رشت؛

زیاد شدن سرعت چرخ تولید

به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان 430میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید امسال پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان امروز اعلام کرد : این تسهیلات از تیر ماه امسال به 713 واحد صنعتی و تولیدی گیلان پرداخت شد.

علی منتظری افزود : در این مدت برای رفع موانع تولید و بررسی مشکلات تولید کنندگان گیلان 67 کارگروه در گیلان تشکیل شد که 857 مصوبه داشت.

وی با اشاره به اینکه صاحبان 3 هزارو 200 واحد صنعتی و تولیدی گیلان برای رفع موانع تولید و روان شدن چرخ تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند افزود : با بررسی های انجام شده 2هزار و 153 نفر از این افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات شناخته شدند.

وی گفت : 40 میلیارد تومان از470 میلیارد تومان از تسهیلات تخصیصی گیلان در سال کنونی باقی مانده است که تا پایان امسال جذب و به تولید کنندگان پرداخت می شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت تصریح کرد : سقف تسهیلات بانکی پرداخت شده به تولید کنندگان 3 میلیارد تومان ، و باز پرداخت آن یکساله با سود 18 درصد است.

تعدادی از تولید کنندگانی که تسهیلات رونق تولید را دریافت کرده اند گفتند : در6 سال گذشته چنین تسهیلاتی به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت نشده و این اولین قدم دولت برای برطرف کردن مشکلات پیش روی صنایع است.

این افراد در ادامه از نحوه باز پرداخت تسهیلات گلایه کردند و افزودند : دریافت این تسهیلات با توجه به مدت زمان باز پرداخت و سود آن برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

تولید کنندگان گفتند : بطور مثال به ازای هر یک میلیارد تومان تسهیلات باید 180 میلیون تومان سود در طی یکسال به بان کها پرداخت کنیم.

این افراد از مسولان خواستند برای رونق تولید و تند شدن چرخ اقتصادی کشور دست تولید کنندگان را بگیرند و ضمن کاهش سود ، مدت زمان پرداخت وام ها را نیز افزایش یابد.  




انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.