کرمان؛

راه اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر گفت: مجوز راه اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬وحید خطیبی ایجاد فضای مناسب برای تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی و فن‏آورانه را از اهداف این مرکز برشمرد و افزود: مراکز رشد می توانند با ایجاد شرکت‏های دانش بنیان کوچک و تخصصی، امکان رقابت در بازارهای داخلی و جهانی را فراهم کنند.

وی حمایت از ایجاد و توسعه کارآفرینی و تحقق نوآوری‌های فن‏آورانه و بومی‌سازی علوم و تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های مرکز رشد دانست و خاطر نشان کرد: مراکز رشد می توانند به رونق اقتصاد محلی و ملی مبتنی بر دانش و فنآوری‌های پیشرفته و جذب دانشجویان و دانش آموختگان خلاق و دارای ایده‏های نوین کمک شایانی کند.

وی از تخصیص فضا و امکانات برای واحدهای فن‌آور و دانش بنیان خبر داد و گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به عنوان پل ارتباطی بین شرکت‏ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سایر استان‏های کشور می تواند فعالیت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر جلوگیری از مهاجرت متخصصان و فارغ‏التحصیلان به استان‏های همجوار یا خارج از کشور را یکی از کارکردهای مهم مرکز رشد برشمرد وافزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر می تواند ضمن آموزش نیروی متخصص مورد نیاز بازار و صنعت، محصولات و فرآیندهای فن‏آورانه را تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار