خاطر گناه هایی که کردم ببخش
من خودم نتوانستم خودم را کنترل کنم،لطفا تو مرا کنترل و هدایت کن
اگر می توانستی برای من و خانواده ام یک سفر حج و کربلا را هم بیاور
خدا تو بهترین و مهربان ترین توبه پذیر هستی
خدا یا مرا ببخش و گناهانم را ببخش و مرا در راه راست قرار بده
الهی آمین
خدایا کمک که امام زمان هرچه زودتر ظهور کنه
الهی آمین
خدایا کمک همه ی مریض ها خوب بشن و همه ی گناه کارران را به راه راست هدایت کن و جنگ های دنیا از جمله جنگ فلسطین را به پایان برسان و فلسطین را پیروز کن
الهی آمین
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
خدا عشقه عشق. بهترین رفیقیه که میتونین داشته باشین. هم مادر، هم پدر، هم رفیقه، هم معلمه. واقعا ممنونم برای بودنش. توبه من رو بپذیر خدایا، میخوام از این به بعد چشم و گوش و دهن و دست و پا و مغز و همه ی اعضای بدنم برای خوشحالی تو کار کنن. فقط تو از من خوشحال شو کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
توبه کننده
۱۶:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
خدایا منو ببخش من خودمو قانع میکردم کارم اشتباه نیست ولی مادرم بهم فهموند ک اشتباه بود و من می‌توانستم جلوی نفسمو بگیرم بارالها من یک بار برای دوخطا بزرگ زندگیم توبه کردم سمت یک نرفتم و نمیرم ویک رو رفتم و خیلی پشیمونم همیشه این گناه برا بقیه میگفتم ک اشتباه ولی خودم اون کار انجام دادم خدایا تو خیلی بزرگی آبرومو بخر از گناهم بگذر خیلی پشیمونم واز وقتی فهمیدم گناه کردم ونفس خودمو نتونستم کنترل کنم دارم میمیرم توبه منو ب درگاهت بپزیر چون هیچ وقت از درگاه شما نا امید نشودم منو درپناه خودت نگه دار و محافظت کن .ببخش
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۲:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
خدایا من را بخاطر گناهم ببخش من را زمین گیر نکن خدایا من را ببخش یا ربلعالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
خدایا من گناهان زیادی کردی، و ماه هاست رنج و غم رهام نکرده، ولی تو همیشه هوامو داشتی نذاشتی ابروم بریزه، منو ببخش خدایا پناهم باش تا از این غم سنگین رها بشم، توبه از تمام گناهانم میکنم خدای مهربانم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مریم
۲۲:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خدایا منو ببخش به بزرگی خودت و حقیر بودن من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوندا منو ببخش بخاطر گناهانی که میدونستم انجام دادنشون باعث میشه که بعدا دامن گیر باشه ولی بازم انجامشون میدادم
خدایا منو ببخش بخاطر بی رحمی هایی که به خودم کردم.
تنبلی هایی که کردم و کارهامو به عقب انداختم که باعث شد صدمه ی روحی بدی ببینم. خدایا منو ببخش بخاطر خطاهایی که همین الان هم از روی ناخودآگاهیم سر میزنه. خدایا دستمو بگیر سرگردانم. منو همینجور رها نکن. نزار نا امید شم
به برکت اسم فاطمه الزهرا و امام حسین و آقا امام زمان حتی اگه شده یه کوچولو کمکم کن حالم بهتر شه اگر که نه من راضیم که کم کم هم حالم خوب شه. کمکم کن خودمو پیدا کنم...
الان حالم بهتره نسبت به چند وقت پیش
کمکم کن بهتر از این بشم. خدایا نجاتم بده خیلی دردسر بدیه خدا کنه هیچ بنی بشری گرفتارش نشه
خدا نکنه اصلا
خدا نکنه...
Iran (Islamic Republic of)
مه‌سا
۲۲:۴۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
خدایا منو ببخش که باعث شکست قلب بنده‌ات شدم
منو ببخش که تو رو یادم رفت.منو ببخش تو کارت دخالت کردم
خدایا منو ببخش و من رو عفوکن و پشیمانی ام رو ببین و با مهربانی مثل همیشه به استقبالم بیا
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۳:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
خدایا تو رو به نیرو و عظمتت تو رو به مولا علی که فرق سرش شمشیر زدن امیرِمحمد منم کمک شو سرش در تصادف شکست و معلول شد کسی نمیتونه خوبش کنه جز به اذن تو. تو رو به عدالت علی به وجود نازنینت قسم امیر محمد منو و همه پسرای مریض شفا بده . خدایا منتظرم به معجزه. امیدوارم هیچ بنده ای گمراه نشه هیچ بنده ای از درگاهت نا امید نشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بارالها ،هم اکنون در پیشگاه تو توبه کردم میدانم که تو رویم را زمین نخواهی زد خدایا هیچ گاه دیگر فریب شیطان را نمیخورم عاجزانه از تو درخواست دارم که مرا ببخشی آنقدر پشیمانم که میخواهم زمین باز شود و من را ببلعد خدایا پشیمانم به رسولت بزرگ انبیا قسمت میدهم مرا ببخش و من را از گزند اشتباهی که کردم دور کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدایا منو ببخش خدای نفهمیدم وقت بدی گناه بدی کردم
تو بزرگواری کن تو به من قبول کن
استغفار منو بپزیر خدایا
متوجه نبودم از گناهم به تو پناه میبرم و توبه میکنم
خدایا منو ببخش الهی امین یا رب العلمین
Germany
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
خدایااااااا من بیچاره رو ببخش
خدایا من بدم خیلی بدم ولی تو خدایی تموم کن تو حقم ببخشم خدایا خواعش میکتم بخاطر مولا علی بخاطر مادرم فاطمه(ص ) ببخشم دیگ گناه نمیکنم به قولم عمل میکنم فقط تو ببخشتم مثل هروقت که بخشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خدایا هر کاری که کردم بازم منو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
خدایا توبه کننده هاتو ناامید نکن میدونم گناه کردم ولی نخواستم دل کسی و بشکونم به همه تن سلامت و ابرو بده برای خطای من گناهی که که کردم تو اوج نادونیم ابروی من و نبر ابروی هیچ با ابرویی و نبر خودت ابروی هیچ مسلمونی و نبر ایشالا هر کی دست به سوت دراز میکنه دست خالی بر نگرده ما ادما جز خودت کسی و نداریم خیلی صبر داری و بزرگی ناامیدمون نکن امیدمون فقط تویی خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خدایا میدونم توبه ام رو شکستم‌ ولی این بار به خدا راست میگم این دفعه به هر دری میزنم که گناه نکنم خدایا ازت خواهش میکنم می دونم که الان از دل من خبر داری خدایا خودت پشت و پناهم باش خدایا ازت خواهش میکنم گناهان من رو بیامرز خدایا من بلد نیستم درست حرف بزنم ولی ازت خواهش میکنم کمکم کنی

الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سلام بد بهترین رفیق زندگی خداجونم همین الان که تنها گوشه اتاق نشستم عاجزانه تقاضای توبه میکنم نمیدونم که چقدر از دستم ناراحتی ولی هیچ وقت از یادت غافل نشدم ولی گناهانی رو کردم که میدونم باید به خاطر اونها مجازات بشم ولی از تو میخوام دل دیگران رو از من خشنود کنی و من رو ببخشی ، ای بهترین و زیبا ترین کمکم کن به آرزو هام برسم و کمکم کن مثل اونی باشم که توی ذهنمه و مثل اون فردی رفتار کنم که عابد واقعیته و یک جوری عبادتت کنم که فرشتگانت نظاره گر این باشند . ای خدای مهربون کمکم کن و اگر میشه گناهانم رو از فردا بنویس و من رو ببخش.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
.سلام خداجون.
.میدونم که میایی و همه ی این نظرارو میخونی و به حرف دل ما گوش میدی.
.ازشما،فقط میخوام که گناهان پرتکرار من رو ببخشی،قول هایی که بهت دادمو عملشون نکردم،فقط برای یک بار پشت من باش.
.فقط همین.خیلی دوست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خداوندا خودت کمکم کن و گناهان من را ببخش که تو بخشاننده ی گناهان هستی .
خدایا کمکم کن همون بنده ای بشم ک تو میخوای
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۰:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
الهی و ربی من لی غیرک
Iran (Islamic Republic of)
رومینا
۱۰:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدایا من پشیمونم از اینکه گول شیطان رو خوردم و چیز هایی در اینترنت خواندم و دیدم که به صلاح من نبود . توبه مرا بپذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
خدایا تو مهربان ترین مهربانان هستی، ای خدای آرامش بخش درونی مرا ببخش و توبه ام را قبول کن خداوندا به خاطر نعمت های که داده ای و نداده ای شکرت
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۵۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
خدایا من توبه میکنم خواهشدمیکنم یه فرصت دیگه بزار فقط واسه همین یه بار بنده خوبت باشم خدایا نزار از خودم بیزار شم پشیمونم به محمدت قسمت میدم که ببخشیم همین یه بار
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خداوندا کمک کن گناه نکنم ،خدایا میدانم هستی و حضور داری پس کمک کن ،واقعا بیزارم ازخودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کسانی که پیام من رو می‌بینند برای من دعا کنند تا من از سوی خدا بخشیده بشم به تونم توبه ام را نگه دارم
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خداوندا گناهان مارا ببخش چون تو توبه کنندگان را میبخشیو گناهکاران را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
یا الله
کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
توبه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خدایا منم ببخش و به همه سلامتی بده
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۴:۲۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
پروردگار من روسیاه به درگاه تو آمده ام،خودت کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خداوندا تو بزرگی و مهربان ،ببخش و بیامرز ما را و گناهان ما رو ببخشا ،آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
خدا یا امید وارم مرا ببخشی من خیای پشیمانم
Iran (Islamic Republic of)
عشقم خدا
۱۷:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدای مهربونم ازتون خواهش میکنم منو برای کارهایی که کردم ببخشید قول نیدم که دیگه گناه نکنم
خدا جونم گناهان ما رو ببخش و بیامرز
الهی آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۰:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خدا جون ببخش شرمندم
Iran (Islamic Republic of)
پشیمان
۱۶:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا به حق این شب عزیز،به حق خود حضرت علی(ع) به حق خانم فاطمه زهرا به پهلوی شکسته مادرمون توبه همه مونو قبول کن و کمکم کن تا مثل مرد پای حرفمون باشیم.خدایا خیلی ازت کمک می‌خوام
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۲:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا من حوصله نداشتم بخونم دعا رو ولی
من توبه ام رو دوباره شکستم
توبه مرا بپذیر و مشکلاتم را حل نمای دیگر گناهی نخواهم کرد
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بار خدایا مرا ببخش که با دست خود گناه مرتکب شدم و تو را آزرده خاطر کردم
مراببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا توبه من حقیر را ببخش
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خدایا با انکه چندین بار توبه ام را شکستم ولی تو بسیار امرزنده و مهربانی من را ببخش و در سایه لطفت قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خدای مهربان من بازم هم توبه خودم را شکستم .خدایا تورا به امام زمانت کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
خدا
۲۳:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا جان توبه منو بپذریر میدونم دوباره توبه شکستم ولی خداجون ببخش منو و کمک کن دیگه گناه نکنم آمین
Iran (Islamic Republic of)
زهراساات
۲۱:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
پروردگارا از امام گناهان مرا ببخش
Germany
عباس
۲۲:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
خدايا گناهانم را ببخش با اينكه مكرر ان را تكرار مي كنم ، به من قدرت عدم بازگشت به گناهان بده، خدايا اثار سو و تبعات گناه كه يكي از انها ترس و اظطراب دل است را از من بركن، و همينطور دوستانم كه اينجا كامنت گذاشتند يا الرحم الراحمين
Iran (Islamic Republic of)
توبه توبه
۲۲:۱۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
خدا ببخش تو به بزرگیت
Iran (Islamic Republic of)
خدایا کمکم کن من بندا رو سیاه رو‌به خودت قسم که دیگه کار حرام‌نکنم خدایا خودت ابروم‌رو حفظ کنم به خانم زینب کبری دیگه کاری نمیکنم
۱۰:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خدایا منو برای چند هزار باری که توبه کردم و باز شکستم ببخش
فول میدم آخریش باشه
امام حسین خودت از خدا بخواه منو ببخشه و کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
خدایا منو هم برای بار هزاروم ببخش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خدایا خودت گفتی بخوانید مرا تا اجابت کنم..خدایا ازت میخام کمکم کنی تو دینداری تو حفظ خودم تو خلوتام تو فکرم و کمک کنی جسمم و برای تو قوی کنم. ای خدای بزرگ و بی همتا من از تو میخام . تو رو.ب زهرا مرضیه قسم ی نگاهی ام ب من کن خدا. السلام علیک یا اباعبدالله الحسین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
خدایا جز خودت جایی برای پناه ندارم بنده پشیمانت را ناامید نکن
Iran (Islamic Republic of)
تواب
۲۰:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خدایا توبه ی ما توبه کنندگان را بپذیر
ما اشتباه کردیم و از اشتباهمون در عذابیم
آبرویمان را خریدار باش
به بزرگیت قسم‌ که توبه ما توبه کنندگان لحظه ای نیست و در عذابیم
خدایا به بزرگیت سوگند پشیمانیم
Australia
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
خدایا بار الها از سر تقصیرات ما درگذر و گناهان ما را ببخش که تو خود بهتر از ما اعمال ما را می دانی و آگاه به گناهان ما هستی. به بزرگواری و عظمتت قسم از گناه من آلوده به گناه نیز درگذر. الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خدایاقبول کن
Iran (Islamic Republic of)
Hasti
۱۷:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خدایا تو رو به قرآنت قسم توبه من رو بپذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خداوندا توبه من را بپذیر. و مرا به راه راست هدایت فرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
خداوندا توبه مرا بپذیر .... خداوندا مرا به خاطر گناهی کردم ببخش
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۳:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خدایا ای اجابت کننده زیبای عالم ای نفس المطمینه مرا اجابت کن و توبه ام را بپذیر یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
صدبار توبه شکستی باز ای
خدای عزیزم امیدوارم دوباره توبه منو قبول کنی
واقعا پشیمونم و شرمندتم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
بار الهی بر محمد و آلش درود فرست
خدایا خودم و خانواده ام را در پناه خود و رسول اکرم و ائمه اطهارعلیهما سلام وکتاب قرآن قرار بده...
خدایا دستم را بسوی تو دراز میکنم و آمرزش می طلبم
الهی آمین یا رب العالمین
الهم عجل لولیک الفرج
خدایا راضیم به رضای تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خدایا گناهی که انجام دادم ببخش ومن را از آتش جهنم دور کن خدایا اشتباهی رو که انجام دادم کاری کن که دیگه سمتش نرم خدایا هیچ کس رو ناامید نکن وتوبه همه بنده گانت رو به پذیر (إلهی آمین)
India
یونس احمدی
۱۵:۰۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خداوندا مرا ببخش بخاطر که گناهانم تو بخشیدند تمام عالمی خداوندا به حق اهلبیت مرا دست خالی به خانم بر نگردان
Iran (Islamic Republic of)
*
۲۲:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
الهی پشیمانم پشیمانم پشیمانم پشیمان خدایا ببخشم بابت آنچه کرده ام و حال که به عمقش پی بردم اشک چشمانم امان نمیدهد و هر قطره پشت دیگری میریزد و میریزد خدایا قلبم آزرده است شکسته و تو را میخواهد خدا به قلبم بیا و آرامم کن بگو که توبه ام را پذیرفته ایی بگو که قبولم کرده ایی بگو که همراهمی بگووو خدااا بگو تا آرام شوم بگو تا آرامش بگیرم بگووووو خدا بگو که در این شب ناب رها شوم از آدمهایی که اذیتم کردن و به تو متوسل شوم و با تو ووجودت پیوند بخورم فقط تو بگو خدا بگو مرا بخشیده ایی
Pakistan
زهرا
۰۵:۴۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدایا توبه میکنم به درگاهت الهی منومورد عفو خود قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۶:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدای بزرگ و عزیز
توبه این بنده پشیمانت رو قبول کن...
