‌رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به برنامه «با صبح» می‌آید

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در برنامه با صبح حضور خواهد داشت.

‌رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به برنامه «با صبح» می‌آید
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سهیل سلیمانی تهیه‌کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو با معرفی مهمان فردای «با صبح» گفت: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در برنامه فردا حضور خواهد داشت و راجع به مباحث گوناگون صحبت خواهیم کرد.

در برنامه امروز چه گذشت؟

دکتر محمد صادق افراسیابی پژوهشگر حوزه فضای مجازی و مدرس دانشگاه با حضور در برنامه امروز «با صبح» گفت: بهترین زمان‌ها برای من شب‌ها و اوایل صبح است، معمولا هر روز ساعت 6 از خواب بیدار می شوم.

اخلاق رسانه ای مبحثی فارغ از قانون

افراسیابی گفت: بحث اخلاق جدا از مباحث حقوقی و قانونی است، ممکن است جرمی اتفاق نیفتد اما بی اخلاقی را شاهد باشیم. بنابراین می بایست به سمت خود کنترلی برویم که اینجا بحث سواد رسانه ای مطرح می شود. دو موضوع را در خصوص سواد رسانه ای می توان مد نظر قرار داد؛ یکی مدیریت مصرف و مدیریت زمان مصرف است که سطح اول در این حوزه به حساب می آید. دومین سطح، توان تجزیه و تحلیل پیام است و اعتبار سنجی رسانه ها و خود کنترلی.
 
قدرت تجزیه و تحلیل پیام از طریق سواد رسانه ای

او افزود: سواد رسانه ای درمان تمام دردهای ما نیست اما مبحث بسیار مهمی است؛ چرا که به ما قدرت تجزیه و تحلیل پیام و اعتبار سنجی را می دهد. رسانه یک ابزار است و لزومی ندارد هرچه که در آن رویت می شود، عین حقیقت باشد. سعی کنیم روحیه نه گفتن داشته باشیم. می توان از سنین پیش دبستانی این روحیه را در کودکان پروراند. اگر به این سمت برویم و روحیه انتقادی داشته باشیم، گارد خود را نسبت به تمام محتویات رسانه های در دسترس باز نگذاشته ایم و حتی از حضور در فضای مجازی و مشاهده پیام ها از آن لذت هم خواهیم برد.

لزوم توجه به بهداشت دهان و دندان

دکتر امین رضا چلبیان لو در بخش بعدی مهان برنامه بود که در خصوص ایمپلنت عنوان کرد: یکی از بهترین درمان ها که تا امروز برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته در دنیا استفاده می‌شود، ایمپلنت است. زمانی که بیمار دندان خود را از دست می‌دهد، به لحاظ روحی_روانی و ظاهری اتفاق ناخوشایندی برای او رخ داده است.

چلبیان لو خاطر نشان کرد: به محض خارج شدن دندان از فک استخوان فک شروع به تحلیل می کند. وقتی استخوان فک تحلیل می رود ما استخوان لازم برای جایگذاری ایمپلنت را نداریم. بنابراین مجبور به پیوند استخوان و جراحی های تکمیلی هستیم؛ به همین دلیل امروزه بحث جایگذاری فوری ایمپلنت مطرح است. نتیجه هیچ درمانی در دنیا قطعی نیست و دارای خطاها و ریسک های مختص به خود است، این در شرایطی است که درصد موفقیت های ایمپلنت بالای 95درصد گزارش شده است و این آمار انقلاب بزرگی در پزشکی است.
 
همکاری پزشکان برای ارتقای بهداشت دهان و دندان

طبق خبر منتشر شده 90 درصد مردم کشور وقتی را به بهداشت دهان و دندان خود اختصاص نمی دهند، سه دلیل برای عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان مطرح است، یکی ترس از دندانپزشک، مشکلات مالی و دیگری اعتماد. خدمات دندانپزشکی در سراسر دنیا پر هزینه است. در برخی کشورها بیمه ها این هزینه ها را متقبل می شوند و بعضی نه. یکی از راه حل ها در این مسئله همکاری دندانپزشکان در رابطه با مسائل مالی است، در واقع ما دندانپزشکان هم می‌توانیم به نوعی از طریق کاهش هزینه‌ها در جهت بهبود سلامت دهان و دندان گام های موثری برداریم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار