ایجاد اشتغال برای جوانان کشور نیاز به مدیریت دارد/ جوانان کشور درس نمی‌خوانند تا پشت در اتاق یک مسئول دولتی گردن کج کنند

برای اشتغال زایی مدیریت نیاز است

معاون علمی فناوری ریس جمهور گفت: برای ایجاد اشتغال برای جوانان قبل از سرمایه به مدیریت کامل نیاز داریم.

خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و ریس بنیاد ملی نخبگان در همایش بین المللی مهندسی و تکنولوژی سبز برای آینده پایدار که صبح امروز در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد؛ با اشاره به تولیدات شرکت های داخلی، گفت: در سال های ۷۳ الی ۷۴ شرکتهای ساخت و تولیدات موبایل مانند نوکیا خیلی رواج داشتند و افراد زیادی از این موبایل ها استفاده می کردند اما متاسفانه امروزه تولیدات و مصرف کننده این محصولات کمتر شده است.
 
وی بیان کرد: در گذشته خودروسازی نبوده و امروزه تعداد خودروسازان کشور روبه افزایش است.
 
ستاری با اشاره به اینکه گاهی افراد تفکرشان بر این است که دولت برای ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر نیاز به سرمایه های زیاد دارد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای جوانان کشور نیاز به یک مدیریت کامل دارد و از این طریق می توان کارخانجات زیادی را برای اشتغال جوانان ایجاد کنیم.
 
معاون علمی فناوری ریس جمهور با اشاره به تغییر نگاه خودروسازان کشورمان بیان کزد: امروز افرادی وارد تولیدات می شوند که نه خودروسازند و نه موبایل ساز بلکه با خلاقیت خود این حرفه را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه تمام کارها و برنامه ریزی ها برای ایجاد اشتغال باید با مدیریت کامل انجام شود، تاکید کرد: راه اندازی کارآفرینی یکی از مهمترین دستاوردهای کشور است که در توسعه تاثیر بسزایی دارد.

ستاری با اعلام اهدای وام به افراد کارآفرین افزود: اختصاص وام به کارآفرینان جوان کشورمان همان نمک فعالیت آنان است و این وام ها نیاز شرکت های نوپا را برآورده نمی کند و آنها با تلاش های خودشان فعالیت خود را ادامه می دهند.

رییس بنیاد نخبگان با بیان اینکه گاهی شرکت ها با کمبود سرمایه مواجه می شوند، اظهار داشت: باید با ایجاد یک فضای کارشناسی بازار کسب و کار را رونق دهیم.

وی با اعلام اینکه بعضی از مسایل با ساختار دولت پیش نمی رود، بیان کرد: در خصوص حل آلودگی هوا دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کتد زیرا تمامی فعالیت ها مشاوران خود را دارند.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه حوزه تکنولوژی، کشور را متحول می‌کند اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ از زیرزمین‌های کوچک ایجاد شدند و صاحبان شرکت‌های بزرگ هیچکدام بچه پولدار نبودند بلکه از فضای کسب و کار استفاده کردند. 

وی عنوان کرد: اکنون اصفهان سومین استان کشور از نظر بیکاری است، آینده این استان چه می‌شود؟ جوانان باید روی پای خود بایستند و اشتغال ایجاد کنند، جوانان کشور درس نمی‌خوانند تا پشت در اتاق یک مسئول دولتی گردن کج کنند.

وی افزود: دولت موظف است محیط کسب و کار را فراهم کند و ما در دولت یازدهم بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌ها حق تنفس دادیم.

ستاری گفت: من همیشه به اقتصاد نفتی منتقد هستم زیرا ما قبل از اقتصاد نفتی تمدن پیشرفته‌ای داشتیم و باید به سنت‌هایمان بازگردیم. 

وی تاکید کرد: جوانان برای توسعه اشتغال کارآفرینی کنند و دولت از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی حمایت می کند.

معاون علمی فناوری ریس جهور با اشاره به اینکه دولت در تلاش برای ایجاد فضا و محیط مناسب برای کسب و کار جوانان است، تاکید کرد: خوشبختانه از نظر حوزه علمی و کارآفرینی در دنیا دومین کشور هستیم و از نظر تعداد دانشجو نیز با افزایش ۵ میلیون نفری روبرو هستیم.

ستاری با اشاره به پتانسیل های مناسب و مثبت کشورمان تاکید کرد: توسعه در علم و فناوری کشورمان برای ایجاد اشتغال و حمایت از جوانان بسیار موثر است.

وی یادآور شد: تمام سازمان ها مانند محیط زیست، شهرداری، نیروی انتظامی و غیره باید محیط های مناسبی را برای ایجاد کسب و کار برای جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.