تو تمام زندگیم دیگه کاری نمیکنم که به درگاه تو شرمنده بشم.
قسم میخورم به عزت و بزرگی خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدایا به بزرگیت قسمت میدم توبه مرا قبول کنی ازسر تقصیراتم بگذری
خدایا به ابروی زهرا ابروی این بنده رو بخر
الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۰۱:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
خدایا من توبه میکنم و امید وارم تو منو ببخشی.خدایا مارا در اتش دوزخ خود قرار مده.امیدوارم تمام کسایی که قصد توبه دارن توبه کنن و امرزیده شن . (الـــاــهی آمین)
Iran (Islamic Republic of)
رویا پرداز شکسته
۱۰:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
خدایا گناهم رو ببخش و مرا اجابت کن ای خدای مستضعفان ای خدای قلب های شکسته به دست های خالی من نگاه کن که سخت محتاجتم
United States of America
علی
۰۷:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
خدایاهمه ی ماروببخش
Iran (Islamic Republic of)
حجت محمدی
۱۹:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام خداوند بخشنده ومهربان است و خدایا انروز را برسان که تمام بنده هایت توبه بجا اورن وازتو تلب بخشش نمایند او خدایا تاپاکمان نکردی از دنیا نبر وخدایا الهی العف الهی العف خدایا تو را به بزرگیت وبخشنگیت از گناهان مابگزر
Iran (Islamic Republic of)
حجت محمدی
۱۹:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام خداوند بخشنده ومهربان است و خدایا انروز را برسان که تمام بنده هایت توبه بجا اورن وازتو تلب بخشش نمایند او خدایا تاپاکمان نکردی از دنیا نبر وخدایا الهی العف الهی العف خدایا تو را به بزرگیت وبخشنگیت از گناهان مابگزر
Iran (Islamic Republic of)
حجت محمدی
۱۹:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام خداوند بخشنده ومهربان است و خدایا انروز را برسان که تمام بنده هایت توبه بجا اورن وازتو تلب بخشش نمایند او خدایا تاپاکمان نکردی از دنیا نبر وخدایا الهی العف الهی العف خدایا تو را به بزرگیت وبخشنگیت از گناهان مابگزر
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه حاجی مهدیقلی
۰۱:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام خدمت همه ی دوستانی که پیام من رو میخونن . بسیار عالی و مفید بود . امشب شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بود و این دعا در امشب توصیه شده . انشاالله خداوند از سر تقصیرات همه ی ماها بگذرد و التماس دعا از تمامی شما دوستان .
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۶:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود این دعا... کاش خدا گناهان منو ببخشه و هرچه زودتر خودم و خانواده ام به آرامش برسیم.
خدایا خودت بعد از توبه هوای من رو داشته باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خدایا کمکم کن تا دیگر از توبه بازنگردم و گناهانم را بپوشان که تو ستارالعیوب هستی بارالهی من دیگر نمیخواهم ان بنده گناهکار و خطاکار گذشته باشم از تو طلب مغفرت دارم و تو را بزرگ میدانم زیرا تو قادر بر هر کاری هستی