حواشی جشنواره موسیقی فجر؛

متفاوت‌ترین اجرای جشنواره بر صحنه رفت/ ابراز خوشحالی خواننده فرانسوی از حضور در ایران

پنجمین شب سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اجرای گیوم پره از فرانسه آغاز شد.

پنجمین شب از جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟
به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجمین روز سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اجرای دل مورائو از اسپانیا و گیوم پره از فرانسه شامگاه سه شنبه در تالار وحدت تهران آغاز شد.

ابتدا ساعت 18 و 30 دقیقه تالار وحدت میزبان، گروه اسپانیایی داکوئنده بود. علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید رضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی مهمان این کنسرت بودند. اتفاق اصلی در تالار وحدت را گروه «گیوم پره» رقم زدند. اجرایی که با نورپردازی جذاب، استفاده از مه مصنوعی جلوه ای جالب داشت. پره متولد 1980 و نوازنده سازهای ساکسفون و کیبورد است و تورهای فراوانی را برای برگزاری کنسرت و یا آموزش ساکسفون در کشورهای مختلف از جمله سوئد، نروژ، اسپانیا، شیلی، سنگال، تایلند، انگلیس، استرالیا، آلمان، بلغارستان، ایتالیا، امریکا، هند و غیره داشته است.

وی از حضورش در ایران ابراز خوشحالی کرد. این اجرا یکی از متفاوت‌ترین اجراهای جشنواره امسال بود.

در همین ساعت سالن رودکی میزبان به ترتیب دو گروه آنسامبل پرکاشن تهران و برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان بود.

یکی از نقاط عطف جشنواره موسیقی فجر امسال شب پنجم و اجرای آنسامبل پرکاشن تهران بود. این گروه با حضور هشت نوازنده، کاری کردند شبیه شعبده. نگاه همگان به این گروه و اجرایشان خیره بود. از ترکاندن بادکنک گرفته تا سوت و کف زدن، کارهایی بود که در اجرایشان اتفاق افتاد. هر بار که اعضای گروه به روی سن بازمی‌گشتند، همه می‌دانستند که از صندوق خود به هنر شعبده‌گری شگفتی تازه ای خلق می کند و شعبده این هنرمندان جوان نغمه ها و آواهایی بود که از طریق سازهای کوبه ای و یا کوبیدن بر چوب و یا حتی با کف زدن می آفریندند. فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی از مهمانان این کنسرت بود.
 
تماشای اجرای برگزیدگان موسیقی جوان توسط مرادخانی طالبی و نور بخش در نوع خود جالب بود. هرچند که از این اجرا استقبال خوبی نشد.

کنسرت شاد قلم را بچرخان با خوانندگی آقای بازیگر در ساعت 21 و 30 دقیقه در برج آزادی اجرا شد. کنسرتی که با هنر نقاشی نمایشی متفاوت را برای مخاطبان موسیقی تهیه کرده بود. تمامی سالن مملو از جمعیتی بود.

عیسی غفاری و گروه آهنگ هم در فرهنگسرای نیاوران به روی استیج رفتند و با وجود استقبال نه چندان خوب اجرای خوبی را داشتند. با وجود دیگر اجراهای مهم اصحاب رسانه هم استقبال کمی از این دو اجرا داشتند. هم مخاطبان، هم نوازندگان گروه غفاری کم بودند.

از گروه آهنگ اما استقبال بهتری شده بود. اجرای شاد این گروه جذابیت فراوانی داشت و مخاطبان را راضی به خانه ها هدایت کرد.

هیجان‌انگیزترین اجرای شب پنجم جشنواره در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی اتفاق افتاد. حامد همایون با دو اجرای جذاب سالن میلاد را چهار ساعت لرزاند. اجرای قطعه چتر خیس شاید هیجان‌انگیزترین قطعه جشنواره امسال بود. همراهی حضار و هیجان آن ها با این آهنگ در نوع خود بی نظیر بود.

حسن ختام شب پنجم در اجرای محمد علیزاده در برج میلاد اتفاق افتاد. مثل همیشه سالن کنسرت علیزاده مملو از جمعیت شد و وی با اجرای آلبوم «گفتم نرو» که به تازگی منتشر شده است، همه حضار را شادمان کرد.

به این ترتیب یکی از جذاب ترین شب های جشنواره موسیقی سال 95 به پایان رسید.


برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار