بزرگترین مرکز گوش، حلق و بینی خاورمیانه در ایران

رییس بیمارستان امیراعلم گفت:‌ این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز گوش، حلق و بینی در خاورمیانه با حجم مراجعات بیماران مواجه است که 70 درصد مراجعه کنندگان از شهرستان ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش جعفریه رییس بیمارستان امیراعلم در نشست خبری کارگاه آموزشی آکادمی جهانی بازتوانی پس از جراحی لارنژکتومی که در این بیمارستان برگزار شد، گفت: بیمارستان امیراعلم به عنوان قطب جراحی گوش، حلق و بینی و سر و گردن در کشور و بزرگترین مرکز تخصصی خاورمیانه در سال گذشته 11 هزار جراحی گوش، حلق و بینی داشته است.

وی ادامه داد: حجم بیماران مراجعه کننده به بیمارستان امیراعلم بسیار زیاد بوده و بیماران از سراسر کشور به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند به طوری که 70 درصد بیماران مراجعه‌کننده در طول سال از سایر استان ها هستند.

رییس بیمارستان امیراعلم با اشاره به برجسته بودن این مرکز درمانی و جذب توریسم درمانی گفت: این بیمارستان یک مرکز درمانی برای جذب بیماران خارج از کشور دارد که بیماران از کشورهایی مانند افغانستان، عراق،‌ کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس به این بیمارستان مراجعه و بدون نوبت اعمال جراحی گوش، حلق و بینی و سر و گردن برای آنها ارائه می‌شود.

جعفریه با بیان برخی مشکلات این مرکز درمانی گفت: یکی از مشکلات مهم ما فضای کم با توجه به حجم بیماران مراجعه‌کننده است، هفت اتاق عمل این بیمارستان از هشت صبح تا هشت شب اشغال بوده که علاوه بر این در سایر ساعات به طور اورژانس به بیماران ارائه خدمت می‌کند.

وی با اشاره به مدت انتظار بیماران برای جراحی گفت: در جراحی‌های سرطان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بیمار به سرعت مورد جراحی قرار گیرد اما برای جراحی‌های گوش به دلیل حجم بیماران مراجعه‌کننده،‌ بیماران تا یک سال در نوبت برای جراحی قرار می‌گیرند.

ابراهیمی متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیأت علمی علوم پزشکی تهران با اشاره به تعداد جراحی‌های سرطان حنجره در بیمارستان امیراعلم گفت: در چهار سال گذشته هزار و 600 مورد سرطان حنجره در بیمارستان امیراعلم انجام شده که سن ابتلای افراد به این سرطان از 26 تا 90 سالگی بوده است. 

وی افزود: حدود 600 مورد با لیزر درمان شده‌اند، 200 مورد بخشی از حنجره و 367 مورد تمام حنجره‌شان برداشته شده و با توجه به افزایش مصرف سیگار این میزان روند رو به رشدی دارد.

در ادامه محمدتقی خرسندی آشتیانی مدیر گروه گوش،‌ حلق و بینی علوم پزشکی تهران با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در چند سال گذشته و تأثیر مثبت طرح تحول سلامت در بیمارستان امیراعلم گفت:‌ در سال‌های اخیر به کمک طرح تحول سلامت بحش‌های جدیدی برای درمان بیماران با امکانات جدید و مجهز به بزرگترین مرکز گوش، حلق و بینی خاورمیانه افزوده شده است. 

وی افزود: علاوه بر این بیمارستان مروستی نیز به مرکز درمانی امیراعلم ملحق شد و با تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار به این بیمارستان این مرکز درمانی جان دوباره گرفت اما این اقدامات بیشتر برای درمان بوده و از لحاظ افزایش فضاهای آموزشی در این مرکز با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
جراحی گوش مبلغش چند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
بیمارستانش خوبه ولی چه فایده نوبت نمیدن من ۵سال پیش رفتم شاید ده بار رفتم نوبت گرفتم ولی هی زنگ میزدن یه ماه دیگه مریض اورژانسی داریم
Germany
بهروز
۰۱:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
من چطور‌نوبت‌بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
آدرس بدید لطفاً
Netherlands
ناقدی
۱۵:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام من سرگیجه دارم وهیپاتیت پندارم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
کسی تو این بیمارستا پولیپ حنجره عمل کرده ؟ راصی بودید
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۳:۳۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
رفتارخیلی بدی دارن پرسنل
Netherlands
فاطمه‌عمرانی
۱۸:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
واقعا از ریاست و پرسنل و همه عزیزانی که در این مجموعه زحمت می کشن سپاس گذارم
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۲۳:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
آدرس بدین لطفا مرسی
United States of America
مصطفی
۲۱:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
تهران، خیابان سعدی جنوبی، بیمارستان امیر اعلم
Iraq
بهزاد
۲۱:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
ادرس رو بدید لطفا
آخرین اخبار